پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس گفت: باید مجلسی شکل بگیرد که در مقابل آمریکا قدرت ایستادگی داشته باشد و بتواند کشور را طوری هدایت کند که شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند.

شعارسال: غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی و یکمین نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه های مختلف گفت: امروز کشور و انقلاب در شرایط قدرتمندتری از سال‌های گذشته به حیات خود ادامه می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت و نظام ایران بعد از انقلاب همواره وجود داشته است، ادامه داد:  آمریکا با گذشت زمان دشمنی‌اش را با ملت ایران و انقلاب اسلامی آشکارتر کرد و اخیرا هم دیدیم که این دشمنی به چه شکلی نمایان تر شد.

 

حداد عادل افزود: آمریکا در زمان جنگ تحمیلی هم رسما به ایران اعلام جنگ نکرده بود و از طریق عراق و صدام با انقلاب و ملت ما جنگ می‌کرد. اما انقلاب در دهه کنونی به قدری شکوفا شده که باعث شد آمریکا رسما ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات آشوبگرانه آمریکا در منطقه با کمک عربستان گفت: آمریکا قصد داشت حکومتی در سوریه و عراق ایجاد کند که با ایران رابطه نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه آمریکا با منزوی کردن ایران تلاش دارد امنیت اسرائیل در منطقه را تامین کند، افزود:  شهید قاسم سلیمانی چهره مشخص و میدانی مبارزه با داعش بود، آمریکا با تحریم و تهدید نتوانست ایران را زمین‌گیر کند در نتیجه سردار را ناجوانمردانه ترور و به شهادت رساند.

 

وی در ادامه با اشاره به طرح معامله قرن تصریح کرد: آمریکا در این معامله فلسطین را به اسرائیل می‌فروشد. اکنون عروسک‌های عربی به همراه آمریکا و اسرائیل بدون رضایت فلسطینی‌ها در حال فروش سرزمین مادری ملت مظلوم فلسطین هستند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم با حضور در مراسم وداع با پیکر شهید سردار سلیمانی، حضور در انتخابات مجلس را تمرین کردند. مردم شهرهای مختلف در این مراسم به آمریکا و دوستداران آمریکا در داخل کشور «نه» گفتند.

 

حداد عادل گفت: مذاکره با آمریکا یعنی سازش با استکبار جهانی و عده‌ای در کشور خواهان مذاکره با آمریکا هستند اما ملت ایران به بدعهدی آمریکا واقف است.

 

حداد عادل ادامه داد: مجلسی باید تشکیل شود که در مقابل آمریکا قدرت ایستادگی داشته باشد همچنین بتواند کشور را طوری هدایت کند که شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند.

 

وی با اشاره به روند شکل گیری و فعالیت شورای اتئلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: دانشجویان و جوانان باید در روند انتخابات تاثیرگذار باشند، در انتخابات گذشته زنان در تعیین فهرست انتخاباتی حضور نداشند و تنها یک اسم از زنان در فهرست قرار می‌گرفت. احزاب سیاسی فلسفه وجودیشان ورود به مجلس شورای اسلامی و قدرت است و مردم باید در انتخابات بین احزاب انتخاب درستی داشته باشند.

 

حداد عادل گفت: در انتخابات یازدهم مجلس تلاش شده از جریان‌های دانشجویی و ادوار اتحادیه‌ها در ائتلاف‌های انتخاباتی انقلابی استفاده کنند تا انقلابیون وارد مجلس آینده شوند.

 

وی در ادامه نشست در پاسخ به سوالی درباره روند بررسی اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتی ها معتقند که اگر اف ای تی اف به تصویب نرسد وضع ما در مبادلات مالی در خارج از کشور بدتر از این خواهد شد، از طرفی کسانی که ابهام دارند می گویند که این طرح می تواند فضایی برای آمریکا قرار دهد تا آمریکا تسلط بیشتری بر مبادلات مالی ما مسلط باشد، اما هنوز این موضوع در دست بررسی است؛ مجمع تشخیص خیلی مراقب است که اتفاقی که برای برجام افتاد، در این طرح اتفاق نیفتد و از این باب خیلی مراقب است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا شورای ائتلاف در برخی از شهرها نتوانسته است حضور موفق داشته باشد پاسخ داد: در چند شهر نتوانستیم مدل خود را اجرا کنیم؛ اصفهان و قم و مشهد شهرهایی بودند که ما تصمیم گرفتیم وارد حریم آن ها نشویم و به قولی از راه دور با آن ها همکاری داشته باشیم؛ در قم مجمعی برای اصولگرایان داشتند که ما تصمیم گرفتیم آن ها به همین صورتی که هستند به فعالیت خود ادامه دهند؛ نیروهای اصفهان هم با ما همکاری نکردند؛ در مشهد هم به خاطر شرایط خاصی که دارد نتوانستیم ورود پیدا کنیم و دعا میکنیم که بتوانند نیروهای انقلابی در آن شهر خودشان موفق شوند.

 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مورد همکاری با برخی گروه های اصولگرا در تهران گفت: در تهران هم با برخی از گروه ها مشکلات کوچکی داریم؛ مثلا اعضای جبهه پایداری اصرار دارند که لیست جدا ارائه بدهند ولی می‌خواهند که در این لیست، نفرات مشترک زیادی حضور داشته باشند که هنوز نتوانستیم در این موضوع با هم به توافق برسیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رد صلاحیت های شورای نگهبان گفت: همه کسانی که به شورای نگهبان اشکالاتی را وارد می‌کنند کلی صحبت می‌کنند ولی نمی‌شود اینگونه صحبت کرد و باید آمد و علت رد صلاحیت ها را مشخص کرد؛ برخی می گویند که شورای نگهبان تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کرده تا اصولگرایان بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند و پیروز شوند در حالی که میزان رد صلاحیت شده ها در دو طرف، به یک اندازه بوده است.

 

حداد عادل در پاسخ به سوالی درباره برنامه های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: فعلا باید منتظر انتخابات مجلس باشیم، اگر در این انتخابات پیروز شویم، فکری هم برای انتخابات ۱۴۰۰ می کنیم.

 

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره برخی ادعاها درباره انتخابات تشریفاتی گفت: انتخابات تشریفاتی را قبول ندارم، اگر کسی مدعی است که نماینده ای بدون جهت رد صلاحیت شده است می تواند ادعای خود را به صورت قانونی مطرح کند و از طریق دستگاه های مربوط جواب خود را بگیرد.

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 11بهمن1398، کدخبر: 13981111000134: www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Latvia
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
مجلس آینده باید برای کشورش کار بکند برا توسعه و بهبود اوضاع کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین