پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 97 درصد داروی مصرفی کشور توسط شرکت های داخلی تولید می شود.

شعار سال: دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در مراسم بهره برداری از دانشکده داروسازی مشهد با گرامیداشت روز داروسازی افزود: بخش مهمی از حلقه خدمات سلامت در حوزه داروسازی واقع شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد، توسعه و شکوفایی صنعت داروسازی کشور بوده ایم.

وی اظهار کرد: هم اکنون ارزش ریالی داروهای تولید شده در ایران حدود 70 درصد مصرف دارویی کشور را شامل می شود در حالی که این میزان در آغاز فعالیت دولت یازدهم 60 تا 62 درصد بوده است.

وی گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 100 قلم داروی جدید با همت داروسازان داخلی در کشور تولید و وارد بازار شده است.

وزیر بهداشت حوزه داروسازی را نماد مهم الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و افزود: کاهش وابستگی به خارج و ارزان تمام شدن خدمات دارویی از مهم ترین دستاوردهای سه سال اخیر بوده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون واردات دارو از خارج کشور نسبت به سال 1392 معادل 350 میلیون دلار کاهش یافته است.

وی گفت: این در حالی است که طی سه سال اخیر 11 میلیون نفر در کشور که هیچ بیمه ای نداشتد، زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و به دنبال افزایش دسترسی این گروه به خدمات بهداشتی و درمانی، مصرف دارو نیز افزایش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رشد تعداد دانشمندان ایرانی در شاخص یک درصد دانشمندان برتر جهان در سالهای اخیر افزود: تعداد دانشمندان ایرانی در لیست یک درصد برتر جهان از هشت نفر در دولت قبل به 36 نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که 50 درصد این دانشمندان، داروسازان کشور هستند و امروز حوزه داروسازی مایه افتخار کشور است.

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مشهد با ظلم تاریخی در حوزه بهداشت و درمان مواجه بوده است، گفت: سرانه پرداختی برای سلامت مردم خراسان رضوی کمتر از سایر استان های کشور است و این جدا از بار مضاعفی است که زائران بارگاه رضوی بر این حوزه تحمیل می کنند.

وی ادامه داد: در مشهد می توانستیم اقدامات بیشتری انجام دهیم که امید است در فرصت باقی مانده جبران شود.

وزیر بهداشت احداث بیمارستان ها و درمانگاههای خیریه در مشهد و جاده های منتهی به این شهر مذهبی با همکاری آستان قدس رضوی را یکی از ضرورت های خراسان رضوی عنوان کرد.

وی افزود: نباید انتظارت داشت که تمام فعالیت های حوزه سلامت بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم برجام در بخش های مختلف کشور از حوزه بهداشت تا کشاورزی و صنعت و سایر بخش ها اظهار کرد: دستیابی به برجام به معنی این نیست که به همه چیز دست یافته ایم، بلکه به گفته وزیر امور خارجه کشور 60 درصد نتایجی که خواستیم به دست آمده و با تلاش، وحدت و یکپارچکی می توانیم کشور را توسعه دهیم.

دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: افراد باید در زندگی شخصی و اجتماعی خود منصف باشند به طوریکه جهات مثبت و منفی و نیمه پر و نیمه خالی لیوان را با هم ببینند و اگر فقط به معایب توجه کنیم، امیدی برای تلاش باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه ایران همواره در طول تاریخ از افراط و تفریط رنج برده است، افزود: امروز بیش از هر زمان باید مراقب قضاوت های خود باشیم، چرا که تبعات یک سخن و گفتار نسجیده ممکن است به نظام جمهوری اسلامی که اکنون مایه فخر جهان و مسلمانان است، آسیب های مختلف وارد کند.

پنجم مرداد ماه روز بزرگداشت حکیم زکریای رازی، روز داروسازی نامگذاری شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1395، کد مطلب: 82203963 (5522664):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین