پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره الکل هایی که در سوپرمارکت ها به فروش می رسند، گفت: تمام موادضدعفونی کننده و الکل‌هایی که در سوپرمارکت ها فروخته می شوند دارای برچسب و مجوز فروش هستند.
شعارسال:کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره الکل هایی که در سوپرمارکت ها به فروش می رسند، گفت: تمام موادضدعفونی کننده و الکل‌هایی که در سوپرمارکت ها فروخته می شوند دارای برچسب و مجوز فروش هستند.
 
 کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در نشست خبری مجازی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، به سوال خبرنگاران پاسخ داد.
 
او با اشاره به برگزاری مراسم های مذهبی با شروع ماه مبارک رمضان گفت: مناطقی که سفید اعلام شود، مساجد و اماکن مذهبی آن بازگشایی می شود، درغیراینصورت بازگشایی مقدور نخواهد بود.
 
جهانپور درباره برگزاری مراسم تشییع در آرامستان ها تصریح کرد: پرهیز از تجمعات گسترده، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
او افزود: در صورت رعایت نشدن هر کدام از اصول بهداشتی سازمان آرامستان ها موظف است با خاطیان برخورد کنند.
 
مازاد موادضدعفونی کننده داریم
 
کیانوش جهانپور در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی برنا مبنی براینکه آیا بر الکل‌هایی که در سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شوند نظارت وجود دارد یا خیر گفت: کلیه موادضدعفونی کننده از جمله الکل که در سوپرمارکت ها و داروخانه ها به فروش می رسند، قابل اعتماد و درای برچسب هستند.
 
او ادامه داد: تولیدات غیررسمی و فله‌ای، مجوز فروش در سوپرمارکت ها را ندارند و خوشبختانه تخلفی دراین خصوص گزارش نشده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: کشور ما یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده موادضدعفونی کننده است، به طوری که نه تنها کمبودی نداریم بلکه تولید مازاد اقلام بهداشتی را در کشور داریم.
 
جهانپور در ادامه نشست اعلام کرد: بیش از 300 نقطه سفید در کشور وجود دارد که در روزهای آینده به تدریج اعلام می شوند.
 
او درباره بازگشایی پارک ها و بوستان ها گفت: پارک ها و بوستان ها برای حضور انفرادی بازگشایی شده است بنابراین مردم از تجمع خودداری کنند.
 
کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه مردم نسبت به گذشته کرونا را جدی نمی گیرند، بیان کرد: به مرور زمان حساسیت جامعه نسبت به خطر عمومی کاهش پیدا می کند و این یک اتفاق طبیعی در جامعه است.
 
او افزود: کرونا حذف نشده و هنوز هیچ دارویی برای آن تولید نشده است. اتفاقا با بازگشایی صنایع و بازگشت چرخه اقتصادی، رعایت اصول بهداشتی ضرورت بیشتری را می‌طلبد.
 
به گفته جهانپور، ویروس کرونا تغییر رفتار نداده است، بلکه اطلاعات ما درباره آن روز به روز در حال افزایش بوده و جنبه های بیشتری از آن در حال کشف است.
 
تولید ماسک 25 برابر شده است
 
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در ادامه نشست، با اشاره به میزان تولید مواد ضدعفونی کننده و حفاظتی گفت: درحال حاضر جهش تولید در کشور به حدی رسیده است که تولید ماسک تقریبا 25 برابر و تولید الکل 8 برابر شده است.
 
او ادامه داد: کیت های سرلوژیک، تجهیزات ICU، مواد ضدعفونی کننده و... در حال تولید است و از این لحاظ هیچ کمبودی در کشور نداریم.
 
جهانپور در ادامه این نشست خبری مجازی گفت: اگر به سمت مهار بیماری کرونا برویم، مازاد تولیداتمان را ذخیره کرده و احتمالا بخشی از آنها را هم به کشورهایی که درگیر بیماری هستند، صادر می‌کنیم.
 
او با پاسخ به این سوال که آیا استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری می‌شود یا خیر، افزود: وزارت بهداشت و درمان نمی تواند استفاده از ماسک را اجبار کند چون ما معتقد هستیم مردم این درک را دارند و خودشان رعایت می کنند.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری برنا   ،تاریخ انتشار:7  اردیبهشت   1399،کدخبر: 993757،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
الکل ها رو 15 تومن می خرید و 160 تومن میفروشید همون الکل رو میگید؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین