پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
در صورتی که وام ۵ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول در اختیار بانک مرکزی ایران قرار گیرد، علاوه بر تامین منابع لازم برای گسترش ویروس کرونا، می‌توان بخشی از آن را صرف کسری‌های دولت کرد.

شعار سال:  به نظر می‌رسد در صورتی که وام ۵ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول در اختیار بانک مرکزی ایران قرار گیرد، علاوه بر تامین منابع لازم برای گسترش ویروس کرونا، می‌توان بخشی از آن را صرف کسری‌های دولت کرد.

 سیاستگذار در برنامه دخل و خرج سال آینده خود سهم درآمد‌های نفتی را تنها ۴۸ میلیارد تومان تعیین کرده که در مقایسه با سال ۹۸ کاهش ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد. چنین کاهشی به معنای از دست رفتن بخش اعظم منابع درآمدی دولت است، ضمن آنکه دولت با فرض فروش یک میلیون بشکه نفت در روز این میزان درآمد نفتی را برای سال آینده پیش‌بینی کرده است.

 این در حالی است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت دولت تنها قادر به فروش نیم‌میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود. از این رو به نظر می‌رسد دولت با دریافت چنین وامی هم می‌تواند نسخه نجات کشور از دام کرونا را بپیچد و هم می‌تواند منابع باقیمانده از این محل را جایگزین درآمدهای از دست رفته خود کند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نود اقتصادی، تاریخ 25 اسفند 98، کد مطلب: 2129098: www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین