پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت با اشاره به فروش گوشت منجمد ۴۰ هزار تومانی به کارکنان دولت بیان کرد که ۱۰ اسفند اوج عرضه کالاها است.

شعار سال: عباس قبادی در گفتگو با رسانه ملی، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همه توان و ظرفیت مجموعه‌های تولیدی بهداشتی و شوینده و اصناف در کنار دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول هفته گذشته و در شرایط خاص کنونی، مشغول خدمت‌رسانی بوده است.

وی به برگزاری جلسات ویژه با حضور وزیر صمت اشاره و اضافه کرد:

تولید شبانه روزی محصولات بهداشتی، ممنوع کردن صادرات تجهیزات پزشکی از جمله ماسک، صفر کردن عوارض و تعرفه واردات کالا‌های تجهیزات پزشکی، تسهیل ثبت سفارش محصولات بهداشتی و پزشکی از جمله اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

 قبادی با تاکید بر اینکه کمبود و نبود کالا نداریم، گفت: در این ایام که خرید‌های احساسی انجام شده است در هیچ فروشگاهی نبود کالا نداشتیم.

وی افزود: در طول هفته گزارش‌هایی را مبنی بر افزایش قیمت گوشت، قند و شکر داشتیم.

*** لغو نمایشگاه‌ها

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

مانند ۹۷ با محوریت ستاد تنظیم بازار استانی در کل کشور, ۲۲۲ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با حضور ۲۵ هزار غرفه را تعریف کردیم و قرار بود این نمایشگاه‌ها تا ۲۵ اسفند به پایان برسند تا پس از آن اصناف فروش‌های خود را داشته باشند، اما با بیماری کرونا مصادف شد و ستاد مقابله با این بیماری ابلاغ کرد که در صورت امکان این نمایشگاه‌ها برای حفظ سلامت مردم برگزار نشود، بنابراین این نمایشگاه ها، ۹۸ برگزار نمی‌شود.

 قبادی ادامه داد: بنابراین سمت و سوی عرضه کالا را به سمت جشنواره‌های فروش، فروش‌های فوق العاده، اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار شهرداری بردیم.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی تقریباً مطابق با قانون بودجه، ارز مورد نیاز برای واردات کالا‌های اساسی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داد.

قبادی گفت: در زمینه تولید هم آنچه مجموعه‌های تولیدی کشور مقرر کرده بودند که تحویل دهند انجام دادند، برای مثال پارسال میانگین تولید و جوجه ریزی تقریباً ۱۱۵ میلیون قطعه بود که این رقم اکنون به ۱۳۹ میلیون قطعه رسیده است.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: قیمت مرغ در ۹ ماه گذشته از قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان نه تنها بالاتر نرفته بلکه کمتر بوده است.

وی افزود: مردم هر قدر که می‌خواهند خرید کنند، اما خریدهایشان را به گونه‌ای مدیریت کنند که موجب سوء استفاده کنندگان نشود.

*** کشف ۱۰ هزار لیتر الکل سفید

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران نیز با حضور در این برنامه گفت:

بیشتر پرونده‌هایی که در ۱۰ روز اخیر با آن مواجه بودیم احتکار و گرانفروشی کالا‌های سلامت محور مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش بود.

محمدعلی اسفنانی با بیان اینکه حدود دو هزار مورد در شش روز گذشته به شعب سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع شد، افزود: پنجشنبه حدود ۱۷۰۰ کارتن دستکش یکبار مصرف را در پنج کانتینر، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تایی دستکش، یک انبار سه میلیون عددی انواع ماسک و ژل‌ها و محلول‌های ضد عفونی کننده و مواد الکلی را در تهران کشف کردیم.

اسفنانی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی حدود ۱۰ هزار لیتر الکل سفید کشف شد، افزود: در دو استان مرزی، رقم چند میلیون ماسک آماده صادرات غیرقانونی کشف و جلوی آن گرفته شد.

وی افزود: در زمینه افزایش قیمت‌ها، گران فروشی ماسک، مواد شوینده، ضد عفونی کننده، گوشت قرمز و قند و شکر از جمله دیگر موارد بود.

*** تا کنون گران فروشی گوشت مرغ نداشتیم

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تا کنون گران فروشی گوشت مرغ نداشتیم و در بسیاری از جا‌ها زیر قیمت مصوب بود.

محمدعلی اسفنانی افزود: در شهرستان‌های استان تهران به تعداد کافی و حتی مازاد مورد نیاز دام سبک داریم و اگر اجازه کشتار آن‌ها داده شود قیمت گوشت گوسفندی حداکثر باید بین ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان باشد، اما متأسفانه در فضای کنونی و با مطرح شدن بیماری کرونا، عده‌ای از این فضا سوء استفاده کردند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، قیمت گوشت گوسفند هر کیلو بیش از ۱۲۰ و در برخی اوقات تا ۱۴۰ هزارتومان بوده و این تخلف است.

اسفنانی تاکید کرد: قیمت سازمان حمایت مبنای سازمان تعزیرات حکومتی و مازاد بر آن مصداق گران فروشی است و به صورت جدی با آن برخورد می‌شود.

او گفت: با عرضه فراوان، قیمت گوشت کاهش خواهد یافت.

 اسفنانی افزود: همزمان با بیماری کرونا، متأسفانه در برخی از داروخانه‌ها بر اساس گزارش ها، اقدام به عرضه نکردن و پنهان کردن ماسک و مواد مرتبط کردند. حدود ۵۰ هزار فقره ماسک و تجهیزات را از داروخانه‌ها کشف و اجبار به عرضه کردیم.

وی ادامه داد: بخشنامه‌ای از ناحیه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد که خرید و فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده را توسط داروخانه‌ها ممنوع کرد و این موضوع اشکالاتی را ایجاد کرد.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: اخیراً این مشکل حل و جلساتی در این باره برگزار و مقرر شد همه کالا‌هایی که کشف می‌شود به ستاد تعیین شده از سوی وزارت بهداشت عرضه شود و آن‌ها کالا‌ها را از طریق مراکز تعیین شده در اختیار مردم قرار دهند.

*** فروش گوشت منجمد ۴۰ هزار تومانی به کارکنان دولت

اسفنانی درباره گرانی برخی میوه‌ها از جمله لیموشیرین و و لیموترش هم گفت: برخی از نگرانی‌های مردم برای سلامت، سوء استفاده می‌کنند و ما هم برخورد می‌کنیم، اما همه دستگاه‌های مربوط از جمله وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش کنند عرضه مورد نیاز را انجام دهند.

وی افزود: داروخانه‌ها کمترین میزان تخلف را داشته اند، اما در برخی داروخانه‌ها افزایش قیمت ماسک را داشتیم.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: در مورد گوشت دام سنگین مشکل خاصی نداشتیم، اما در مورد گوشت دام سبک با توجه به اینکه ورودی صنف رستوران‌ها و اغذیه فروشی ها، یک چهارم شده است، آلایش گوسفند مانند قیمت جگر کاهش یافته و قیمت آن به قیمت گوشت گوسفند اضافه شده است و این یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت دام سبک و علت دیگر، سوء استفاده است.

قبادی ادامه داد: بر اساس محاسبه سازمان حمایت، قیمت لاشه گوسفند بین ۹۲ تا حدود ۱۰۰ هزار تومان است و اکنون حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان گران فروشی می‌شود.

وی گفت: هفته آینده اوج عرضه کالاهاست و از ذخایر استفاده خواهیم کرد و همچنین گوشت منجمد را برای کارکنان دولت به قیمت حدود ۴۰ هزار تومان عرضه می‌کنیم.

قبادی با بیان اینکه عرضه نامحدود کالا‌ها را آغاز کردیم، ادامه داد: همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند به سازمان‌های مربوط از جمله پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی مراجعه کنند و به هر میزان کالا که بخواهند دریافت کنند.

*** امکانات کشور برای تولید ماسک و محلول‌های ضد عفونی

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به صورت سه شیفته در حال تولید محصولات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده هستیم و توزیع آن را وزارت بهداشت مدیریت می‌کند.

قبادی با اشاره به اینکه تولید امسال مرکبات در مقایسه با پارسال افزایش یافته است، افزود: فضای احساسی و شرایط خاص موجب شده است برخی فروشندگان تخلف کنند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار تن سیب و پرتقال را برای بازار شب عید تدارک دیدیم و اگر لازم باشد از ذخایر برای تنظیم بازار استفاده می‌کنیم.

قبادی گفت: امکانات کشور برای تولید ماسک و محلول‌های ضد عفونی کننده، سه برابر نیاز کشور است.

وی تأکید کرد: کالا‌ها به وفور تدارک و تأمین شده است و مردم نگران نشوند، شرایط کشور از نظر تأمین کالا ایده آل است.

*** به واردات نیاز نداریم

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت:

مردم با توجه به خبر ورود ویروس کرونا به کشور، تقاضای زیادی را برای خرید محصولاتی مانند ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده کردند که شرایط کشور برای این میزان تقاضا آماده نبود.

غلامحسین مهرعلیان ادامه داد: در سال‌های اخیر در زمینه تولید محصولات ضدعفونی کننده در داخل کشور نه تنها به واردات نیاز نداشتیم بلکه صادرکننده این محصولات به تعداد زیادی از کشور‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: با همکاری تولیدکننده‌ها و اصناف و وزارت صمت، نهاده‌های تولید این محصولات را بررسی کردیم و تأمین آن کافی است و اکنون تعدادی از تولیدکننده‌های بزرگ این محصولات وارد مدار تولید شدند و به صورت شبانه روزی و سه شیفته در حال تولید هستند.

مهرعلیان گفت: از دو روز گذشته شاهد توزیع این محصولات به صورت گسترده هستیم و مطمئناً در اوایل هفته آینده، توازن خوبی خواهیم داشت.

*** قناعت در خرید

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از مردم خواست در خرید این لوازم قناعت کنند و مطمئن باشند تولید به اندازه کافی خواهد بود و از بابت تأمین این محصولات، نگرانی نداشته باشند.

مهرعلیان گفت: اولویت نخست؛ تأمین ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده برای کادر پزشکی است، چون در صف مقدم و تماس مستقیم با بیماران هستند.

او افزود: از دیروز این محصولات در حدود دو هزار داروخانه توزیع شده و این روند در حال تکمیل شدن است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت:

در دو روز گذشته برای تولید مواد ضدعفونی کننده اقدام کردیم و به زودی از شنبه یا یکشنبه توزیع گسترده‌ای را در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواهیم داشت.

بختیار علم بیگی افزود: این اقلام، پنجشنبه هم در قسمت‌هایی از شهر‌ها به وسیله کامیون‌های شرکت‌های تولیدکننده توزیع شد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده: قیمت‌ها زیر نظر سازمان حمایت است و اگر هر کدام از تولیدکننده‌ها گران فروشی کنند به این سازمان معرفی می‌شوند.

علم بیگی افزود: همه شوینده‌ها به اندازه کافی توزیع شده است و هر جا کمبودی باشد در مدت ۲۴ ساعت تأمین می‌شود.

 شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 9اسفند1398 ، کدخبر: 161558 :  sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین