پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شواری اسلامی گفت: طرحی برای ارائه به مجلس داریم که اگر دولت استقبال کند شروع خوبی برای گشایش در تولید و صنعت خودرو است.
شعارسال: رضا تقی‌پور با بیان اینکه چاره کار برای حل معضلات صنعت خودرو چیزی جز جهش تولید نیست، اظهار کرد: اصلاح ساختار و سوق دادن صنعت خودرو به سمت سوددهی چیزی نیست که بتوانیم با راه حل‌های زودگذر و سطحی به آن دست یابیم.

وی افزود: با اینکه صنعت خودرو در کشور ایران قدمت ۶۰ ساله دارد، اما اشکالات آن مشخص است. صنایع خودروسازی با رویکرد وابستگی و با مونتاژ وارد ایران شد، شاید این موضوع در ابتدای کار مشکل نبود، اما در ادامه باید به یک نوع استقلال دست می‌یافت که محقق نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شواری اسلامی با تأکید براینکه صنایع خودروسازی باید به سمت استقلال در طراحی و اتکا به منابع داخلی بروند، گفت: صنعت خودرو با مافیایی مواجه است که سود خود را در واردات خودرو دنبال می‌کند و این بزرگترین مانع برای تقویت خودروسازی‌های داخلی است.

تقی‌پور با بیان اینکه به اتفاق برخی نمایندگان طرحی برای جهش تولید تهیه کرده‌ایم که آن را به مجلس ارائه می‌دهیم، تصریح کرد: این برنامه مبتنی بر سیاست‌های کلی که تاکنون مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و خوداتکایی بیان فرموده‌اند تهیه شده و مجموعه کاملی است که شاخص‌ها در آن مشخص شده و اگر دولت استقبال کند، می‌تواند شروع خوبی برای گره‌گشایی از تولید داخلی و از جمله در صنعت خودرو باشد.

عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه راه‌حل‌های میان مدت برای روانسازی مشکلات در صنعت خودرو هست، خاطرنشان کرد: باید برای رفع نیاز کسب و کار‌های مردم باید روی چند خودروی داخلی تمرکز کنیم که کم مصرف و ارزان باشد و به مسائل خودرو‌های لوکس و واردات آن در دراز مدت پرداخته شود.

وی اظهار کرد: این یک برنامه عملیاتی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به صورت جدی آن را اعمال کند. از این طریق می‌توانیم قدری مافیای خودر را هم کنار بزنیم.

تقی‌پور گفت: حمایت از تولید با اصلاح نظام بانکی و اینکه پول کافی در اختیار خودروسازی‌ها قرار گیرد، نیز از دیگر راه‌کار‌های حرکت صنعت خودرو است، به شرطی که این تسهیلات برای رانت و پرداخت حقوق کارکنان هزینه نشود و فقط به سمت تولید برود. همه این مسائل را در برنامه‌ای پیش بینی کردیم که به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم داد.




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، کد خبر:۴۹۳۸۲۵، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
باید نظارت بر صنعت خودروسازی بیشتر بشه تا دیگه چیزی به اسم مافیای خودرو نتونه این صنعت رو در اختیار بگیره .دیگه صنعت خودروسازی چقدر پول میخواد تا درست کار کنه؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین