پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
با ورود ویروس کرونا و خانه نشینی مردم بسیاری از کسب وکارها تحت تاثیر قرار گرفته است. برخی با رشد همراه شدند و برخی با رکود. در حوزه سلامت و تولیدات آن در بخش تولید ماسک و داروهای عفونی و تجهیزات بیمارستانی با رشد تولید مواجهه شدیم ولی در دیگر کسب و کارها وضعیت برعکس شد. از آنجایی که کسب وکارهای کوچک در میزان تولید ناخالص ملی نقش بسزایی دارند دولت باید از آن‌ها حمایت کند.

شعار سال : با ورود ویروس کرونا و خانه نشینی مردم بسیاری از کسب وکارها تحت تاثیر قرار گرفته است. برخی با رشد همراه شدند و برخی با رکود. در حوزه سلامت و تولیدات آن در بخش تولید ماسک و داروهای عفونی و تجهیزات بیمارستانی با رشد تولید مواجهه شدیم ولی در دیگر کسب و کارها وضعیت برعکس شد. از آنجایی که کسب وکارهای کوچک در میزان تولید ناخالص ملی نقش بسزایی دارند دولت باید از آن‌ها حمایت کند.

باید این نکته توجه داشت که صاحبان کسب و کارهای کوچک اصولا اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و با ورود این ویروس هزینه‌های خانوار برای خرید کالاهای پزشکی از قبیل ماشک و دستکش و ... افزایش ولی درآمدشان کاهش حتی به صفر رسیده است. از این رو دولت باید از این اقشار حمایت کند.

همچنین در این برهه از زمان که صدور و خروج کالا از سایر کشورها به دلیل شیوع ویروس با مشکل مواجهه شده است و همچنین کشور چین که از اصلی ترین طرف‌های تجاری ما محسوب می‌شود با کاهش تولیدات روبه رو شده است. توجه بیشتر به کسب وکارهای کوچک ضروری است. شاید بتوان این را فرصتی برای شرکت‌های نوپا دانست تا در سایه کاهش تولیدات کشور چین بتوانند قد علم کنند و موتور محرکه رشد اقتصادی را به صدا درآورند.

از جمله سایر اقداماتی که دولت باید انجام دهد ایجاد شبکه یکپارچه و آنلاین سلامت با استفاده از فناوری های نوین مانند بلاک چین و... برای همه مردم است تا در مواقع بحران بتوان بیماران را سریعتر تشخیص داد و از گسترش آن جلوگیری کرد.

راضیه شعبان- تحلیلگر مسائل اقتصادی و دانشجوی دکتری اقتصاد

منبع: فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین