پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۷۹۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
اتاق بازرگانی ‌بین‌الملل (ICC) برای محافظت از اقتصاد جهـانی، معیشت کـارگران و همچنین نجات کسب وکارهای خرد، کوچک و متوسط پیشنهادات شش‌گانه اجرایی در شرایط شیوع ویروس کرونا را خطاب به دولت‌ها ارائه کرده است که توصیه‌های متفاوتی از حمایت و پشتیبانی مالی تا ضرورت ایجاد کانال‌هایی برای گفت‌وگو میان دولت و بخش خصوصی را در برمی‌گیرد. شیوع ویروس کرونا، دنیا را با یک بحران بی‌سابقه در زمینه سلامت و اقتصاد مواجه کرده و زنـدگی و معیشـت کـارگران و نیز فعـالیت‌های کسـب‌وکارهـا در سـطح جهـانی را تحـت تـاثیر قرار داده اسـت.
شعار سال: اتاق بازرگـانی ‌بین‌الملل به عنـوان نماینـده بیش از 45 میلیون بنگـاه اقتصـادی در بیش از 100 کشور جهان با مشاهده تـاثیرات شدیـد این ویروس بر اقتصـاد – به خصوص بر کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط (MSMEs)بر این بـاور است که دولت‌ها باید فورا در راسـتای مدیریت این بحران وارد عمل شده و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری همه‌گیر را به حداقل برسانند.این نهاد ‌بین‌المللی برای محـافظت از اقتصـاد جهـانی، معیشت کـارگران و همچنین نجـات MSME‌ها، پیشنهادات شش‌گانه اجرایی برای دولت‌ها تدوین کرده که معاونت امور ‌بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران به ارائه آن پرداخته است.

نخستین پیشنهاد اتاق بازرگانی ‌بین‌الملل، پشتیبانی فوری از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط برای جبران یا ادامه فعالیت از طریق راهکارهایی چون تامین وام‌های بدون سود و یا کم‌بهره، سرمایه‌گذاری، تخصیص وام‌های سرمایه‌گذاری با شرایط بازپرداختی انعطاف‌پذیر، اعطای معافیت مالیاتی، اعطای معافیت جهت بازپرداخت وام‌های معوقه، اعطای معافیت جهت پرداخت اجاره و پرداخت یارانه به شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط برای پرداخت حقوق و دستمزد کارگران است. همچنین فراهم کردن پشتیبانی مستقیم و فوری برای کارکنان و افراد آسیب‌پذیر در خانه و خارج از خانه از دیگر پیشنهادات این نهاد ‌بین‌المللی است.

پیشنهادات 6 گانه اتاق بازارگانی ‌بین‌الملل برای کاهش مخاطرات اقتصادی شیوع کرونا به شرح زیر است:

1-پشتیبانی فوری از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط برای جبران یا ادامه فعالیت مثل تامین وام‌های بدون سود و یا کم بهره ، سرمایه‌گذاری ، تخصیص وام‌های سرمایه‌گذاری با شرایط بازپرداختی انعطاف‌پذیر، اعطای معافیت مالیاتی ،اعطای معافیت جهت بازپرداخت وام‌های معوقه اعطای معافیت جهت پرداخت اجاره ،پرداخت یارانه به شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط برای پرداخت حقوق و دستمزد کارگران

2-فراهم کردن پشتیبانی مستقیم و فوری برای کارکنان و افراد آسیب‌پذیر- در خانه و خارج از خانه مثل گسترش و ارتقای حمایت اجتماعی برای کسانی که پوشش حمایتی ندارند یا از پوشش حمایتی ناکافی برخوردارند شامل: مرخصی با حقوق، اختصاص حقوق بیکاری، حقوق بازنشستگی، دسترسی مقرون به صرفه به مراقبت‌های بهداشتی، حمایت از کارگران و مبارزان خط مقدم، حمایت از کودکان، و افزایش بودجه برای خدمات پشتیبانی از جامعه مانند پناهگاه‌ها و ذخایر غذایی

فراهم کردن پشتیبانی مالی در شرایط ضروری و پرداخت مستقیم پول به طور موقتی به خانواده‌های آسیب‌پذیر برای بهبود شرایط زندگی ایشان (مسکن، غذا و اقلام ضروری)

اعطای معافیت موقتی از بازپرداخت وام مسکن/ اجاره، وام‌های شخصی و خانگی و پرداخت مالیات

اطمینان از حمایت مناسب از کارگرانی که کمتر مورد توجه هستند مثل زنان، کارگران مهاجر و پناهندگان

3- کسب اطمینان از دریافت سریع حمایت توسط MSMEs و کارکنان آنها

بقای بسیاری از MSME‌ها و کارگران آنها به دسترسی سریع به اطلاعات و نیز حمایت دولت بستگی دارد. فراهم آوردن دسترسی فوری، قابل اعتماد و به روز به اطلاعات و نیز به مزایا و پشتیبانی برای حصول اطمینان از دریافت به موقع کمک از اهمیت بسزایی برخوردار است. دولت‌ها ‌می‌توانند از طریق پلتفرم‌های دیجیتالی، ابزارهای پرداخت با تلفن همراه و برنامه‌های تلفن همراه، میزان دریافت اطلاعات و حمایت را افزایش دهند. سازمان‌های تجاری، اتاق‌های بازرگانی و سایر نهادهای ذینفع نیز ‌می‌توانند به عنوان مراکز اصلی جمع آوری اطلاعات مهم و ضروری و نیز جمع‌بندی نیازها و نگرانی‌های مهم برای آگاهی از اقدامات دولت عمل کنند.

4-سازگار ساختن برنامه‌های اجتماعی فعلی دولت

در حالی که دولت‌ها با حمایت‌های کوتاه‌مدت خود درصدد رونق بخشی به اقتصاد و حمایت از کسب و کارها و کارگران در کوتاه‌مدت هستند، باید حمایت‌های اجتماعی را نیز در دستور کار قرار دهند. این حمایت‌ها در واقع به بهبود معنادار اقتصاد، تاب‌آوری اجتماعی و همچنین بازگشت اعتماد به مردم کمک خواهند کرد.

5-حصول اطمینان از تجارت آزاد و تسریع در انتقال کالاهای اساسی در مرزها: دولت‌ها برای جلوگیری از اختلال در زنجیره تامین موارد زیر را در نظر بگیرند:

*معاف کردن کلیه اقلام پزشکی، داروها و مواد غذایی از ممنوعیت‌ها و تعرفه‌های تجاری محدودکننده

*برطرف کردن موانع تجاری غیرضروری در زنجیره‌های اصلی تامین و اطمینان از تامین منابع مالی کافی

*انجام اقدامات فوری جهت جایگزینی اسناد الکترونیکی به جای اسناد کاغذی به منظور حصول اطمینان از ادامه فرآیند حمل و آزادسازی کالا.

6-ایجاد کانال‌های رسمی و غیررسمی برای گفت‌وگو میان دولت و بخش خصوصی

از آنجایی که کاهش اثرات شیوع کووید 19 بر سلامت و اقتصاد جامعه، نیازمند تعامل همه جانبه دولت و جامعه است، در این برهه، بیش از هر زمان دیگر باید اطمینان حاصل کرد که دولت‌ها از طریق برقراری ارتباط مستقیم با تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و نمایندگان بخش خصوصی تعامل منظمی با تمامی ذینعفان در جامعه دارند

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 14 خرداد  1399 ، کدخبر:  498153 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
دولت انقدر که تلاش میکنه ثروتمندها باهاش خوب باشن اهمیتی به قشر ضعیف جامعه نمیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین