پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
نیرو‌های اورژانس همیشه در خط مقدم دفاع از سلامت مردم قرار دارند، اما در روز‌های اخیر اخبار خوبی از وضعیت آنان به گوش نمی‌رسد.

شعار سالبیش از سه ماه از ورود کرونا به کشور می‌گذرد و بسیاری از کادر درمانی درگیر مبارزه با این ویروس منحوس هستند؛ در این میان نیروهای سازمان اورژانس کشور که همیشه در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند سنگ تمام گذاشتند و شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم هستند.این درحالی است که بسیاری از نیرو‌های اورژانس کشور با بی مهری مسئولان وزارت بهداشت مواجه شدند.

اخراج نیروهای اورژانس دزفول

روز یک‌شنبه گذشته ۴ خرداد، ۳۵ نفر از کادر اورژانس دزفول از محل کار خود اخراج شده‌اند؛ این اقدام به دلیل اعتراض پرسنل اورژانس به عدم دریافت معوقات مزدی‌ ۳ ماه گذشته، صورت گرفته است این در حالیست که استان خوزستان با توجه به آمار رسمی شیوع ویروس کرونا در این استان، روزهای سختی را سپری می‌کند و مراکز درمانی تمام کشور با توجه به این بحران به لحاظ کادر درمانی در مضیقه قرار دارند.

                                      

پول جای دیگر خرج شده است!

البته پیگیری‌هااز این حکایت داشت که بودجه اورژانس در دزفول برای موارد دیگری خرج شده و پرسنل اورژانس دزفول نیز در اعتراض به عدم دریافت حقوق چند ماهه خود دست به اعتصاب و سپس استعفا داده‌اند.

حقوقی که پرداخت نشد

یکی از پرسنل اورژانس دزفول در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود از سازمان اورژانس دزفول گفت: حقوق چند ماهه یا پرداخت نشده است یا برای برخی از پرسنل با کسری زیاد پرداخت شد.

                                          

شیفت‌های متعدد

کمبود نیروی انسانی در اورژانس کشور باعث شده است تا بسیاری از نیروهای اورژانس به صورت شیفت‌های متعد و بدون استراحت مشغول فعالیت باشند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در مورد شیفت‌های متعد نیروهای اورژانس گفت: به دلیل کمبودتعداد نیروهای اورژانس بسیاری نیروها مجبور هستند در این روزهای کرونایی به خدماتی همچون امداد رسانی در جاده‌ها مشغول باشند که این موضوع باعث ایجاد خستگی فراوان در میان نیروهای اورژانس می‌شود.

وی افزود: علی رغم سفر‌ها بحث تصادفات و مصدومان در کنار کرونا باعث شده است فعالیت اورژانس بیشتر از قبل شود همچنین در تهران ۱۷ نقطه اصلی و حساس ورودی و خروجی شهر نیرو مستقر داریم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: با این وجود امکان مرخصی فرستادن نیروهای اورژانس وجود ندارد زیرا تعداد نیروها کم است.

                                                                 

تهران شهر بی دفاع

تهران نیز یکی از کلانشهرهای کشور است که با وجود شیوع ویروس کرونا روزانه با مشکلات تصادفاات روزانه و همچنین در بسیاری مراسمات و مسابقات ورزشی میان تماشاگران مصدومان و بیماران زیادی دارد که نیاز به خدمات اورژانسی دارد.

پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در مورد کمبود نیروی انسانی در اورژانس تهران اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بارها اعلام کردیم که اورژانس تهران با مشکل کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است.

وی افزود: در حال حاضر با ۵۰ درصد کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم که امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

مجلس دهم با فکر اورژانس تمام شد

محمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم  اما در مصاحبه‌ای به کمبود نیروی انسانی در اورژانس اشاره کرد و گفت: طبق تاکیدات وزارت بهداشت برای اورژانس کمبود ۷ هزار نیروی انسانی وجود دارد.

وی افزود:  در حال حاضر باید نیروی انسانی در اورژانس به تعداد کافی تربیت شوند، همچنین سازمان امور اداری و استخدامی باید در جذب نیروی انسانی اقدامات لازم را انجام دهد؛ بنابراین با توجه به توسعه کمی وکیفی اورژانس، توسعه پایگاه های بین جاده ای و شهری باید در جذب نیروی کافی اقدامات قابل قبولی انجام شود.

                                         

به فکر اورژانس باشید

با توجه به شیوع موج دوم کرونا در کشور، دو برابر شدن کار کادر درمانی در این بازده زمانی خودش را بیشتر از هر زمان دیگری نشان می دهد.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که باید به تعداد نیروهای انسانی در اورژانس کشور اهمیت ویژه‌ای داد، زیرا  نگاه ویژه به نیروی انسانی در اورژانس موضوعی است که باید از چند سال قبل مورد بررسی قرار می‌گرفت اما با توجه به کم‌اهمیت شمردن این موضوع توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور امروز شاهد این هستیم که اورژانس با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو شده است.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که فشار کاری بر نیروهای اورژانس وارد است و این فشار با توجه به سفرهای استانی که در تابستان پیش رو قرار است صورت بگیرد بیشتر نیز خواهد شد همچنین موضوع آنفلوانزا که در پاییز کشور را با چالش بزرگ روبه‌رو خواهد کرد نیز می تواند این فشار کاری را دو صد چندان کند اما انتظار می رود که مسئولین وزارت بهداشت و مخصوصاً دولت تدبیر امید فکری برای این موضوع کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، کد خبر:492173، تاریخ انتشار: 7خرداد 1399، www.ana.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین