پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۷۹۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به حذف اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان کسب و کار از حل‌شدن مشکل دریافت کد اقتصادی خبر داد.

شعار سال: محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به دو اقدام صورت گرفته به منظور سهولت در شروع کسب و کار، اظهار داشت: با تاکید وزیر اقتصاد مشکل دریافت کد اقتصادی برای فعالان کسب و کار و بازار حل شد. بر این اساس شناسه ملی ثبت شرکت‌ها به عنوان کد اقتصادی مالیات تلقی می‌شود.
همچنین برای اشخاص حقیقی کد ملی با اضافه کردن چند رقم توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان کد اقتصادی قلمداد خواهد شد.

*** کاهش مراحل ثبت نام

معاون وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به ۴۵ مرحله ثبت نام مالیاتی، گفت:
۴۴ مرحله آن طی نیم ساعت انجام می‌شد و مرحله ۴۵ که مربوط به احراز و دریافت کد اقتصادی بود، زمان زیادی می‌گرفت و شروع کسب و کار را طولانی می‌کرد به همین علت این مرحله حذف شد.

وی با اشاره به اینکه در شاخص شروع کسب و کار که ۷۲.۵ روز طول می‌کشید، تصریح کرد: با این دو اقدام ۵۵ روز را حذف کردیم.

دهقان با مقایسه این شاخص با استاندار‌های جهانی، افزود: در شاخص در شروع کسب و کار رتبه ۱۷۸ را داشتیم که با این اقدامات و براساس شبیه‌سازی بانک جهانی رتبه کشور با ۴۸ پله صعود به جایگاه ۱۳۰ ارتقا پیدا می‌کند. همچنین رتبه کل شاخص نیز ۱۲ پله ارتقا خواهد یافت و از رتبه ۱۲۷ به ۱۱۵ بهبود می‌یابد.

*** حذف اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان، اظهار داشت: فعالان اقتصادی دیگر نیازی نیست این گواهی را اخذ کنند. هنگام ثبت نام مالیاتی تیک مشمول مالیات ارزش افزوده را خواهند زد و کار این بخش نیز تمام است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 13    خرداد    99، کد خبر:    178885، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
مشکلات راه اندازی کسب و کار در ایران بیشتر ناشی از بوروکراسی اداری است که روند راه اندازی کسب و کار رو پیچیده و طولانی می کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین