پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
درست در شرایطی که تقاضای جهانی برای نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا افت کرده، آمریکا تصمیم گرفت ۱۲ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک خود را به فروش رساند. وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد در راستای عمل به قانون بودجه ۲۰۱۵، قصد دارد با فروش بخشی از ذخایر نفت استراتژیک در سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۴۵۰ میلیون دلار برای برنامه های دولتی فراهم کند. این هدف ممکن است دشوار باشد زیرا قیمت نفت امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰ درصد افت کرده است. شاخص قیمت نفت آمریکا اکنون به پایین ترین حد در بیش از یک سال گذشته سقوط کرده است.

شعار سال: حداکثر شش میلیون بشکه از پایگاه برایان موند در تگزاس و شش میلیون بشکه دیگر از پایگاه بیگ هیل تگزاس و وست هک بری لوییزیانا فروخته خواهند شد.

این نفت در ماههای آوریل و مه به خطوط لوله منطقه گلف کاست آمریکا منتقل خواهد شد و نفت بیشتری به بازار اضافه می کند که در مواجهه با افت شدید تقاضا، دچار مازاد عرضه شده است. آژانس بین المللی انرژی و اوپک انتظار دارند مصرف سوخت در سه ماهه دوم امسال کاهش پیدا کند. اوپک و متحدانش تا چند روز دیگر در وین به منظور مذاکره در خصوص راههای تثبیت قیمتهای نفت دیدار خواهند کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت ترامپ اوایل فوریه پیشنهاد کرد در راستای برنامه بودجه مالی ۲۰۲۱ به میزان ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری فروخته شود. این ذخایر پس از تحریم نفتی عربی در دهه ۱۹۷۰ ایجاد شدند و در مواقع اضطراری مانند وقوع طوفان کاترینا مورد استفاده قرار گرفته اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شیعه (شفقنا)، تاریخ: 11 اسفند 98، کد خبر: 897897، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین