پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
شیوع ویروس کرونا در ایران و لغو برگزاری مسابقات فوتبال، موجب بحرانی‌تر شدن وضعیت مالی تیم‌ها و سازمان لیگ شده است.
شعار سال: شیوع ویروس کرونا در ایران و لغو برگزاری مسابقات فوتبال، موجب بحرانی‌تر شدن وضعیت مالی تیم‌ها و سازمان لیگ شده است.
 
ویروس کرونا موجب تعطیلی اکثر لیگ‌های ورزشی در اقصی نقاط دنیا شده و مدت‌هاست که مسابقات ورزشی از جمله فوتبال در لیگ‌های بزرگ دنیا و همینطور در ایران برگزار نشده است. ضربه کرونا به اقتصاد جهانی، تیم‌های ورزشی را هم بی‌نصیب نگذاشته و اکنون همه تیم‌های فوتبال در صدد جبران ضرر و زیان مالی خود و پرداخت تعهدات بازیکنان به روش‌های گوناگون هستند.

ضربه مالی کرونا به تیم‌های ایرانی

فوتبال ایران نیز از این موضوع بی‌نصیب نمانده و اکنون وضعیت بحرانی‌تراز هر کشور دیگری است چرا که در نبود حق پخش تلویزیونی، تنها امید این تیم‌ها به درآمد‌های حاصل از تبلیغات محیطی کنار زمین و روی البسه ورزشی و همینطور بلیت فروشی بازی‌ها بود که این مهم با تعطیلی مسابقات ورزشی با مشکل مواجه شده است.

اسپانسر‌های سازمان لیگ و تیم‌های فوتبال به علت برگزار نشدن لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، تعهدات مالی خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند تا تکلیف مسابقات مشخص شود.

با توجه به پرداخت نشدن منابع مالی به تیم‌ها، اکنون سازمان لیگ و به خصوص تیم‌های استقلال، پرسپولیس و برخی تیم‌های لیگ برتر با بحران پرداخت مطالبات بازیکنان خود مواجه شده‌اند.

در هفته‌های اخیر هم دو تیم سرخابی پایتخت نمی‌توانستند تعهدات مالی بازیکنان را پرداخت کنند و وضعیت نه چندان خوبی بر وضعیت مدیریتی این تیم‌ها حاکم شده است. هر دو تیم امیدوار هستند منابع مالی از طریق اعضای هیات مدیره و خارج از چرخه قرارداد‌های تجاری تامین شود.

البته برخی تیم‌های خارجی از جمله بارسلونا اسپانیا توانستند رضایت برخی از بازیکنان خود را برای کاهش دستمزد‌ها جلب کنند که این موضوع می‌تواند راهکاری برای حل مشکلات تیم‌های ایرانی باشد.

تداوم بحران تا پایان فروردین!

در حال حاضر ایران با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز مرحله اوج را پشت سر نگذاشته و به همین دلیل ستاد مقابله با ویروس کرونا از برگزاری مسابقات ورزشی جلوگیری کرده است.

سازمان لیگ هم اعلام کرده مسابقات از ابتدای اردیبهشت ۹۹ برگزار خواهد شد، اما این تاریخ هم قطعی نیست و همه چیز به یک ماه پیش رو و کرونا بستگی دارد تا بحران تیم‌های ایرانی سپری شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبری جوانان ایرانی (جی پلاس)، تاریخ انتشار: 4 فروردین 1399، کدخبر: 1388583 ، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین