پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
تولیدکنندگان صنعت بومی افتا، الزام دریافت مجوزهای متعدد، نبود متولی واحد برای اخذ مجوز، نهادینه کردن تعرفه های حوزه امنیت و عدم فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات بومی افتا را از بزرگترین مشکلات این صنعت اعلام کردند.

شعار سال: نشست هم اندیشی کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تولیدکنندگان محصولات بومی امنیت فناوری اطلاعات با هدف طرح و بررسی دغدغه ها و مشکلات تولید محصولات افتا برگزار شد.

ناصر علی سعادت رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اهمیت جایگاه قانونی این تشکل در پیگیری مطالبات بخش خصوصی و فعالیت های سازمان برای حل مشکلات متعدد فعالان صنف در برهه های زمانی مختلف، اظهار داشت: شرکت های تولیدکننده محصولات بومی امنیت نیز می توانند با حضور در سازمان مطالبات و مسائل خود را مطرح کنند تا بتوانیم به واسطه پیوند و ارتباط تنگاتنگ با بدنه دولت این مشکلات را پیگیری و مرتفع کنیم.

همچنین در این جلسه بهناز آریا مسئول کمیسیون افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با بیان اینکه تولیدکنندگان امنیت از مهم ترین بخش های صنعت فناوری اطلاعات هستند و در شرایطی که تولیدات داخلی بتوانند قابلیت و توان تامین نیازهای داخلی حوزه افتا در کشور را داشته باشند، حمایت از این محصولات بومی، مسئولیت تک تک اعضای صنف است.

به گفته آریا، سازمان قصد دارد ضمن مشخص کردن نیازمندی‌ها، مطالبات و حمایت‌های مورد نظر خود از متولیان تولید محصولات افتا در کشور، با در نظر داشتن ملاحظات امنیت ملی کشور، قدم‌های موثری در راستای تولیدات بومی بردارد.

در این نشست تولیدکنندگان محصولات بومی صنعت افتا یکی از بزرگترین مشکلات خود را الزام دریافت مجوزهای متعدد، نبود متولی واحد برای اخذ مجوز فعالیت و موازی کاری دستگاه ها و نهادهای مختلف در این رابطه اعلام کردند و خواستار تعیین یک نهاد متولی در قالب نظارت برفعالیت های این حوزه و رسیدگی به تخلفات آن شدند.

این فعالان فقدان ارتباط کافی و دوسویه تولیدکنندگان افتا با دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی را از دیگر مسائل خود در ارتباط با متولیان تصمیم گیر حوزه افتا عنوان کردند.

آنها همچنین اعلام کردند: تاکنون فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هدفمندی در زمینه ترویج استفاده از محصولات بومی افتا در کشور صورت نگرفته و حتی دستگاه ها و نهاد مختلف دولتی نیز حمایت مناسب مادی و معنوی از این حوزه به عمل نیاورده اند.

به گفته آنها، در نتیجه این چالش ها و مشکلات، شرکت های تولیدکننده محصولات بومی صنعت افتا در رقابتی نابرابر همچنان با مسائلی همچون چالش های مالی، عدم هماهنگی و همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی روبه رو هستند.

به گفته تولیدکنندگان صنعت افتا، فقدان صیانت از منابع انسانی متخصص در حوزه تولید محصولات افتا، عدم نظارت بر شکل گیری و رشد شرکت های تولیدی محصولات فاقد استاندارد در این حوزه از دیگر مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان محصولات بومی افتا در کشور است.

علاوه بر موارد اعلام شده، 3 موضوع حمایت از کنسرسیوم های خصوصی حوزه تولید افتا، نهادینه کردن تعرفه های حوزه امنیت فناوری اطلاعات و نیاز به تعامل بیشتر با همه آزمایشگاه های ارزیاب حوزه امنیت از سوی شرکت های حاضر مورد بررسی قرار گرفت.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395، کد مطلب: 13950606000742:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین