پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از صادرات ۷۸۵ هزار تُن انواع محصولات به کشور‌های حاشیه دریای خزر از طریق بندر امیر‌آباد طی سال ۹۸ خبر داد و گفت: بر اساس آمار اخذ شده صادرات انجام شده از طریق بندر امیر آباد طی سال ۹۸ با رشد ۷۷ درصدی همراه بوده است.سیاوش رضوانی در گفتگویی با اشاره به رشد ۷۷ درصدی صادرات از بندر امیرآباد، اظهار داشت: طی سال ۹۸، ۷۸۵ هزار تُن صادرات از طریق بندر امیرآباد صورت گرفته است.

شعار سال: سیاوش رضوانی در گفتگویی با اشاره به رشد ۷۷ درصدی صادرات از بندر امیرآباد، اظهار داشت: طی سال ۹۸، ۷۸۵ هزار تُن صادرات از طریق بندر امیرآباد صورت گرفته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ادامه داد: این در حالی است که سال ۹۷ شاهد صادرات ۳۵۰ تُن انواع محصولات از طریق بندر امیرآباد به کشور‌های حاشیه دریای خزر بودیم.

به گفته وی، بیشترین محصولات صادراتی شامل مصالح ساختمانی، شیرآلات، کاشی، سرامیک، فولاد و میلگرد است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از صادرات انجام شده به صادرات مرکبات اختصاص داشته است، گفت: البته مقدار صادرات مرکبات قابل توجه نیست.

این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، دلیل افزایش صادرات را بیشتر به افزایش کیفیت محصولات ایرانی و نیاز کشور‌های در حال توسعه حاشیه دریای خزر مرتبط دانست و گفت: در‌صورتی‌که تولید کنندگان ایرانی بتوانند کیفیت محصولات خود را افزایش دهند، بدون شک در سال ۹۹ شاهد افزایش بیشتری در بخش صادرات خواهیم بود.

رضوانی در ادامه گفته‌های خود به افزایش هشت درصدی واردات از طریق بندر امیر‌آباد در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اخذ شده در مجموع سال ۹۸، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن واردات از طریق بندر امیرآباد صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار تُن وادارت در بندر امیر‌آباد داشتیم، بیان داشت: آمار امسال حاکی از رشد هشت درصدی در بخش واردات بندر امیر‌آباد است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، بیشترین واردات به غلات به ویژه جو و ذرت اختصاص داشته است که البته چند ماه اخیر سال به وادارت گندم نیز به دلیل نیاز کشور اختصاص داشت.

وی در ادامه گفته‌های خود به عدم تأثیر شیوع کرونا بر فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد اشاره کرد و بیان داشت: بعد از اعلام شیوع کرونا در چین در تاریخ هفتم بهمن ماه، جلسات به منظور مقابله با شیوع این بیماری در سفر‌های ملوانان ایرانی تشکیل شد.

رضوانی تأکید کرد: در این راستا وظایف هر بخش تعیین و نسبت به خرید تمام تجهیزات لازم جهت مقابله با کرونا از جمله ماسک، لباس مخصوص و نیز لوازم ضدعفونی اقدام شد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از شبکه اطلاع رسانی مانا ، تاریخ انتشار 2 فروردین    99، کد خبر:   86287، www.mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین