شعار سال: رئیس هیئت عامل ایمیدرو ضمن اشاره به نقش این شرکت در تولید و صادرات سنگهای تزئینی، ایمیدرو را تسهیل کننده این روند دانست.
*** اصفهان عهده دار ۳۰درصد از تولیدات صنعت سنگهای تزئینی
به گزارش خبرگزاری صنایع، خداداد غریب پوردر جلسه بررسی و رفع موانع صادراتی صنعت سنگ تزئینی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و مدیران دفاتر خارجی سازمان، اظهار داشت:
اصفهان به سبب اینکه ۳۰درصد از تولیدات صنعت سنگ تزئینی را برعهده دارد، پایلوت توسعه و رونق تولید و صادرات این صنعت میشود.
غریب پور در این نشست که معاون طرحهای توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، مدیر عامل شرکت آسکوتک و مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران حضور داشتند، ادامه داد:
برخی از غرفههای میدان نقش جهان اصفهان هم برای ارائه تولیدات کیفی صنعت سنگ در نظر گرفته میشود.
*** نقش شرکت تهیه و تولید
وی در خصوص تسهیل روند سنگهای تزئینی، افزود:
ایمیدرو در این فرایند نقش تسهیل گری و پشتیبانی دارد و برای رفع موانع به ویژه در بخش صادرات، با نهادهایی همچون بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت رایزنی میکند.
غریب پور با توجه به احیا معدن غیر فعال، یادآور شد:
طبق آمارهای به دست آمده اکنون بیش از ۹۰۰ معدن غیرفعال در این حوزه وجود دارد که نیاز به احیا و فعال سازی دارند، از این رو ایمیدرو تسهیل برای تولید و صادرات این نوع معادن را در راستای طرح فعال سازی معادن کوچک انجام میشود.
وی ضمن اشاره به نقش شرکت تهیه و تولید در احیا معادن سنگ تزئینی، گفت:
در بخش صادرات نیز شرکتهای خارج کشور وابسته به این سازمان، قادر به همکاری برای بازاریابی و توسعه صادرات سنگهای تزئینی هستند و ۴ کشور خارجی زمینه تسهیل صادرات این سنگها را فراهم خواهند کرد.
*** رونق صادرات
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گفت:
طرح آسیب شناسی و عارضه یابی صنعت سنگهای تزئینی شروع شده و به زودی مشاور آن انتخاب میشود.
جعفری در خصوص رونق تولید و صادرات، تاکید کرد:
نگاه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تنها بر مطالعه متمرکز نشده بلکه فعالیت ما در این صنعت کاملا عملیاتی و برای رونق تولیدات و صادرات است.
وی با اشاره به سوابق اصفهان، افزود:
اصفهان با توجه به سوابق و جایگاهی که در تولید سنگ دارد، محل مناسبی برای فعالیت کنسرسیوم صادراتی بخش خصوصی خواهد بود.
مدیر عامل شرکت آسکوتک با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات صنعت سنگ ایران تنها به کشورهای همسایه صادر میشود، گفت:
این توانمندی وجود دارد تا با امکاناتی که در خارج کشور داریم به رونق صادرات این بخش دست یابیم.
سرقینی با توجه به رونق صادرات در این بخش، یادآور شد:
برآوردها نشان داده کشورمان سالانه از توان صادرات یک میلیارد دلار سنگ تزئینی برخوردار است، اما به طور متوسط نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار صادرات از این بخش انجام شده است.
*** کنترل کیفیت تولیدات سنگ تزئینی
رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان، خبر داد:
به زودی اساسنامه شرکتی برای بازرسی و کنترل کیفیت تولیدات سنگ تزئینی نهایی میشود که بر استانداردهای جهانی و نیازهای مشتری خارج کشور و ارایه تضمین کیفی تولیدات، نظارت داشته باشد.
مجتبی کاروان با اشاره به کنترل کیفیت تولیدات، تاکید کرد:
بدین ترتیب دغدغه صدور تولیدات کم کیفیت و ضربه خوردن به بازار صادراتی از بین میرود. به زودی کنسرسیومی از بخش خصوصی برای توسعه صادرات سنگهای تزئینی کشور ایجاد میشود تا از عملکرد جزیرهای در این حوزه فاصله گیریم.
*** توسعه صنعت سنگهای تزئینی
به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس کمیته فرآوری سنگ و مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، تاکید کرد:
وجود شرکتی برای کنترل کیفیت تولیدات صادراتی، سبب نظارت و افزایش اعتماد نزد مشتریان خارج کشور خواهد شد.
از سوی دیگر مدیر عامل شرکت خدمات صنعتی بازرگانی با اعلام خبر انجام مطالعات بازار سنگ تزئینی، گفت: با کمک دفاتر خارج کشور ایمیدرو قادر به توسعه صادرات و کمک به این صنعت هستیم.
حسام الدین فرهادی نسب، مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، برگزاری و پیگیری جلسات با همکاری ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی را سبب به نتیجه رسیدن توسعه صنعت سنگهای تزئینی دانست.
با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1399 ، کدخبر: 178675 ، www.sanayepress.com