پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش تکنولوژی اطلاعاتی در جهان، گفت : دولت یازدهم با درک این مهم و مهیا کردن زیرساخت های لازم ، آمار کاربران اینترنت را از سه و نیم میلیون به 35 میلیون نفر رسانده است .

شعار سال: امیرحسین دوایی در جمع نمازگزاران شهرستان نکا در شرق مازندران افزود: افزایش ضریب نفوذ اینترنت و افزایش جایگاه فناوری اطلاعات در کشور با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی در زیرساخت های ارتباطاتی محقق شده است.
وی که به عنوان نماینده دولت عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید را پس از اقامه نماز جمعه به شهروندان نکا گزارش می کرد ، گفت : تکنولوژی و سرعت فراگیر شدن آن در زمینه های مختلف چنان در زندگی تاثیر گذار گذاشته است که امروز حتی اشتغال زایی هم به این زیرساخت نیاز دارد.
دوایی با بیان اینکه اکنون تکنولوژی اطلاعات در برخی از کشورها به کمک کشاورزی آمده است، یادآور شد: بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی و آفات و مشکلات از طریق اینترنت و با داده های اینترنتی بررسی و کارشناسی می شود و نیازمند حضور مروج کشاورزی در زمین های کشاورزی نیست.
وی با اشاره به اینکه اکنون در کشور ما هم اینترنت به روستاها رفته است، افزود : حدود 20 هزار روستای کشور ما اکنون از شبکه اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند که این امر نه تنها مانع فعالیت های اقتصادی نمی شود بلکه با آموزش مناسب می توان درآمدزایی بالایی برای روستائیان داشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات گفت : در طول سال های گذشته با فعالیت 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور چهار هزار شغل مستقیم ایجاد شده است.
وی با اظهار این که در دولت تدبیر و امید ظرفیت شبکه انتقال داده ها در کشور 6 برابر قبل از آن رسیده است ، افزود : باید با درایت کار کنیم تا تکنولوژری و پیشرفت فناوری به نفع ما به کار گرفته شود و تنها در حد تبلیغات باقی نماند بلکه برای حل مشکل اشتغال و مشکلات بومی کارساز باشد.
معاون وزیر ارتباطات به پیشرفت های هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: قرارداد احداث 2 نیروگاه جدید اتمی در کشور منعقد شده است و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود و همچنین ساخت سانتریفیوژهای جدید با کاربری پزشکی در دست برنامه ریزی است.
وی با گرامیداشت هفته دولت و نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر، از این دو شهید بزرگوار به عنوان دولتمردان صدیق نام برد که حیات و شهادت آنان مرزهای سنتی بین دولت و ملت را از بین برد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونانش از شب گذشته به مازندران سفر کرد و در روزهای آینده میهمان مردم این استان است.
شهرستان 118 هزارنفری نکا در شرق مازندران واقع شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 5 شهریور 95 ، کد مطلب: 82204471: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین