پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
پایگاه خبری المانیتور گزارش داد دولت آمریکا تلاش می‌کند تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ تمدید شوند.

شعار سال: پایگاه خبری المانیتور با اشاره به اظهارات ضد ایرانی مایک پمپئو و برایان هوک گزارش داد این ۲ مقام آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از به اتمام رسیدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی، تلاش می‌کند.

المانیتور نوشت مایک پمپئو امروز در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که آمریکا از جامعه ملل خواهد خواست تحریم‌های سازمان ملل برای جلوگیری از فروش تسلیحات متعارف به ایران را تمدید کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، طی یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان به تکرار ادعاهای گذشته خود درباره ایران پرداخت.

پمپئو ایران را حامی نخست تروریسم خطاب کرد و مدعی شد که تهران رویه‌ای یهودستیز دارد. وی همچنین بدون ارائه ادله‌ای این را هم گفت که ایران مسئول مرگ صد‌ها آمریکایی در عراق است.

وی در ادامه مدعی شد که ترامپ دربرابر تهدیداتی که ایران علیه امنیت ملی آمریکا و همچنین علیه متحدین واشنگتن اعمال می‌کند، بی‌تفاوت نخواهد نشست.

پمپئو گفت: «ما امیدواریم که اروپایی‌ها این خطر را که سلاح‌های چین و سامانه‌های تسلیحاتی روسیه به ایران فروخته شوند را جدی بگیرند.»

پمپئو همچنین گفت ایالات متحده تلاش خواهد کرد روسیه‌ای و چینی‌ها را متقاعد کند قطعنامه سازمان ملل متحد برای تمدید این تحریم‌های تسلیحاتی را وتو نکنند.

این در حالی است که برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران نیز با این ادعا که ایران در سطحی که لازم است با سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا همکاری نمی‌کند مدعی شد دولت آمریکا به دنبال تغیی نظام در ایران نیست.

برایان هوک در مصاحبه با المانیتور گفت: «اگر اجازه بدهیم موعد تحریم تسلیحاتی علیه ایران منقضی شود مرتکب خطای دیپلماتیک شده‌ایم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 10 اسفند 98، کد مطلب: 7264346: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
تحریم تسلیهاتی مدت هاست بی اهمیت جرا که خودمون داریم تولید میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین