پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
دومین جلسه شورای عالی کار با هدف تعیین دستمزد کارگران در سال ٩٩ که از ساعت ۱۶:۳۰ دیروز (چهارشنبه‌) آغاز شد، پس از ١٠ ساعت چانه‌زنی نمایندگان کارگران و کارفرمایان، بی نتیجه ماند و به امروز (پنجشنبه) موکول شد.

شعار سال:دومین جلسه شورای عالی کار با هدف تعیین دستمزد کارگران در سال ٩٩ که از ساعت ۱۶:۳۰ دیروز (چهارشنبه‌) آغاز شد، پس از ١٠ ساعت چانه‌زنی نمایندگان کارگران و کارفرمایان، بی نتیجه ماند و به امروز (پنجشنبه) موکول شد.

جلسه نخست شورای عالی کار روز ٢۶ اسفندماه با ریاست «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل شد و به دلیل دست نیافتن به جمع‌بندی مشترک، تعیین دستمزد کارگران به دومین جلسه موکول شد.
دومین جلسه تعیین دستمزد کارگران از ساعت ١۶:٣٠ به‌ ریاست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی در محل وزارت کار برگزار شد.
وزیر کار در فاصله تنفس این جلسه اعلام کرد که بنای ما در شورای عالی کار اجماع است.
در این جلسه چانه‌زنی در خصوص رقم‌های پیشنهادی طرفین به نتیجه نرسید و تعیین تکلیف دستمزد کارگران به ٢٩ اسفند، یعنی آخرین روز سال ٩٨ موکول شد.
یکی از نمایندگان کارفرمایان در شورای عالی کار، بامداد پنجشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: نمایندگان بر مبلغ دو میلیون و ٨٠٠ هزار تومان به توافق نسبی رسیدند اما همچنان اختلاف‌نظرهایی در خصوص مواردی وجود داشت.
وی افزود: نمایندگان دولت در این جلسه دیدگاه‌های خود را بیان کردند و خواهان تصمیم منطقی شدند.
این نماینده کارفرمایی پیش‌بینی کرد که احتمالا دستمزد سال آینده همان عدد ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان تعیین شود.

در ۲۸ اسفندماه سال گذشته پس از تشکیل چندین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی، سرانجام دستمزد سال ۹۸ کارگران برای «حداقلی بگیران» (کارگرانی که در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند) با افزایش ۳۶.۵ درصدی، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان تعیین شد.
همچنین دستمزد کارگران دارای بیش از یکسال سابقه کار که تحت عنوان «سایر سطوح مزدی» شناخته می‌شوند، به میزان ۱۳ درصد نسبت به حقوق پایه ۹۷ به اضافه ۲۶۱ هزار و ۱۱۸ تومان، افزایش یافت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:29اسفند1398،کد خبر:،www.ir83720670na.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین