پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی گفت: صلاحیت ۶۷ نفر از داوطلبان خراسان شمالی برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید شد.

شعارسال: رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی گفت: صلاحیت ۶۷ نفر از داوطلبان خراسان شمالی برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید شد.

به نقل از عصر اترک، عابدین عابدی مقدم، رئیس هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز نتایج بررسی صلاحیت های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از طرف شورای نگهبان به استان ها اعلام شد.
 
وی افزود: از 140 نفر ثبت نامی در سه حوزه انتخابیه خراسان شمالی 12 نفر انصراف دادند، 19 نفر رد صلاحیت، 42 نفر عدم احراز صلاحیت و 67 نفر نیز تایید صلاحیت شدند.
 
رئیس هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انتخابیه بجنورد، 35 نفر تایید صلاحیت، 29 نفر عدم احراز صلاحیت، 15 نفر رد و 9 نفر انصراف دادند.
 
عابدی مقدم ادامه داد: در حوزه انتخابیه شیروان، 12 نفر تایید صلاحیت، 8 نفر عدم احراز صلاحیت، 4 نفر رد صلاحیت و 2 نفر نیز انصراف دادند.
 
وی اظهارکرد: در حوزه انتخابیه اسفراین، 20 نفر تایید صلاحیت، 5 نفر عدم احراز صلاحیت، یک نفر انصراف داده که در این حوزه کاندیدای رد صلاحیت شده وجود نداشت.
 
وی تاکید کرد: کسانی که در هیات های اجرایی و هیات نظارت استانی و مرکزی رد شدند، می توانستند اعتراض کرده تا شکایات آن ها در شورای مرکزی مورد برررسی قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: کسانی که در هیات های استانی و مرکزی رد صلاحیت شدند و در شورای نگهبان هم رد صلاحیت شده باشند، طبق قانون نمی توانند به نتایج اولیه شورای نگهبان اعتراض کنند.
 
رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی گفت: کسانی که در مرحله اول شورای نگهبان رد شدند می توانند به شورای نگهبان مستندات خود را ارائه دهند که پاسخ نهایی تا بیست و یکم بهمن نتیجه این بررسی ها نیز ابلاغ خواهد شد.
 
عابدی مقدم همچنین از امکان تغییر حوزه انتخابیه افرادی که صلاحیت آن ها تایید شده است، خبر داد و گفت: کاندیداهای تایید صلاحیت شده در صورت تمایل برای تغییر حوزه انتخابیه می توانند به فرمانداری که در آن ثبت نام کرده اند مراجعه کرده و حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.
 
وی در خصوص کاندیدهای اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از مجموع ۳۶ نفری که برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه این استان نامنویسی کرده بودند، پنج نفر با برگزاری آزمون تخصصی و سنجش توان علمی تایید صلاحیت و۱۵ نفر طبق بند ب ماده ۳ قانون انتخابات این مجلس موفق به کسب امتیاز لازم در امتحان تخصصی نشدند.
 
عابدین عابدی‌مقدم افزود: ۱۶ نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز خود از ادامه حضور در این عرصه انصراف دادند.
 
وی اظهار داشت: از میان داوطلبانی که در آزمون اجتهاد رد شده بودند سه نفر از طریق استان اعتراض کرده اند و احتمال دارد افرادی نیز از طریق مرکز برای اعتراض اقدام کرده باشند.
 
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از شبکه اطلاع رسانی راه دانا   ،تاریخ انتشار:  12 بهمن    1398،کدخبر: 1568544  ،www.dana.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین