پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی و تنگنای مالی بانک ها، یکی از آثار عدم اجرای صحیح قانون بانکداری بدون رباست.

شعارسال:

طهماسب مظاهری با اشاره به اینکه در اجرای قانون بانکداری بدون ربا مشکل داریم گفت: متاسفانه در اجرای قانون بانکداری بدون ربا مشکل داریم وبرخی دولت ها به بانک ها تسهیلات اجباری و تکلیفی را تحمیل کردند و نظارت بانکی ما منفعل شد.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات بانکی ما این است که بانک در مورد عقود مشارکتی، سود از پیش تعیین شده ای از مشتری می گیرد.

وی با بیان اینکه همه قوانین و مقررات بانکداری ما بر اساس قانون بانکداری بدون رباست، افزود: قراردادهای بانکی با مشتریان و یا سپرده گذاران طبق این قانون است اما در بیشتر موارد به ویژه در عقود مشارکتی روح حاکم بر آن با این قانون منطبق نیست.

وی گفت: قانون بانکداری بدون ربا که در این ۳۰ سال اجرا شد باید آسیب شناسی شود و بانک مرکزی و مدیران بانک ها موظف باشند نظارت کنند تا محتوای مصرف منابع قراردادها با متن قرارداد منطبق باشد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی افزود: در لایحه دولت و هم طرح مجلس به استقلال بانک مرکزی هیچ اشاره ای نشده است که باید اصلاح شود.

مظاهری گفت: ۹۵ درصد آسیب های کنونی ناشی از نداشتن ابتکار عمل بانک مرکزی و نبود استقلال این بانک است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایلنا، تاریخ انتشار: 10شهریور 1395، کد مطلب: 406590:www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین