پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
در روزهایی که تب افشای فیش‌های حقوقی تند بود، برخی رسانه‌ها هم ادعا کردند در تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی، ماهانه به پرستاران زن برای اینکه آراسته و آرایش‌کرده در محیط بیمارستان حاضر شوند،
شعارسال: حق آرایشی تا پایه ٢٠٠‌هزار تومان پرداخت می‌شود. مسئله‌ای که در آن زمان به‌وسیله سازمان نظام پرستاری تکذیب شد، اما همان ماجرا سنگ‌بنای دستور دادستان تهران به وزارت بهداشت برای فرستادن بازرس به بیمارستان‌ها شد تا وضعیت حجاب خانم‌های پرستار را بررسی کنند. در دومین نشست دادستانی تهران در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی که روز چهارشنبه، سوم شهریور برگزار شد، دادستان تهران در پیگیری مصوبات جلسه قبل، به طرح سؤال از چند دستگاه مسئول پرداخت که از آن جمله، خبر مندرج در برخی سایت‌های خبری مبنی بر پرداخت حق آرایش به پرستاران برخی بیمارستان‌های خصوصی بود.

نماینده وزیر بهداشت در بیان نتیجه بررسی‌های صورت‌گرفته، اظهار کرد معاونت درمان وزارت متبوع، دراین‌باره پیگیری کرده است که مستنداتی از سوی خبرگزاری مذکور ارائه‌نشده و مدیرمسئول خبرگزاری اعلام کرده است موضوع خبر، به لحاظ چنین پرداختی در فیش حقوقی نبوده است، بلکه این پرداخت‌ها در قالب دیگری به عمل می‌آید. دادستان تهران مقرر کرد که برای پیگیری موضوع، وزارت بهداشت تیمی را برای بازرسی وضعیت پوشش و حجاب پرستاران به بیمارستان‌ها اعزام کند و همچنین درباره اعزام چنین گروهی متشکل از اعضای این جلسه برای امر مذکور، اعلام آمادگی کرد و از وزارت بهداشت خواست زمینه‌ را برای اجرای این مصوبه فراهم کند.

این درخواست دادستانی واکنش نظام پرستاری را نیز در پی داشت. دکتر علی‌محمد آدابی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در گفت‌وگو با «شرق» با ابراز تأسف از اتفاقات پیش‌آمده، بیان کرد: «متأسفانه باید بگویم درباره ماجرای پرداخت حق آرایش به پرستاران، قلب ماهیت شده است. چندی پیش این شایعه ناخوشایند شروع شد که عده‌ای از پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی حق آرایش می‌گیرند؛ ما همان زمان این ادعا را تکذیب کردیم و عنوان کردیم اگر مواردی درباره این اقدام وجود داشته باشد، با بیمارستان‌های خاطی جلسه خواهیم گذاشت و ضمن توبیخ، تذکرات لازم را خواهیم داد.

در زمان انتشار این خبر، از سوی سازمان نظام پرستاری اعلام نارضایتی شد و از دادستان درخواست کردیم با کسانی که مسبب این شایعه شده‌اند و چنین تهمتی را به پرستاران شریف-‌که ساعت‌ها بر بالین بیماران بیدار می‌مانند-‌زده‌اند برخورد شود؛ اما متأسفانه اخیرا شاهد بودیم از سوی دادستانی تیمی مأمور شدند تا وضعیت حجاب پرستاران را بررسی کنند. درصورتی‌که این نحوه برخورد اصلا مدنظر ما نبوده». آدابی در ادامه تصریح کرد: «پرستاران کشور ما دوشادوش رزمندگان جنگ، در جبهه‌های نبرد به نگهداری از زخمیان جنگ پرداخته‌اند. آنها از عفیف‌ترین قشر کارمندان دولت محسوب می‌شوند و در تمام روز و شب با آلام بیماران دست‌به‌گریبان هستند و کاملا مرگ را از نزدیک حس می‌کنند؛ آن‌وقت چنین انسان‌هایی چطور ممکن است حاضر شوند بابت آرایش پول دریافت کنند. آنها با مهربانی و عطوفت خدمات می‌دهند تا بلکه رنج و درد بیمار را کم کرده باشند. بنابراین امیدواریم دادستانی محترم با تجدید نظر در اعلام این رویه، دنبال خاطیانی باشد که قصد دارند چهره شریف پرستاران را مخدوش کنند. از دادستان محترم خواستاریم تجدیدنظری در اعلام رویه‌ای که اتخاذ کرده‌اند، داشته باشند.

گفتنی است در خرداد سال جاری، در گزارشی عنوان شد که شرط استخدام پرستاران زن در برخی از بیمارستان‌های خصوصی، آرایش‌کردن است و به خاطر اینکه بهانه‌ای برای استفاده‌نکردن از لوازم آرایش به پرستاران ندهند، مبلغی با عنوان حق آرایش به آنها پرداخت می‌شود. پیش از این نیز در آبان سال ۹۱ سردار احمدی‌مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی، با اشاره به اوضاع بد برخی از بیمارستان‌ها در تهران از نظر پوشش پرستاران، رسما اعلام کرد: «در این زمینه ۶۰ بیمارستان تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، صفحه 17، تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1395، شماره: 2667 .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین