پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
بارج حامل عرشه فاز ۱۹C میدان گازی پارس جنوبی ۹ آبان ماه، محوطه کارگاهی خرمشهر را برای نصب در آب های خلیج فارس ترک کرد.

شعارسال: سکوی فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی برای نصب راهی خلیج فارس شد

به گزارش خبرگزاری فارس بارج حامل عرشه فاز 19C میدان گازی پارس جنوبی 9 آبان ماه، یارد خرمشهر را برای نصب در آب های خلیج فارس ترک کرد.

براساس این گزارش، عرشه 2700 تنی یاد شده، نخستین سکوی پروژه های معروف به 35 ماهه است که در مدت سه سال گذشته در یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر ساخته شده است و حدود دو هفته گذشته، عملیات بارگیری و مهاربندی این سکو بر روی بارج حامل آن انجام گرفته است.

این سکو ظرفیت فراورش بالغ بر یک میلیارد فوت مکعب را داراست. دست اندرکاران پروژه ساخت عرشه های فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی معتقدند عملیات حمل دریایی این سازه سنگین حدود 5 روز به طول خواهد انجامید و پس از آن عملیات نصب عرشه آغاز خواهد شد.

براساس این گزارش، قرار است بعد از انجام عملیات نصب عرشه فاز 19 C، بلافاصله عملیات هوکاپ (اتصال بخش های مختلف سازه)، پیش بهره برداری و راه اندازی سکو آغاز گردد. براساس برنامه ریزی های انجام شده با کارفرما، سکوی یاد شده بعد از نصب ، در ابتدا فرآورش 500 میلیون فوت مکعب گاز مربوط به سکوی اس پی دی دو فاز یک را برای انتقال به پالایشگاه فاز 19بر عهده خواهد داشت.

با بهره برداری از چاه های سکوی فاز 19C در بهار سال 95 ، این سکو ظرفیت فرآورش یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی (گاز تولیدی سکوی اس پی دی دو و فاز 19) را خواهد داشت.

انجام عملیات حفاری های جدید و فعالیت های توسعه ای در فاز یک پارس جنوبی موجب شده تصمیم لازم در مورد فرآورش گاز سکوی اس پی دی دو توسط عرشه 19 C اتخاذ شود.

براساس آخرین آمارهای ارائه شده، در حال حاضر سکوی فاز 19 C از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی برخوردار است و با بهره برداری از تولید این سکو، ظرفیت گازی کشور بیش از یک میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار جمعه 15 آبان 1394 ، کد مطلب : 13940815000397: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین