پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت:‌قسم جلاله می‌خورم که عده‌ای به من گفتند برای حاشیه‌ها پول کنار بگذار! که من گفتم به هیچ عنوان این کار را نمی‌کنم چرا که این کار از اخلاق ورزشی، حرفه‌ای و دینی به دور است.

شعار سال : علی اکبر طاهری مدیر کم حرف و رسانه گریزی بود اما این به گذشته مربوط است . سرپرست غیرفوتبالی باشگاه پرسپولیس و رفیق قدیمی وزیر ورزش، حالا مجبور شده به حرف بیاید و از هفته گذشته تا امروز چهار گفت و گوی بلند با رسانه ها داشته. وی در خصوص حذف تیم پرسپولیس از جام حذفی، پیشنهاد هزینه کردن برای مسائل حاشیه‌ای، دیدار با وزیر ورزش و جوانان، نامه اعتراض آمیز برای رئیس فدراسیون فوتبال و مواردی دیگر مصاحبه ای با ما انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*شنیده می‌شود قصد دارید برای اعتراض به وضعیت موجود در داوری فوتبال در کشورمان به دیدار وزیر ورزش و جوانان بروید.

بله! طی امروز و فردا به دیدار وزیر ورزش می‌روم و گلایه‌هایم را از وضعیت موجود به گوش وی می‌رسانم. البته صحبت من فقط درباره اتفاقات داوری نیست و حرف های من در خصوص شرایط کلی است که در فوتبال ما حاکم است.

*البته خیلی ها می‌گویند محمود گودرزی اهل فوتبال نیست!

چه کسی این حرف را زده است؟ اتفاقا وزیر ورزش کاملا فوتبالی است و به شدت پیگیر نتایج است. او حتی بارها وضعیت پرسپولیس را از من سوال می‌کند و برایش مهم است که تیم چه شرایطی دارد. آقای گودرزی همواره به دنبال این است که پرسپولیس و حتی استقلال شرایط خوبی داشته باشند و این طور نیست که بگوییم وزیر ورزش فوتبالی نیست و این مسئله دور از انصاف است. به هر حال هم من و هم محمود گودرزی و هم همه کسانی که در هر سمتی مشغول به کاری هستند دینی دارند و آن دین هم شاد کردن دل مردم است و این یک تکلیف برای همه ماست.

طاهری:قسم می‌خورم گفتند برای حاشیه‌ها پول کنار بگذار!

* اینکه می‌گویند زمین زدن پرسپولیس یک پروژه در راستای تقابل فدراسیون با وزارت ورزش است را تائید می‌کنید؟ اگر این طور است که پش چرا این شرایط برای استقلال هم که زیر نظر وزارت ورزش اداره می شود وجود ندارد؟

نمی‌خواهم به این مسئله ورود کنم اما شک نکنید که استقلال را هم زمین می‌زنند. این وظیفه ماست که دل هواداران را شاد کنیم و باید به گونه‌ای کار کنیم که هواداران را نگه داریم تا الان هم هر ترفندی هم به ذهنم می‌رسید انجام دادم اما دیگر شرایط از دست من هم خارج شده است. باور می‌کنید که پیشنهادهای غیراخلاقی هم به من داده‌اند؟!

*واقعا ؟!

بله! قسم جلاله می‌خورم که عده‌ای به من گفتند برای حاشیه ها پول کنار بگذار! که من گفتم به هیچ عنوان این کار را نمی کنم چرا که این کار از اخلاق ورزشی، حرفه‌ای و دینی به دور است. جالب اینجاست که عده‌ای در پرونده‌شان از این مسائل دیده می‌شود در صفحات شخصی‌ خودشان حرف‌های عجیب می‌زنند. این مسائل کم اخلاقی نه بلکه بی اخلاقی است که بخواهیم از این روش‌ها استفاده کنیم تا نتیجه بگیریم. من چنین موفقیتی را نمی‌خواهم که با مسائل مادی بخواهد رقم بخورد.

*وقتی به شما چنین پیشنهادی داده می‌شود فکر نمی‌کنید که شاید به سایر مدیران باشگاه‌های دیگر هم چنین پیشنهادهایی شده باشد و احتمال اینکه نتایج در بیرون از زمین رقم بخورد وجود دارد؟

من قرار است در قبر خودم بخوابم و آدمی نیستم که گناه کسی را بشویم. به همین دلیل به این سوال جواب نمی‌دهم.

* شایعه کناره‌گیری پرسپولیس از لیگ برتر وجود دارد. شما به عنوان مسئول اول باشگاه این شایعه را تائید می‌کنید؟

این حرف برای قبلا بود که از من پرسیدند کناره گیری می‌کنید و من گفتم خیر. اگر هم مسئله‌ای باشد این موضوع در اختیار هیات مدیره است. هرچند که احتمال کناره‌گیری از لیگ در دستور کار هیات مدیره نیست. ما باید بیشتر به این بپردازیم که چطور این دلزدگی را برطرف کنیم.

*در این باره با مسئولان سازمان لیگ صحبت کرده‌اید؟

بر سر مزار مرحوم نوروزی که روز پنجشنبه در کپورچال برگزار شد با بهروان صحبت کردم و حتی با مهدی تاج هم به صورت تلفنی حرف زدم. همین آقایان از من مصرتر بودند که باید به شدت با ناداوری‌ها برخورد شود. در 14 بازی ما در لیگ برتر و جام حذفی (11 بازی لیگ برتر 3 بازی جام حذفی) 4 داور به نام‌های علیرضا فغانی، یدالله جهانبازی، محسن ترکی و احمد صالحی محروم شده و یا قرار است محروم شوند. ما باید در این شرایط چه کاری انجام دهیم؟ با این شرایط آیا جایی برای ما می‌ماند که بخواهیم جام بگیریم؟ جام حذفی که از دست ما رفت.

*البته یدالله جهانبازی روز گذشته از هواداران پرسپولیس بایت این اشتباه عذرخواهی کرد.

ما نمی‌خواهیم که عذرخواهی از ما بشود اما خروجی این مسائل باعث کم شدن هواداران در استادیوم‌ها خواهد شدو در نهایت این دلزدگی در جامعه به وجود می‌آید البته باید بگویم که انتظار داشتیم داور بازی عذرخواهی کند اما برآیند کل کار مهم است. ما به یک تکل و یا خطا کار نداریم بلکه موضوع اسف بار خروجی این مسائل است که دلزدگی هواداران است برای ما مهم است.

*شاید هواداران علاقمندند که نتایج داخل زمین رقم بخورد.

قطعا همین طور است شما دیدید که در دربی همه چیز در زمین سبز مسابقه بود و هم هواداران دو تیم از همه چیز راضی بودند و هم کل جامعه فوتبال. دیدید که تماشاگران بسیار زیادی هم به استادیوم آمدند و این یک افتخار برای فوتبال است اما الان چه؟ این مسئله اسفناک رخ داده و این اتفاق یک موضوع ناراحت کننده برای فوتبال است. بحث ما برد و یا باخت نیست چرا که در فوتبال این نتایج وجود دارد اما بحث ما این مسئله داوری است و من امروز سومین نامه خودم را برای شخص کفاشیان می‌نویسم. البته باید روز پنجشنبه این کار را می‌کردم اما چون در مراسم چهلم مرحوم نوروزی در کپورچال بودم نتوانستم این کار را انجام دهم.

*برگزار نشدن جلسه هیات مدیره در هفته گذشته شایعه اختلاف میان اعضای هیات مدیره پرسپولیس را بیش از پیش مطرح کرد. گفته می‌شود شما و حسین عبدی با یکدیگر حرف نمی‌زنید آن هم به دلیل برخی مسائل همانند انتخاب اسپانسر!

این حرف‌ها کذب است و ما مشکلی با هم نداریم. من با کسی قهر نیستم و باید بگویم که در جریان انتخاب اسپانسر کمک زیادی از سوی همه اعضای هیات مدیره شد تا اتفاق خوبی بیفتد. درباره جلسه هیات مدیره هم باید بگویم این هفته طبق برنامه جلسه برگزار می‌شود مگر اینکه برای برخی از اعضا کاری پیش بیاید.

* موضوع عجیبی وجود دارد و آن اینکه بازیکنی مثل سوشا مکانی در جام حذفی کارت زرد می‌گیرد و یک بازی جام حذفی را از دست می‌دهد اما در اتفاقی عجیب به دلیل محرومیت در جام حذفی همین بازیکن در لیگ برتر هم محروم می‌شود اما در طرف مقابل برای برخی بازیکنان این اتفاق نمی‌افتد و دیدیم که بازیکنی مثل اسماعیل شریفات به دلیل تخلف در لیگ برتر ابتدا قرار بود در جام حذفی محروم شود اما در نهایت مقابل استقلال بازی کرد و محرومیتش به لیگ برتر موکول شد.

در جریان محرومیت سوشا مکانی ما خواهش کردیم که حالا که او در ابتدای فصل از سه جلسه محرومیتش دو جلسه را سپری کرده یک جلسه دیگر را ببخشند که این اتفاق نیفتاد از طرف دیگر سوشا در بازی جام حذفی مقابل ملوان کارت زرد گرفت و طبیعتا از بازی با ذوب آهن محروم بود اما نکته عجیب اینجاست که او را در بازی با سیاه جامگان که در لیگ برتر هم بود نیز محروم کردند اما برای بازیکنی مثل اسماعیل شریفات این اتفاق نمی‌افتد. ما کاری به بازیی کردن و یا نکردن شریفات نداریم بلکه بحث من نوع برخوردهاست که چطور بازیکن یک تیم دیگر این طور قانونی برایش اجرا می‌شود امااین مسئله برای بازیکن ما اجرا نمی‌شود. به نظر می‌رسد اجرای احکام برای ما شباهت عجیبی به داستان یک بام و دو هوا دارد!

*برای‌تان جالب نیست که شب قبل از بازی با ذوب آهن حکم تنبیه انضباطی برانکو از سوی کمیته انضباطی اعلام می‌شود؟

این مسئله برای ما هم جالب است حتی برانکو را به جلسه‌ای کمیته انضباطی هم دعوت نکردند و با او جلسه‌ای برگزار نکردند و برایش حکم صادر کردند. تفکر به این شکل غلط است و باید به فرایند کار توجه کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت تابناک، تاریخ نشرخبر : 16 آبان 1394 کد مطلب : 545260 www. tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین