پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
با شیوع ویروس کرونا در ایران، مدتی است که فعالیت تعدادی از کسب و کارها و اصناف متوقف یا ممنوع شده است، یکی از این موارد صنف قهوه خانه ها و سراهای عرضه قلیان بود، به دنبال آن به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی رستوران ها، سفره خانه ها و قهوه خانه ها نیز ممنوع اعلام شد.
شعارسال: ارسال قلیان فوری به درب منازل در روزهای کرونایی، سلامت و جان شهروندان را تهدید می‌کند.
 
با شیوع ویروس کرونا در ایران، مدتی است که فعالیت تعدادی از کسب و کارها و اصناف متوقف یا ممنوع شده است، یکی از این موارد صنف قهوه خانه ها و سراهای عرضه قلیان بود، به دنبال آن به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی رستوران ها، سفره خانه ها و قهوه خانه ها نیز ممنوع اعلام شد.
 
 در این خصوص سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت ، در تاریخ 6 اسفند سال گذشته با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش برای حفظ سلامتی هموطنان اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد اطلاعی از راه‌های انتقال ویروس کرونا ندارند، با تأیید وزرات بهداشت، عرضه و مصرف قلیان در تمامی قلیان خانه‌ها، رستوران‌های سنتی، کافی شاپ‌ها و ... از امروز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
 
او با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد سودجو به ممنوعیت‌های ایجاد شده توجهی نکنند، گفت: با افراد متخلفی که این ممنوعیت را رعایت نمی‌کنند و به هشدار پلیس توجهی ندارند، برخورد خواهد شد.
 
در پی اعلام همین قانون تعداد زیادی از قهوه خانه ها، رستوران ها و سایر اماکنی که قلیان توزیع می‌کردند در تهران و سایر شهرها به دلیل بی توجهی و تخلف پلمب شدند.
 
با وجود اینکه در روزهای اخیر بسیاری از مشاغل فعالیت خود را آغاز کردند، اما همچنان قانون منع قلیان وجود دارد و در این میان عده ای از افراد هستند که همچنان با دور زدن قانون و پنهان کاری قلیان را بدون هیچ مانعی توزیع می‌کنند، اما این بار با شیوه جدید تری که به آن دلیوری(ارسال قلیان درب منزل) و ارسال فوری قلیان می‌گویند.
 
صاحبان رستوران ها، سفره خانه ها و کافه‌ها با وجود ممنوعیت عرضه قلیان در محل فعالیت خود، این بار با ایده ای جدید به فکر ارسال قلیان‌ها به درب منزل افتاده اند، اماکنی که با تبلیغات فراوان در صفحات مجازی خود این موضوع را همگانی کرده اند، کافه ها و سفره خانه ها بدون توجه به سلامت مردم به فکر سودجویی خود از این راه هستند و با" ارسال قلیان با پیک موتوری" فعالیت می‌کنند.
 

برای اطمینان از صحت و درستی این مسئله با یکی از این کافه‌ها که در فضای مجازی تبلیغاتی برای عرضه قلیان درب منزل کرده بودند تماس گرفتم، فردی که تلفن را پاسخ داد از قیمت قلیان با نرخ ۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان گفت که با پیک به آدرس گفته شده ارسال می‌کردند.
 
برخی از قلیان‌ها را بسته به نرخشان باید به رستوران مجدد پس فرستاد و بعضی از آن‌ها که گران‌تر هستند یکبار مصرف و نیاز به پس فرستادن ندارند، از او در مورد بهداشت قلیان‌ها با شرایط شیوع کرونا پرسیدم و او مدعی بود که با رعایت بهداشت کامل این قلیان‌ها عرضه می‌شود.
 
علاوه بر اینکه مصرف قلیان برای سلامتی انسان مضر است، در روز‌های کرونایی مضرات آن چند برابر می‌شود، به نوعی که ممکن است در صورت آلوده بودن هر فردی را به این ویروس مبتلا کند.
 
فعالیت این مراکز برخلاف قانون آغاز شده و متأسفانه تا به امروز برخوردی قاطع و قانونی با این مسئله از سوی مسئولان صورت نگرفته است، لذا ضرورت دارد که برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات جدی صورت گیرد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار:  18 اردیبهشت   1399،کدخبر: 7344895 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین