پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
محمدمهدی تندگویان از فعال شدن 184 مرکز مشاوره در کشور علاوه برحضور در سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت از اول اسفند تا امروز خبر داد.

شعار سال: همزمان با شیوع ویروس کرونا نیاز آگاه سازی و آموزش مردم در رابطه با این بیماری ناشناخته به اندازه درمان و پیشگیری از آن اهمیت دارد. مقوله ای که از سوی اداره جوانان وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت و مشاوره رایگان به بیش از ده‌هزار نفر از خانواده‌ها در کل کشور برای کاهش بار روانی کرونا ارائه شد.

همکاری مشاوران اداره جوانان با سامانه 4030

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: کارگروه علمی مداخله روان شناختی در مقابله با کرونا تشکیل شده و همکاران در مشارکت با سامانه 4030 به سوالات مردم پاسخ می‌دهند.

او افزود: همکاران روانشناس و مشاور به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در تهران و مراکز استان‌ها جهت تبیین و تشریح  شیوه‌ها و راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب کرونا معرفی شده‌اند تا آموزش‌های لازم در این راستا صورت گیرد. از سوی دیگر حضور در رسانه‌های تصویری، نوشتاری و مجازی و ارائه راهکارهایی جهت کنترل استرس و سبک زندگی در شرایط کرونایی نیز در دستور کار است.

مشاوره تلفنی مداخله در بحران به صورت رایگان

تندگویان با تاکید بر فعال کردن سایت و مشاوره تلفنی مداخله در بحران به صورت رایگان اظهار کرد: همکاری‌هایی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به خصوص وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت تا بتوان با همکاری امور را با سرعت بیشتری به سرانجام رساند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه آمادگی ارائه خدمات حضوری در صورت لزوم در مراکز از مدیریت سامانه‌های مجازی گروه‌های واتس‌آپ، مشاوره تلفنی مجازی و اپلیکیشن‌ها وجود دارد، گفت: تولید محتوای نشر تراکت‌ها و پیام‌های تصویری و شنیداری در جهت اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش اضطراب و استرس آن نیز در راستای تکمیل آموزش ها انجام می شود.

محمدمهدی تندگویان اضافه کرد: تهیه انواع نرم افزارها و انیمیشن ها برای مقابله با کرونا، تدوین و مدیریت بسته های آموزشی پیرامون تاب آوری در مقابله با کرونا، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی، کاهش استرس و اضطراب، وسواس، تاب آوری خانواده، تقویت رابطه زوجین، آموزش والدین، مهارت های ماندن در خانه، ارتقا سلامت روان خانواده، مدیریت هیجانات منفی، مدیریت رفتارهای اجتنابی و سلامت معنوی نیز از این طریق آموزش داده می شود.

مداخله پس از پزشکی برای بازسازی سلامت روانی بیماران

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت مراقبت های روانی پس از درمان از تشکیل تیم های پژوهشی روانشناختی جهت مداخله پس از پزشکی برای ترمیم سلامت روانی بیماران خبر دارد و اظهار کرد: تدوین بسته آموزشی حمایت روانی و اجتماعی برای بهبود یافتگان کرونایی انجام گرفته است و از طریق مراکز فعال در تمامی استان ها به مبتلایان پس از درمان ارائه خواهد شد.

او افزود: تهیه بسته‌ آموزشی تاب آوری پرسنل امدادی و اورژانس و بیمارستان ها در بحران کرونا و ارائه خدمات مشاوره رایگان به کادر درمانی بیمارستان ها و خانواده های آنان از طریق دانشگاههای علوم پزشکی صورت خواهد گرفت.

مشاوره رایگان تلفنی به عموم شهروندان ارائه خواهد شد

تندگویان گفت: از شانزدهم فروردین از ساعت ۱۵ الی ۱۹ همه روزه مشاوره رایگان تلفنی به عموم شهروندان ارائه خواهد شد و از سوی دیگر ارزیابی روانشناختی فرد مبتلا بر اساس اجرای مصاحبه بالینی و آزمون های تشخیصی  نیز به صورت می گیرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به افراد بر اساس نتایج ارزیابی صورت می گیرد و در این ارزیابی افراد به سه گروه تقسیم می شوند. گروه اول، افرادی که شرایط عادی دارند، به این افراد و خانواده هایشان مشاوره های تلفنی داده می شود. افراد گروه دوم، کسانی هستند که مشکلات روانشناختی دارند، به این افراد مداخلات روانشناختی و مشاوره فردی به صورت حضوری داده می‌شود. گروه سوم، افرادی هستند که دارای اختلال‌های روانشناختی هستند و یا دارای زمینه اختلالات روانی می باشند که به این افراد مداخلات روانشناختی و مشاوره خانوادگی داده می شود.

اختصاص یک مددکار اجتماعی  و یک روانشناس به ازای هر 50 تخت

تندگویان افزود: در راستای ارائه خدمات به مددجویان به ازای هر 50 تخت در هر شیفت کاری یک مددکار اجتماعی  و یک روانشناس اختصاص داده شده است.

او افزود: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری نیز تجهیزات کامل پیشگیرانه و بهداشتی مانند ماسک، دستکش، محلول های ضد عفونی کننده و در صورت لزوم لباس مخصوص برای تیم حمایت های روانی اجتماعی آماده شده است.

ارائه خدمات به 4250 نفر در استان تهران

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ارائه گزارشی آماری در مورد تعداد مراجعین به مراکز مشاوره این نهاد گفت: آمار مراجعان تلفنی، مجازی و حضوری مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در خصوص مقابله با ویروس کرونا از اول اسفند 98 تا 19 فروردین 99 بدین شرح بوده است : تعداد کل مراکز این سازمان در سطح کشور 304 مورد بوده است که 184 مرکز در راستای مقابله با بیماری کرونا فعال شده و 5251 مراجعه تلفنی، 4991 مراجعه اینترنتی و 568 مورد مراجعه حضوری صورت گرفته است که جمعا در این رابطه به 10803 نفر خدمات ارائه شد. در استان تهران نیز 85 مرکز به فعالیت در این رابطه پرداختند که به 2000 نفر مشاوره تلفنی و به 2250 نفر مشاوره اینترنتی ارائه دادند.

تقدیر از روانشناسان و پرسنل مراکز تخصصی

او در پایان با اشاره به خدمات روانشناسان و روانکاوان تصریح کرد: از تمام روانشناسان و روانکاوان متعهد و همچنین پرسنل شاغل در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج جوانان و خانواده به دلیل خدمات خداپسندانه و خیر خواهانه در مبارزه با ویروس کرونا تشکر می کنم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:22فروردین1399،کد خبر:986261،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین