پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
جبار آذین درباره نیاز مخاطبان به این تعداد مسابقاتی که از تلویزیون پخش می شود اظهار داشت: مسابقاتی که از تلویزیون پخش شده و یا درحال پخش است نمونه تقلید شده از برنامه و مسابقات کشورهای دیگر است و مدیران تلویزیون باید در ساخت و تولید برنامه ها خلاقیت و نوآوری داشته باشند.
شعارسال: جبار آذین درباره نیاز مخاطبان به این تعداد مسابقاتی که از تلویزیون پخش می شود اظهار داشت: مسابقاتی که از تلویزیون پخش شده و یا درحال پخش است نمونه تقلید شده از برنامه و مسابقات کشورهای دیگر است و مدیران تلویزیون باید در ساخت و تولید برنامه ها خلاقیت و نوآوری داشته باشند.
 
جبار آذین منتقد تلویزیون و سینما در رابطه با اینکه آیا پخش این حجم از مسابقات تلویزیونی  لازم است و مخاطب رسانه ملی پیگیر تمامی این مسابقات است یاخیر اظهار داشت: تلویزیون باتوجه به مخاطبان انبوه خود وهمچنین لحاظ سلیقه های مردم می بایست در جهت ارضای نیاز و سلیقه مردم برنامه سازی کند. بدیهی است که سلایق مختلف و نیازهای متعدد برنامه های ویژه خود را طلب می کند از همین رو در شرایط کنونی که کشور با مسائل و مشکلات فراوان روبروست و جامعه با بیماری های متعددی از جمله کرونا درگیر است لازم است که صدا وسیما در جهت همراهی و همگامی با مردم با تهیه و تولید و پخش برنامه های مناسب و شایسته و آگاهی بخش با محتوا با جامعه همراهی داشته باشد اما متاسفانه آنچه در میان برنامه سازان و مدیران تلویزیون به ندرت مشاهده می شود استفاده از خلاقیت و نوآوری است.
 
او در ادامه افزود: برنامه سازان و مدیران تلویزیون با آنکه متوجه شدند امروز نیاز مخاطب به امید و شادی و سرگرمی می تواند حرف اول را بزند اما به جای استفاده درست، برنامه ریزی و طراحی مناسب به تقلید از برنامه های خارجی و ماهواره ای اقدام کرده اند و شبکه های مختلف را با انواع شوها، برنامه ها و مسابقات بی مسما، غیرفرهنگی و غیر ایرانی پر کرده اند برنامه هایی که نه تنها در جهت اشاعه فرهنگ و نیازهای جامعه نقش ندارند که گاه به دلیل تجمل گرایی ناقصِ فرهنگ، سنت و آئین های خانوادگی ایرانی است به همین دلایل هیچ نیازی نیست که همه شبکه ها  حتی برخی از شبکه ها چندین برنامه و مسابقه سرگرم کننده تولید و پخش کنند آن هم برنامه هایی که به جای استفاده از مجریان کارآمد و توانمند و عناصری که جایگاه شایسته فرهنگی در جامعه دارند از برخی چهره های سینمایی و تلویزیونی که تحت عنوان سلبریتی ها در جامعه شهرت یافتند استفاده می کنند درواقع استفاده از این نوع چهره ها نه تنها برای مخاطب جاذبه ندارد که باعث دافعه هم می شود.
 
آذین در پایان خاطر نشان کرد: تلویزیون به جای توجه درست به شرایط اجتماعی نیازهای مخاطب بر مبنای سلیقه مداری مدیران دست به تولید و برنامه های متعدد اجتماعی و سرگرم کننده می زند که این برنامه ها نه تنها مفید نیست بلکه فقط بودجه را به هدر می دهند و لازم است که در این راستا مسئولان تلویزیون باتوجه به فرهنگ و نیاز جامعه دست به یک نوع تحول اساس نگرشی بزنند و براساس خواسته مخاطب برنامه های درست و هدفمند اجتماعی تدارک ببینند.

                                                                                               
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا ،تاریخ انتشار:     27 اسفند   1398،کدخبر:  979001،www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
تلویزیون ایران به جز کپی کاری هیچ چیز دیگه در چنته نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین