پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: 14 سال است که ساخت موزه هنرهای معاصر و مجموعه تالارهای اهواز به دلیل ممانعت شهرداری متوقف مانده است.

شعار سال: همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دوشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: نخستین دوره شورای اسلامی شهر اهواز واگذاری ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از زمین های جاده ساحلی را برای ساخت فضای فرهنگی هنری تصویب و برای اجرا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده بود.

همایون قنواتی : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : شهرداری ساخت مجتمع تالارهای اهواز را 14 سال متوقف کرده است شهرداری ساخت مجتمع تالارهای اهواز را 14 سال متوقف کرده است.

وی افزود: این پروژه تحت عنوان موزه هنرهای معاصر و مجتمع تالارهای اهواز آغاز شد اما با وجود ساخت موزه به دلیل برخی نگاه های مدیریتی در شهرداری اهواز ۱۴ سال است که ناتمام مانده و امکان داشتن تالارهای باکیفیت از مردم شهر اهواز و نظام سلب شده است به طوری که هم اکنون به دلیل نبود فضای تجمع امکان برگزاری برنامه های بسیاری را از دست داده ایم.

قنواتی با اشاره به اینکه این پروژه توسط بهترین مشاوران کشور طراحی شده است، اضافه کرد: با وجود طراحی، شهرداری اهواز مانع ساخت سه سالن اجتماعات با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۳۵۰ نفر و ۱۵۰ نفر در این محل شده است.

وی با اشاره به جلسات و توافقات استاندار خوزستان و شهردار اهواز برای ادامه ساخت مجتمع تالارها اظهار کرد: علیرغم وعده شهردار اهواز ۲۰ روز بعد از توافق با استاندار کار ساخت مجتمع توسط شهرداری متوقف شده است.

قنواتی همچنین با اشاره به ویژگی های شهر اسلامی اظهار کرد: داشتن مسجد جامع و مرکز فرهنگی و اقتصادی از ویژگی های آن است که اکنون در بافت تاریخی اصفهان و یزد مشاهده می شود.

وی با انتقاد از شیوه رایج شهرسازی اضافه کرد: اکنون ساخت و سازهای شهری به شکلی است که گویی شهر را برای کسانی که اصالت فرهنگی و دینی دارند نمی سازند و شهروندان در شهری که عناصر شهر ایرانی اسلامی را نداشته باشد به انحراف می روند.

این مقام مسئول افزود: شهرسازی بر اساس الگوهای وارداتی و به شیوه ای که فاقد تعادل، هماهنگی و رفتار مشخص هندسی باشد باعث ایجاد استرس و فشارهای روانی در شهروندان می شود.

وی بازنگری بر اساس هویت مردم در شهرسازی را خواستار شد و گفت: شهر اهواز فقط به پل ها، خیابان های عریض و گذرگاه نیاز ندارد و شهروندانی که در آن زندگی می کنند نیازمند فضاهایی هستند که بتوانند روابط اجتماعی خود را توسعه دهند.

به گفته وی به دلیل کمبود فضای فرهنگی عده کمی از مردم اهواز موفق شدند فیلم محمد رسول الله را ببینند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق اهواز همچون کوروش و گلستان فاقد هر گونه فضای فرهنگی هستند، گفت: شهرداری می تواند با بسترسازی برای بخش خصوصی آنها را برای سرمایه گذاری در بخش فرهنگ ترغیب کند.

قنواتی همچنین خطاب به انتقاد حجت الاسلام کاظم سواری مبنی بر اینکه هیچ اقدام فرهنگی توسط اداره فرهنگ و ارشاد صورت نگرفته تصریح کرد: در برخی اظهار نظرها افراط و تفریط وجود دارد و اگر گفته شود در این حوزه کم کاری شده قبول داریم اما نمی توان گفت که هیچ کاری صورت نگرفته است.

*سلاخان در انتظار

نماینده صنف سلاخان کشتارگاه اهواز نیز رسیدگی به وضعیت این صنف توسط شورای اسلامی شهر اهواز را خواستار شد. کاظم یلالی افزود: ۲۰۰ نفر از سلاخان کشتارگاه سنتی اهواز با راه اندازی کشتارگاه صنعتی بیکار شده اند. وی اضافه کرد: این افراد بارها در مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کرده اند و با مسئولان مختلف نظام مکاتبه کرده اند اما مشکل همچنان باقیست.

یلالی اظهار کرد: سلاخان کشتارگاه سنتی اهواز از ۲۰ تا ۴۰ سال سابقه دارند و تا کنون زیر چتر حمایتی هیچ سازمانی نبوده اند، شهرداری اهواز نیز با راه اندازی کشتارگاه صنعتی و بکارگیری ۵۰ نفر، همه سلاخان را بدون در نظر گرفتن حقوق آنها اخراج کرده است.

مرادی یکی از ساکنان کوی رمضان اهواز نیز در این نشست با انتقاد از بی توجهی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و شهرداری گفت: این منطقه حدود ۱۰ سال است با مشکل سرریز فاضلاب روبه رو بوده اما بارندگی نیز مزید بر علت شده و اکنون خیابان ها به قدری آبگیر شده که حتی سرویس مدارس نیز از تردد در خیابان ها و حمل و نقل دانش آموزان خودداری می کنند.

وی افزود: منطقه کوی رمضان از هر گونه امکانات شهری و فرهنگی محروم است، این در حالیست که امکانات زیادی به مناطق دیگر سرازیر می شود.

رییس انجمن ورزشکاران مجمع متخصصین ایران نیز با حضور در این جلسه شورای اسلامی شهر اهواز موافقت این شورا با تصویب راه اندازی دفتر خاورمیانه و جنوب غرب مرکز آموزش تخصصی ورزش را در اهواز خواستار شد.

بهرام مرادی گفت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر اهواز ‘گردشگری ورزشی’ را در این کلان شهر راه اندازی می کنیم و ضمانت می دهیم که سالانه ۱۰ هزار نفر ورزشکار به این شهر بیایند.

هدایت ممبینی و حجت الاسلام کاظم سواری در پاسخ به این درخواست اظهار کردند که تصویب این درخواست به عهده شورای اسلامی شهر نیست و باید از طریق اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و هیات های ورزشی پیگیری شود.

بر اساس این گزارش، یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه با حضور ۱۷ عضو آغاز شد. هوشنگ شیرمردی غایب این نشست بود و حجت مظفری، حسین حیدری و هدایت ممبینی در نیمه های جلسه به جمع شوراییان پیوستند.

عاشور سواری پور، جمشید سلحشور و غلامرضا سبزعلی ناطقین پیش از دستور کار این جلسه بودند که سبزعلی وقت خود را به حجت الاسلام کاظم سواری و سیدجواد رضوی داد.

قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مرادی مربی ورزش های رزمی کشوری و بین المللی مهمانان این جلسه شورای اسلامی شهر اهواز بودند.

طرح مجدد لایحه پرداخت غرامت عرصه ملک ورثه مرحوم فریدون فروتن نیز در این نشست با رای اعضا تصویب شد.

در این جلسه همچنین لایحه تفریغ بودجه سال ۹۲ سازمان آرامستان ها، لایحه تفریغ بودجه سال ۹۲ سازمان خدمات موتوری، لایحه تفریغ بودجه سال ۹۲ سازمان فاوا، لایحه تفریغ بودجه سال ۹۲ سازمان سازمان مدیریت پسماند، لایحه تفریغ بودجه سال ۹۲ سازمان تاکسیرانی، لایحه تفریغ بودجه سال ۹۲ سازمان عمران شهری به تصویب رسید.

لایحه تفریغ بودجه سال ۹۲ سازمان زیباسازی به دلیل ضمیمه نبودن گزارش این سازمان از دستورکار خارج شد.

لایحه بودجه سازمان مدیریت پسماند در سال ۹۴ نیز به مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید. بودجه سازمان های زیرمجموعه شهرداری اهواز در تاریخ ۶ مهر به تصویب رسید اما به دلیل عدم حضور طالقانی مدیرعامل سازمان پسماند لایحه بودجه این سازمان از دستورکار خارج شد. طالقانی در این نشست نیز حضور نیافت.

علی ناصری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این باره گفت: حضور نیافتن مدیران شهری در جلسات شورا این شائبه را ایجاد می کند که به مسائل حوزه کاری خود واقف نیستند و یا اینکه به جایگاه شورا اهمیتی نمی دهند.

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري عصر اهواز، تاریخ انتشار سه شنبه 12 آبان 1394، كد مطلب: 288640: www. asrahwaz.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین