پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
خطیب جمعه تهران تشکیل شورای سیاسی یمن را شکستی دیگر برای عربستان دانست و گفت:اعجاز مقاومت کارساز شده و در سوریه نیز شاهد اضمحلال تروریست هایی هستیم که با امکانات فتنه گران منطقه ای حمایت می شدند.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به تحولات منطقه گفت: در یمن، نزدیک دو سال است که عربستان مرتب در حال آدم کشی، مریض کشی، کودک کشی، بمباران مدارس، بیمارستان ها، زیرساختها و کشتن مردم کوچه و بازار است اما بعد از این مدت، شرارت و ددمنشی بی سابقه در تاریخ، هیچ طرفی نبسته است.

وی تصریح کرد: تشکیل شورای سیاسی در یمن با ائتلاف انصارالله و یک گروه دیگر و با حضور و پشتیبانی جمعیت میلیونی مردم یمن، شکست جدید سیاسی و آب ناامیدی است که به دست عنصر فتنه گر منطقه ؛ عربستان سعودی ریخته می شود.

خطیب جمعه تهران ابراز امیدواری کرد همانگونه که مقاومت در ایران، میوه اقتدار داده و در سوریه به بر می نشیند، در یمن هم شاهد استقلال این کشور و اضمحلال ائتلاف ضد بشریت و کودک کش عربستان و حامیانش باشیم.

صدیقی درباره وضعیت سیاسی سوریه نیز گفت: در مورد سوریه، وعده خداوند که می فرماید ان تنصرالله ینصرکم محقق شده است و امروز شاهدیم در شرایطی که سوریه درحال اضمحلال و بشار اسد درحال رفتن بود و جبهه صهیونیسم جهانی، خود را برای هجمه های کاری تر آماده می کرد، اعجاز مقاومت کارساز شده است.

وی یادآور شد: چندسال است با اینکه به وسیله پول و امکانات عربستان سعودی و تبلیغات غرب، از هشتاد و چند کشور، نیرو و سلاح های مدرن آورده اند اما به فضل الهی هر روز رو به ضعف هستند و مقاومت رو به اقتدار .

خطیب جمعه تهران ادامه داد: ان شاءالله با دعای صاحبدلان به زودی شاهد باشیم که خطر تکفیر در منطقه به کلی ریشه کن شده و امیدواریم مردمی که در دفاع از حرم های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) سهم دارند به زودی در آنجا زیارت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهادت 'محمدعلی رجایی' و حجت الاسلام و المسلمین 'محمدجواد باهنر' از این دو شهید والامقام به عنوان دو الگوی مناسب، جاوید، ماندگار و همیشه زنده، یاد کرد که با خونشان حقانیت خودشان را امضا کردند.

خطیب جمعه تهران افزود: رئیس جمهوری شهید 'محمد علی رجایی' و عالم ربانی شهید 'حجت الاسلام و المسلمین 'محمدجواد باهنر' با حضور در عرصه انقلاب، چهره پر جاذبه ای از مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند و برای همیشه ماندگار شدند.

صدیقی به دولتمردان توصیه کرد در هفته دولت، قبل از مانورهای تبلیغاتی و ارائه کارهای انجام شده به مردم، ابتدا خود به حساب خودشان رسیدگی کنند و ببینند آیا عملکردشان با شهدا تناسبی دارد یا خیر.

وی ساده زیستی، پرهیز از تجملات و اشرافی گری، ولایتمداری و شجاعت در برابر مستکبران را از جمله ویژگی های بارز شخصیتی شهید رجایی برشمرد و گفت: همین ویژگی ها از شهید رجایی، یک شخصیت ماندگار ساخته و وی در روز قیامت برای همه روسای جمهور و نخست وزیرها حجت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دنیا و ریاست جمهوری مثل یک رویاست و خیلی زود تمام می شود، خطاب به مسوولان گفت: باید ببینیم آیا ما برای مردم و آیندگان، الگو هستیم و آیا مواظبیم حرفی نگوییم که خلاف نظام و خلاف صحبت های نائب امام زمان (عج) و محور قداست این نظام و کشور باشد و یا خدای ناخواسته دشمنان هر روز یک سوژه جدید دارند و می گویند اینجا اختلاف نظر است؟

وی به حضور و سخنرانی شهید رجایی در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس جمهوری وقت ایران اشاره کرد و گفت: شهید رجایی در سازمان ملل و در برابر استکبار و زورگویان قرن، آنچنان شجاع بود که گویا قدرتی در آنها نمی دید و امروز هم این حالت حفظ عزت و کرامت کشور باید در قراردادها و صحبت ها رعایت شود.

صدیقی تاکید کرد: حرکتهای دیپلماسی کشور باید در همه جا برای ما موجب سرافرازی و اقتدار باشد و عمل فردی و اجتماعی مسوولان نظام ما باید در تراز عمل شهید رجایی باشد.

وی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت به دولتمردان به آنها یادآور شد که با وجود کارهای انجام شده، هنوز کارهای زیادی باقی مانده است زیرا نیازهای زیادی در کشور وجود دارد.

خطیب جمعه تهران همچنین از مسوولان خواست از بزرگنمایی در موضوع برجام بپرهیزند و ضمن بازگویی واقعیات به مردم، فرصت یک سال باقیمانده از فعالیت دولت را به مسائل حاشیه ای سپری نکنند.

وی تصریح کرد: فرصت باقیمانده برای دولت، فرصت سیاسی کاری و تبلیغات انتخاباتی نیست و اگر این فرصت از دست برود، معلوم نیست فرصت خدمت مجدد به مردم پیش بیاید و هرآنچه برای خدا انجام می دهید برای شما باقی می ماند.

*حضور بانوان باحجاب در میادین ورزشی مایه سرافرازی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران به تبریک و اعلان رضایت مقام معظم رهبری از قهرمانان ورزشی حاضر در رقابتهای المپیک امسال اشاره کرد و گفت: رضای خدا در شادی دل ملت است و امیدواریم خداوند کسانی که دل مردم را شاد می کند را شاد بگرداند.

وی افزود: رهبر عالی مقام ما علاوه بر تبریک و تفقد از این قهرمانان که مدال، عزت و افتخار برای کشور آوردند و دل مردم را شاد کردند، بر یک جنبه دیگر هم عنایت داشتند و آنهم حضور یک بانوی با حجاب ایرانی و اسلامی در این رقابتها بود.

صدیقی تاکید کرد: حضور بانوان با پوشش کامل در این مسابقات، انتقال فرهنگ و جای سرافرازی و مایه کسب آبرو برای ماست لذا هم از قهرمانان و هم از کسانی که این فضا را برایشان فراهم کرده و مردم که همیشه آنان را تشویق می کنند ، تشکر و قدردانی می کنم.

*خطر هجمه فرهنگی امروز بیشتر از موشک بارانهای دیروز است

وی ضمن یادآوری بمباران شهرهای کشور در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: در دیداری خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتم که بازده خدمت شما باید این باشد که دبیرستانی ها را مسجدی کنید و جوانان و نوجوانان ما را به پناهگاه مسجد ببرید.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر بیان داشت: امروز خطر هجمه فرهنگی به مراتب از خطر موشک باران ها و بمباران ها بیشتر است و دولت شرعا و قانونا و اخلاقا، مکلف و موظف است که هم از فرصت های فضای مجازی بهترین استفاده شود و هم تهدیدهای آن را برطرف کنند و همه محله ها، دانشگاهها و مدارس باید مسجدمحور باشند.

صدیقی ضمن ابراز رضایت از استقبال دانشجویان برای حضور در نماز جماعت دانشگاه ها، از آنها خواست همانگونه که در محیط های دانشگاهی با جهش های علمی، قهرمانانه حماسه می آفرینند در امور مساجد هم سهیم شوند.

وی بیان داشت: مساجد برای ما سنگر هستند و جبهه ای که سنگر ندارد در معرض نابودی است و همه مردم ما به معنویت نیاز دارند و محور این معنویت، نماز است.

خطیب جمعه ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جوادالائمه (ع) در ماه جاری به نمازگزاران توصیه کرد از روزه داری در مناسبت دحوالارض که روزهای آینده در پیش است، غفلت نکنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5شهریور1395، کدخبر: 82204064: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین