پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم سایه سكوت بر سر فرهنگ و هنر كشور غالب نشود و هنرمندان رسالت خودشان را انجام دهند.

شعارسال: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریكایی عصر روز یكشنبه هفتم شهریور 1395 در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم مسئولان و چهره‌های فرهنگی مانند محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، علیرضا قزوه، سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم، اصغر آب‌خضر دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نادر طالب زاده، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و بسیای از هنرمندان هنرهای تجسمی حضور داشتند و به سخنانی درباره این اتفاق فرهنگی پرداختند.

دكتر سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به این كه برگزاری این جشنواره نخستین گام است و امید می‌رود در سال‌های بعد شاهد برپایی هرچه باشكوهتر این جشنواره باشیم، گفت: هرچه كار فرهنگی انجام دهیم و محصولات فاخر تولید كنیم باز هم كم است. در شرایطی هستیم كه غربی‌ها علیه ایران و اسلام كارهای زیادی برای آلوده كردن فضا انجام می دهند در حالی كه سوژه ها و تحقیقات زیادی وجود دارد كه جنایات آمریكا را ثابت كرده و می تواند دستمایه تولید آثار هنری برای افشا كردن این جنایت‌ها باشد.

وی با مرور برخی جنایت‌هایی كه از سوی آمریكا در سال‌های مختلف انجام گرفته، اظهار داشت: هر كجا جنگ و ترور و دخالت نظامی است، حضور آمریكا دیده می‌شود. جا دارد هنرمندان انقلابی ما به این سوژه‌ها بپردازند و بدانند كه در داخل و خارج كشور این آثار هنری مورد استفاده و استقبال قرار می‌گیرد. خوشبختانه در حال حاضر نیروهای انقلاب كم نیستند اما باید بین آنها انسجام بیشتری صورت بگیرد و از این فعالیت‌ها حمایت شود. در سال‌های اخیر بعضی برنامه‌ها پیش از این مسئولان از آنها حمایت میكردند مانند كنفرانس هالیوودیسم و ... مورد بی اعتنایی قرار می گیرند و به گونه ای رفتار می شود كه غربی ها ناراحت نشوند.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های سیدمسعود شجاعی طباطبایی و نادر طالب‌زاده به عنوان دو هنرمند انقلابی گفت: هنرمندانی هستند كه برای خدا كار می‌كنند و اجرشان نزد خداوند محفوظ است. با تلاش‌ها و مجاهدت‌های طالب زاده در داخل و خارج كشور آشناییم؛ در حالی كه برخی هنرمندان چنین روحیه‌ای ندارند و حاضر نیستند در این وادی گام بردارند. اما او رویش‌های انقلاب و نیروهای متعهد را تربیت كرده و آموزش می‌دهد. آقای طباطبایی هم از نیروهای با انگیزه ای است كه با برگزاری نمایشگاه كاریكاتور كه به جنایت های آمریكا و اسراییل اشاره داشت، خشم آنها را برافروخت.

این چهره فرهنگی افزود: اگر در دوران مشروطیت عده ای زیر بیرق انگلیس بودند، ما امروز با شهیدانی كه در راه اسلام و ایران داشته ایم، اجازه نمی دهیم عده ای پرچم امریكا را بالا ببرند. امیدواریم هنر تحت تاثیر بعضی مسائل قرار نگیرد، سایه سكوت بر سر فرهنگ و هنر كشور غالب نشود و هنرمندان رسالت تاریخی خودشان را انجام دهند.

در ادامه این برنامه با حضور مسئولان فرهنگی از صالحی جانباز كشورمان تجلیل شد. همچنین از سال‌ها فعالیت نادر طالب‌زاده در زمینه استكبارستیزی و افشای حقوق بشر آمریكایی و فعالیت‌های بی بدیل سید مسعود شجاعی طباطبایی، كاریكاتوریست متعهد و برگزاركننده نمایشگاه بین المللی كاریكاتور «هولوكاست» قدردانی به عمل آمد.

نادر طالب زاده در سخنان كوتاهی، با اشاره به این كه همچنان قرارگاه مركزی جنگ نرم نداریم در حالی كه مساله مهمی است، گفت: لازم است پدافند را از ایران خارج كنیم و سخنران و رایزن به كشورهای دیگر بفرستیم تا مردم آمریكا بفهمند چه اتفاقاتی در كشورشان در حال رخ دادن است.

طالب زاده تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران حرف های جهانی برای گفتن دارد و امیدواریم با توجه به نیاز جنگ نرم به ستاد مركزی، اتفاق های خوبی در این زمینه تا سال آینده رخ دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 8شهریور1395، کدخبر: 214962: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین