پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با انتقاد از به کارگیری کارشناسان دوتابعیتی به جای کارشناسان ایرانی در تنظیم الگوی قراردادهای نفتی،گفت: در برجام نیز فردی دوتابعیتی که در روند مذاکرات بانکی حضور داشت، به عنوان جاسوس دستگیر شده است.

شعارسال: محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم، با اشاره به الگوی جدید قراردادهای نفتی ضمن بیان اینکه این موضوع از منظر قانونی اهمیت بالایی دارد،گفت: قراردادهای خارجی باید به تصویب مجلس برسد و قراردادهای کلانی چون قراردادهای نفتی نیز در اولویت این امر قرار دارند.

وی با بیان اینکه در قراردادهایی چون دارسی کشور زیر سلطه کشورهای خارجی رفت، اظهار داشت: اگر چنین قراردادهایی سلطه بیگانگان را در منافع نفت ما حاکم کند مجلس باید درگیر شود و نگذارد که چنین اتفاقی رخ دهد.

سلیمانی با بیان اینکه ایراد دیگر این قراردادها طولانی مدت بودن آنها است، تصریح کرد: قراردادی 30 ساله هشت دولت را درگیر خود می‌کند و باید با حوصله و صبر و رعایت مصالح ملی کشور مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه حضور غربی‌ها در خاورمیانه عمدتا به خاطر نفت و گاز است، خاطرنشان کرد: بیشترین منابع نفتی دنیا در خاورمیانه است و از این لحاظ نیز ایران مقام اول دنیا را دارد و طبیعی است که بیگانگان به منابع نفتی ما چشم طمع دوخته باشند.

وی با تاکید بر رعایت مصالح کشور در تنظیم الگوی قراردادهای نفتی گفت: اگر قراردادی بسته شود که حق فروش را از دولت و ملت ایران بگیرد یا حق قیمت‌گذاری را سلب کند بسیار خطرناک است.

وی افزود:باید لحاظ شود که حدود فیزیکی واگذاری پروژه‌ها از لحاظ عمق و وسعت چقدر است چون در آینده می‌تواند قابل خدشه و دبه کردن باشد.

وی با اشاره به نقش مشاورین انگلیسی در تنظیم الگوی جدید قراردادهای نفتی اظهار داشت: شاهد هستیم که در برجام نیز فردی دو تابعیتی را که در روند مذاکرات پولی و بانکی برجام حضور داشت به عنوان جاسوس دستگیر کرده‌اند؛ اگر غربی‌ها و دوتابعیتی‌ها برای ما مشاوره دهند، کارشناسی کنند و متن بنویسند معلوم است که قراردادی مبهم بسته خواهد شد.

وی افزود: کارشناسان ایرانی را در این قراردادها درگیر نکرده‌اند و خارجی‌ها و دو تابعیتی‌ها را برای تنظیم این قراردادها به کار گرفته‌اند این که می‌گویند کارشناس نداریم صحیح نیست چون ملت ایران ملتی نخبه است و می‌تواند متن قراردادها را به راحتی تهیه کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6شهریور1395، کدخبر: 13950606000489: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین