پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
آیا مجری یک برنامه چالشی در تلویزیون باید نسبت به مباحث مطروحه بی طرف باشد و یا باید نسبت به تقویت موضع خودش بر روی آنتن تلاش کند؟

شعار سال: آیا مجری یک برنامه چالشی در تلویزیون باید نسبت به مباحث مطروحه بی طرف باشد و یا باید نسبت به تقویت موضع خودش بر روی آنتن تلاش کند؟

این روزها بحثی بین آقای آشنا و دست اندرکاران برنامه جهان آرا در خصوص دعوت کردن و یا دعوت نکردن از ایشان در برنامه در گرفته است.

از صحت و سقم کلام طرفین ( آقای آشنا و دست اندرکاران جهان آرا) در این خصوص بی اطلاعم. اما موضوع این است که به نظر میاید مجری و دست اندرکاران برنامه جهان آرا و ثریا نسبت به موضوعات مطروحه در برنامه خودشان موضع دارند و لذا وقتی همفکرانشان به برنامه دعوت شوند بحث برنامه به صورت هم افزایی پیش میرود و وقتی مهمان مواضع فکری اش با مواضع شخصی مجری و دست اندرکاران متفاوت باشد بحث به صورت چالشی و مچ گیری از مهمان پیش میرود و برخی اوقات هم فارغ از اینکه واقعا حق با چه کسیست، مجری موفق به اثبات حقانیت خود بر روی آنتن میشود.

به نظر شما چه دلیلی دارد که یک نفر که میداند بناست روی آنتن مدام مورد انتقاد قرار بگیرد دعوت برنامه را قبول کند و از طرفی چه دلیلی دارد که کسانی که به دلیل همسویی با مجری و دست اندرکاران، این برنامه تریبون یک طرفه و راحت آنها برای بیان افکارشان میشود برای حضور در آن دست و پا نشکنند و برای بقای آن سینه چاک نکنند؟

به نظر میرسد که رسانه ملی باید فرصتی منصفانه برای اظهار نظر تمام نیروهای داخل انقلاب و چالش همه آنها در این برنامه ها باشد نه اینکه به دلیل مواضع شخصی مجری و دست اندرکاران تبدیل به اتاق امنی برای تفکری خاص و احتمالا بازداشتگاهی برای سایر تفکرات بشود!

در یک مثال ساده این موضوع مثل این است که یک مجری ورزشی استقلالی یا پرسپولیسی بودن خود را لو بدهد و بر این اساس هم در برنامه و در تعامل با مهمانان موضع گیری کند و از آن بدتر اینکه طرفداری از مثلا تیم پرسپولیس را عین طرفداری از تیم ملی کشور جا بزند و آن را وظیفه همگانی بداند!

ذکر یک نکته ضروریست که استقلالی یا پرسپولیسی بودن جرم نیست و یک آدم نمیتواند نسبت به تیمهای کشورش بدون موضع باشد و حتما دلش میخواهد که تمام موفقیتها نصیب تیم مورد علاقه اش بشود و... اما اینکه استقلالی یا پرسپولیسی بودن خود را واضح و آشکار در تلویزیون در جایگاه مجری فریاد بزنیم احتمالا کار صحیحی نیست و حتی آزادانه تیمی را که دوست نداریم خائن به فوتبال کشور اعلام کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین