پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
عبدالله بهرامی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف ایران: دولت نه‌تن‌ها تسهیلات کم‌بهره‌ای را به قالیبافان اختصاص نداد بلکه بانک مرکزی، صادرات فرش را به نام تعهد پیمان ارزی تحریم کرده است.
شعار سال: در این وضعیت صادرکننده مکلف است ارز حاصل از فروش کالا در خارج از کشور را به ارز نیمایی به شبکه بانکی برگرداند. این کار برای صادرکننده مقدور نیست، زیرا ۶۰ تا ۷۰ درصد از فرش‌های ایرانی به‌طور امانی در اختیار فروشنده‌ها قرار می‌گیرند و آن‌ها مقداری از پول فرش‌ها را می‌دهند و مابقی را در صورت فروش می‌دهند.

از سوی دیگر وقتی مواد اولیه با دلار آزاد خریداری می‌شود چطور می‌توان با ارز نیمایی به بانک مرکزی بازگردانده شود. در نتیجه صادرکننده رغبتی به صادرات نشان نمی‌دهد.

بیشتر فروشگاه‌های مواد اولیه و کارگاه‌های تولیدکننده تعطیل شده‌اند و ما بار‌ها از دولت خواسته‌ایم که ما را حمایت کند و یا شرایط را برای کار فراهم نماید.

صادرات کل سال ۹۸، ۷۰ میلیون دلار بوده که در همه ادوار گذشته به این رقم نرسیده بود، زیرا ما در بدترین شرایط تحریم هم ۵۰۰ میلیون دلار در سال صادرات فرش داشته‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری کار و کارآفرینی، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1399، کد خبر: 17392، www.karokarafarini.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین