پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۸۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
مرتضی افقه می‌گوید: یکی از بدترین کار‌ها این است که زیر سایه کار خیر، فرار مالیاتی و یا اقدامات دیگری صورت بگیرد. فساد این گروه از افراد ضربه بیشتری به طبقه کم درآمد جامعه می‌زند چرا که باعث بی اعتمادی مردم به همه موسسات خیریه‌ای می‌شود که صادقانه مشغول خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.
شعارسال: در شرایط معیشتی و اقتصادی ایران که با انواع مشکلات اعم از بیکاری و کم درآمدی روبرو است، کار خیر کردن می‌تواند به کاهش درد‌های طبقه ضعیف جامعه کمک کند؛ اما اگر این کار خیر تحت عنوان موسسات خیریه به کار‌های خلاف یا پولشویی اقدام کند دو جرم مرتکب شده یک دزدی و دیگری از بین بردن اعتماد اجتماعی برای کار خیر. متاسفانه طی سال‌های گذشته گزارش‌هایی از این نوع فساد به گوش رسیده است.

در این بین برخی موسساتی را دایر کرده و در زمینه‌های بی‌ربط نسبت به فلسفه وجودی خیریه، فعالیت خود را پنهان کرده اند. افزایش تعداد موسسات و عدم نظارت جامع، دقیق و مستمر بر نحوه فعالیت این موسسات سبب‌ساز گسترش و عمق یافتن تخلفات در این حوزه خواهد شد، موضوعی که به اعتبار دیگر بنیاد‌های فعال و دلسوز و متعهد در امور حمایتی ضربه می‌زند.

برخی از آن‌ها اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کنند، اما وجوه دریافتی از مردم برای نیازمندان درست محاسبه و هزینه نمی‌شود. در این میان هستند برخی که طی سال‌های گذشته تحت پوشش این اسم قابل احترام، اقدام به کار‌هایی کرده‌اند که ظاهرا به پولشویی شبیه است و سبب سلب اعتماد عمومی شده‌اند.

در این میان، اما سازمان امور مالیاتی طی روز‌های گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مؤسسات خیریه و عام المنفعه چنانچه اطلاعات افراد تحت حمایت را در سامانه وزارت رفاه درج نکنند، مشمول مالیات بر درآمد می‌شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد ۲۴، کد خبر:۶۸۵۸۸، تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹، eghtesaad۲۴.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین