پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: زاکانی با برآورد‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده قالیباف رای بیشتری برای ریاست دارد و شاید به کسب ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس قانع شده و یا شاید، ریاست یک فراکسیون مهم را برعهده بگیرد.
شعار سال: «حسین کنعانی‌مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص «انصراف زاکانی از ریاست مجلس» گفت: زاکانی با برآورد‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده قالیباف رای بیشتری برای ریاست دارد و شاید به کسب ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس قانع شده و یا شاید ریاست یک فراکسیون مهم را برعهده بگیرد. به نظر می‌رسد علت انصراف زاکانی بیشتر یک نوع مانور سیاسی است.
کنعانی‌مقدم در خصوص «ریاست قالیباف در مجلس یازدهم» گفت: ۲۸۵ نماینده باید برای ریاست مجلس رای دهند، معتقدم باید به قوی‌ترین و با صلاحیت‌ترین فرد رای داده شود و فعلا خیرالموجودین قالیباف است که صلاحیت بیشتری دارد.
او در خصوص «مجلس یازدهم» گفت: برای اینکه مجلس در راس امور باشد باید مطالبات و مشکلات مردم در راس آن دیده شود. رقابت‌های سیاسی و تشنج‌ها منجر می‌شود بجای اینکه مجلس یار مردم باشد، باری بر مشکلات مردم شود. با وجود رقابت‌های سیاسی، مجلس نمی‌تواند در راس امور باشد. با توجه به دیدگاه‌هایی که جریان اصولگرایی برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد به نظر می‌رسد باید دیده بان‌های مجلس از الان فعال شوند که اگر مجلس یازدهم، وارد حاشیه‌ها شد و به موضوعات اصلی نپرداخت، نسبت به آن رسیدگی شود.
کنعانی مقدم در خصوص «رابطه مجلس یازدهم با شورای نگهبان» گفت: همه کسانی که در مجلس یازدهم رای آوردند مورد تائید شورای نگهبان هستند و از فیلتر شورا رد شدند. قطعا این افراد سعی می‌کنند همراه و مطیع با شورای نگهبان حرکت کنند. بعید می‌دانم مجلس یازدهم مقابل شورای نگهبان بایستند، چون ایستادن آن‌ها باعث ایجاد چالش‌های جدیدی می‌شود.
این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص «رابطه دولت و مجلس» گفت: دستگاه نظارتی مجلس قوی‌تر می‌شود و با حساسیت بیشتری دولت را رهگیری می‌کند و برخود‌های نظارتی هم بیشتر می‌شود. مجلس یازدهم به دنبال این نیست که چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه می‌خواهد به دولت کمک کند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، کدخبر:998539، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1399، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین