پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان غربالگری و تب سنجی ۲۱ میلیون نفر از هموطنان مان در بازه سفرهای نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف، گفت:از روز‌های واپسین سال گذشته تا به امروز توانسته‌ایم به کمک دو میلیون داوطلب، غربالگری و تب سنجی ۲۱ میلیون نفر از هموطنان مان را در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های مختلف به انجام برسانیم و بتوانیم از میان این افراد حدود ۱۴ هزار نفر مشکوک به ابتلا به کرونا را با علائمی مانند تب شناسایی کرده و ارجاع دهیم.
شعارسال: از روز‌های واپسین سال گذشته تا به امروز توانسته‌ایم به کمک دو میلیون داوطلب، غربالگری و تب سنجی ۲۱ میلیون نفر از هموطنان مان را در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های مختلف به انجام برسانیم و بتوانیم از میان این افراد حدود ۱۴ هزار نفر مشکوک به ابتلا به کرونا را با علائمی مانند تب شناسایی کرده و ارجاع دهیم.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت که مدتی است سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان شده، گفت: آماده‌ایم با اعلام شماره حساب، کمک های مردمی را دریافت کرده و به صورت شفاف توزیع کنیم. البته دریافت کمک در برخی حوزه ها مانند خرید ونتیلاتور آغاز شده است.
 
دکتر کریم همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت آنلاین پخش می‌شد، با آرزوی بهروزی برای هموطنانمان در سال جدید، با تاکید بر همکاری بیش از 2 میلیون داوطلب با جمعیت هلال احمر کشورمان در طرح های غربالگری در کشور گفت: بحران کنترل شده اما تمام نه. باید به همه توصیه‌های قبلی ادامه دهیم و علاوه بر آنها چند نکته مهم دیگر را هم مدنظر قرار دهیم.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان غربالگری و تب سنجی ۲۱ میلیون نفر از هموطنان مان در بازه سفرهای نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف، گفت: از میان این ۲۱ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر که در ۷ میلیون و ۶۱۸ هزار خودرو غربالگری شده‌اند، ۱۴ هزار ۲۸۸ نفر با علائم مشکوک به کرونا شناسایی شده و به تیم‌های بهداشتی و درمانی ارجاع داده شدند.
 
وی افزود: جدای بحران کرونا که تاکید داریم ادامه دارد، می بایست حواسمان به تبعات بحران هم باشد، از جمله در معیشت برخی خانوارها، مانند کارگران روزمزد یا دست فروش ها و امثال آنها که می‌بایست برای معیشت شان وارد عمل شویم، به ویژه اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم. از این رو آمادگی داریم برای دریافت و توزیع کمک های مردمی شماره حساب اعلام کرده و فرایند را به طور شفاف به انجام رسانده و به مردم گزارش دهیم.
 
همتی در ادامه گفت: جدای این فعالیت ها، باید در تهیه امکانات مورد نیاز مانند ماسک هم فعالیت کنیم که از جمله فعالیت هایمان در این عرصه آغاز به کار قریب الوقوع خط تولید مکانیزه تولید ماسک با ظرفیت 70 هزار در روز است که ماسک های سه لایه غیرپارچه ای تولید می کند و محصولش در جامعه توزیع خواهد شد. جدای این موارد، یکی دیگر از کارهایی که در دستور کار داشته و داریم، تامین اقلام دارویی مورد نیاز است که واردات تامی فلو و همچنین کلترا  بود که البته برخی گفتند تامی فلو از پروتکل ها خارج شده و چرا وارد می‌کنیم که باید بگوییم چون این دارو از داروهای مصرفی در کشور است و به آن نیازمندیم.
 
همتی در ادامه گفت: آن گونه که ارزیابی ها نشان می دهد، قریب به دو میلیون نفر هستند که وضعیت مالی خوبی ندارند و تحت پوشش سازمان های حمایتی نیستند و ضرورت دارد به یاری شان بشتابیم. دولت اقدامات موثر و مثبت فراوانی به انجام رسانده اما برای عبور از بحران نیازمند همراهی مردم هستیم. البته تا همینجا هم کمک های مردمی خوبی دریافت کرده ایم که از جمله آنها تامین شماری دستگاه ونتیلاتور است.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان افزود: بعد از آنکه وزارت بهداشت کشورمان اعلام کرد به 2 هزار ونتیلاتور نیازمندیم، به کمک خیرین موفق شدیم خرید 100 دستگاه به ارزش 16 میلیارد تومان را با همراهی خیرین گرامی در دستور کار قرار دهیم که 52 دستگاه از فردا تحویل وزارت بهداشت خواهد شد و برای باقی کمک های دریافتی هم قصد تهیه بسته های حمایتی را داریم که به در منازل برده و تحویل می‌شود. جدای این بسته ها، تهیه بسته های بهداشتی برای حدود 500 هزار تن از بیماران را هم در دستور کار داریم و البته هم اکنون 160 هزار بسته برای بیماران خاص (مثل هموفیلی ها، دیالیزی‌ها و...) آماده توزیع داریم و در مرحله بعد برای بیماران سرطانی اقدام خواهیم کرد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ونتیلاتور گفت: این اقلام خریداری شده از محصولات تولید دو شرکت در داخل هستند، اما برای واردات نمونه های خارجی هم مشکلی از طرف ما نیست و نیازمندی وسیع به ونتیلاتور در جهان و سوای آن، مشکلاتی که گریبان گیر کشورمان است از جمله تحریم های ظالمانه، تهیه این اقلام از بازارهای جهانی را دشوار می کند. با چند شرکت معتبر جهانی مانند فیلیپس هم مذاکراتی داشته‌ایم که قیمت محصولاتشان بالاتر است اما سوای قیمت، همان دشواری ها مانع می‌شود که امیدواریم رفع شوند. البته باید تاکید کنم که نیاز اورژانسی کشورمان هزار دستگاه ونتیلاتور است و برای بلند مدت به 2 هزار دستگاه نیاز داریم.
 

 
همتی در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص فعالیت های صورت گرفته در جمعیت هلال احمر کشورمان در دوران شروع بحران کرونا، در دورانی که این جمعیت رئیس و سرپرست نداشت، گفت: در روزهای ابتدایی که هلال احمر سرپرست نداشت، بحران کرونا جدی نبود و مجموعه بزرگ هلال احمر به طراحی محتواهای آموزشی و بحث آموزش همگانی اشتغال داشت و ورودمان به گود بعد از ابلاغی که در 27 اسسفند توسط وزیر شد، صورت گرفت. البته شاکله هلال احمر تحت تاثیر حوادث نبود و امدادگران و داوطلب ها به فعالیت مشغول بودند اما چون مدیریت جامعی نبود، خدماتشان نمودچندانی نداشت.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ابتلا یا شهادت اعضای جمعیت هلال احمر گفت: میزان ابتلاها بعد از آنکه گان و لباس های ویژه تهیه کرده و در اختیار همکارانمان قرار دادیم کاهش یافت. در طول این بحران دو تن از همکارانمان در قم و کاشان به دلیل ابتلا به این ویروس به شهادت رسیدند.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر همچنین درباره راه‌اندازی نقاهت‌گاه‌ها برای بیماران بهبودیافته از کرونا گفت: هلال احمر برای راه اندازی ۲۶۰۰ تخت نقاهت گاهی در شهر‌های مختلف پرخطر اعلام آمادگی کرده بود که از این میزان ۱۵۰۰ تخت آماده است. اما فعلا از حدود ۴۵۰ تخت آن استفاده می‌شود. آمادگی لازم برای راه اندازی مابقی تخت‌ها هم در صورت نیاز وجود دارد.
 
وی در ادامه به دریافت کمک از برخی کشورها اشاره کرد و گفت: بیشترین کمک ها از طرف دولت چین صورت گرفته اما سوای کمک های برخی دولت ها، کمک هایی از طرف ایرانیان ساکن برخی کشورها هم دریافت کردیم که اغلب این کمک ها به دلیل تحریم ها و دشواری های پول نقد، در همان مبدا تبدیل به اقلام مورد نیاز شد و با واردات آنها، در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت قرار گرفت.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری  تحلیلی تابناک   ،تاریخ انتشار:  15 فروردین    1399،کدخبر :  969796 ، www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین