پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
رئیس انجمن زغال سنگ ایران در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار مشخص شدن مسئولیت حقوقی و کیفری کارگران فوت شده از بیماری کرونا شد.

شعار سال: در نامه محمد مجتهدزاده به محمد شریعتمداری آمده است: یکی از مشکلات اساسی معادن زغال سنگ مسئولیت حقوقی و کیفری کارگرانی است که علیرغم رعایت کلیه پروتکل‌ها به دلیل این بیماری فوت نموده یا دچار نقص عضو شوند. در شرایط عادی این موضوع جزء بیماری‌های ناشی از کار نبوده و حادثه کار هم محسوب نمی‌شود و از همه مهمتر تشخیص علت و محل واگیری کارگری هم به دقت امکان‌پذیر نیست.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده معادن زغال سنگ به تدریج می‌بایست جهت جلوگیری از کمبود زغال سنگ فعالیت خود را آغاز نمایند. از آنجا که این مجموعه‌ها بعضا بیش از هزار نفر کارگر دارند، در فعالیت خود یا این ابهام مواجه می‌باشند.

با توجه به موارد فوق رعایت حقوق قانونی و انسانی کارگران پیشنهاد می‌شود به صورت شفاف مسئولیت حقوقی و کیفری کارگران فوت نموده از این بیماری مشخص شود و در صورتی که این مسئولیت متوجه کارفرما می‌باشد از طرق بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ابلاغ شود با اخذ مابه‌التفاوت قرارداد‌های بیمه مسئولیت کارفرما با الحاقیه اصلاح شده و کلیه هزینه‌های ناشی از بیماری کرونا در تعهدات بیمه افزوده شود.

 

 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری ماین نیوز ، تاریخ انتشار 25    فروردین    99، کد خبر:   49984، www.minews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین