پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه متأسفانه رویکردهای سیاسی بر اقدامات معاونت امور زنان ریاست جمهوری تأثیر گذاشته است، گفت: معاونت امور زنان پاسخ دهد برای اجرای قانون عفاف و حجاب در این سال‌ها چه کارهایی انجام داده است؟

شعار سال: مینو اصلانی گفت: انتظار می‌رفت هم اکنون که نزدیک به 4 سال از فعالیت امور زنان دولت یازدهم می‌گذرد کارنامه عملکردی را ارائه دهند که به تفکیک مشخص شده باشد فعالیت‌های آنها چه مشکلاتی را در حوزه زنان مرتفع کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه بازهم در گزارش‌ها رویکرد سیاسی دیده می‌شود و چون کارها و اقدامات آمیخته با امور سیاسی شده است خروجی مطلوبی در کارها وجود ندارد، گزارش کاری که معاونت امور زنان ارائه داده است فقط تعدادی سرفصل است و هیچ آمار و ارقامی ارائه نشده است که به صورت ملموس خروجی کارها نشان داده شود.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: اینکه مطرح می‌کنند تعدادی تفاهم ‌نامه امضا شده ای کاش مطرح می‌شد که نتایج این تفاهم‌نامه ها چه بوده است صرف امضای تفاهم‌نامه مشکلی را از زنان کشور حل نمی‌کند.

اصلانی تصریح کرد: امیدواریم در این مدت باقی مانده کارهایی برای تسهیل ازدواج جوانان و ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال خانگی و کاهش ساعت کاری زنان شاغل صورت بگیرد چراکه ساعات کاری زنان شاغل زیاد است و زندگی خانوادگی زنان شاغل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: یکی از مواردی که تا کنون گزارش راضی کننده‌ای در مورد آن از سوی معاونت امور زنان ارائه نشده اجرای قانون ترویج عفاف و حجاب در جامعه است، دولت‌ها مجری قانون هستند و وقتی که تا این حد بر روی اجرای قانونی مانند عفاف و حجاب اصرار وجود دارد چرا اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد، با توجه به هجمه سنگین علیه عفاف و حجاب و طراحی‌ها و برنامه ریزی‌های دقیقی که علیه حجاب در کشور صورت می‌گیرد برای این موضوع تا کنون چند کار گروه تشکیل داده و چه کارهای انجام داده‌اند؟

اصلانی افزود: بخشنامه‌ای در مورد پوشش کارمندان در ادارات از سوی وزارت کشور ابلاغ شد، در این زمینه چه کارهایی صورت گرفته است و کدام نهاد جز معاونت امور زنان ریاست جمهوری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه جای بسیاری از مباحث حوزه زنان در گزارش عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری خالی است و باید برای این فرصت‌ها که از دست می‌رود تأسف خورد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 6 شهریور 95 ، کد مطلب: 13950606000292: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین