پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
روزنامه ساوت چاینا روز جمعه گزارش کرد پس از همه گیری کرونا فروش خودرو از جمله خودروهای برقی در چین کاهش زیادی داشته است و پکن به دنبال اختصاص یارانه برای برون رفت از این بحران است.
شعارسال: چین قصد دارد برای مساعدت به فروش خودروهای برقی به دلیل افت بازار این نوع خودروها پس از شیوع کرونا، یارانه اختصاص دهد.
 
روزنامه ساوت چاینا روز جمعه گزارش کرد پس از همه گیری کرونا فروش خودرو از جمله خودروهای برقی در چین کاهش زیادی داشته است و پکن به دنبال اختصاص یارانه برای برون رفت از این بحران است.
 
این یارانه ممکن است بر اساس برنامه اعلام شده در اختیار همه شرکت ها قرار نگیرد از جمله اینکه شامل شرکت تسلا سازنده بزرگ خودروهای برقی در داخل چین نخواهد شد.
 
وزارت دارایی چین پیشتر نیز چنین یارانه هایی را برای شرکت های سازنده این خودروها در نظر گرفته بود که مهات آن تا پایان سال پایان می یابد و قرار است برای دو سال دیگر تمدید شود.
 
چین برای اینکه بتواند پیشتاز کشورهای دیگر در این صنعت باشد و میزان آلودگی شهرها را کاهش دهد میلیاردها دلار یارانه به ساخت خودروهای برقی اختصاص داده است.
 
از اواسط سال ۲۰۰۹ میلادی برخی از امتیازات سازندگان این خودروها لغو شد و میزان یارانه ها کمی کاهش یافت همین باعث شد افت فروش محسوس باشد و پس از شیوع کرونا وضعیت برای این کارخانه ها بدتر شده است.
 
وقتی همه گیری در چین شدت گرفت، میزان فروش پایین آمد تا جایی که فروش خودروهای برقی در چین در سه ماه اول سال جاری میلادی ۵۰ درصد کاهش یافت و برخی از کارخانه ها تعطیل شدند.
 
حالا چین تصمیم گرفته است با کاستن از مالیات این شرکت ها و افزودن بر یارانه ها، بار دیگر باعث شود تا این صنعت جان بگیرد.
 
این یارانه ها برای شرکت هایی خواهد بود که ارزش خودروهای تمام شده آنها بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار نباشد لذا شامل مدل تسلا ۳ که قیمتی معادل ۴۵ هزار و ۸۰۰ دلار دارد، نمی شود.
 
تسلا که خودروهای خود را در شهر شانگهای چین تولید می کند اولین شرکتی است که موفق شده است سهام خود را کاملا در اختیار داشته باشد و بعضا با شرکای چینی همکاری هایی دارد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری گسترش نیوز   ،تاریخ انتشار: 5  اردیبهشت   1399،کدخبر: 95451 ،www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
دیگه هر روز بیشتر از دیروز به انتهای دوره نفت نزدیک میشیم این خبرها بیشتر هشدار برای ماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین