پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
حمید ظهرابی گفت :رسیدگی به وضعیت تخلیه فاضلاب های صنعتی از دغدغه های محیط زیست استان در سال های اخیر بوده است. رودخانه «چنار راه دار» که از جنوب غرب شیراز سرچشمه می گیرد تا ورودی شهرک های «سجادیه سیمان» و «والفجر» دارای آبی سالم و تمیز است اما با ورود منشاهای آلودگی گوناگون در مسیری که به پل فسا ختم می شود به یک فاضلاب متعفن تبدیل می شود.

شعار سال:«حمید ظهرابی»، (یکشنبه 18 خرداد) در یک جلسه ویدیوکنفرانسی با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست، گفت: رسیدگی به وضعیت تخلیه فاضلاب های صنعتی از دغدغه های محیط زیست استان در سال های اخیر بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: رودخانه «چنار راه دار» که از جنوب غرب شیراز سرچشمه می گیرد تا ورودی شهرک های «سجادیه سیمان» و «والفجر» دارای آبی سالم و تمیز است اما با ورود منشاهای آلودگی گوناگون در مسیری که به پل فسا ختم می شود به یک فاضلاب متعفن تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: ورود روان آب های سطحی و فاضلاب های زیرزمینی برخی شهرک ها در این مسیر به آب و همچنین شهرک و واحدهای کوچک صنعتی باعث ایجاد این مشکل شده است که با حمایت ویژه دستگاه قضایی استان با این فاضلاب های صنعتی برخورد شده است.

ظهرابی با اشاره به نقش تصفیه خانه شماره 2 شیراز در کاهش این معضل، عنوان کرد: فاز مایع این تصفیه خانه به زودی به بهره برداری می رسد و فاز جامد که مربوط به مدیریت لجن در آن می شود بعدها به انجام خواهد رسید.

وی تاکید کرد: شهرداری باید در این زمینه سرمایه گذاری کند و با در نظر گرفتن بخش «پیش تصفیه» اجازه ندهد تا لامت شهر و شهروندان به مخاطره بیفتد.

ظهرابی افزود: برای برخورد با ریختن فاضلاب شهرک صنعتی و منطقه ویزه اقتصادی با همکاری دستگاه قضایی استان، قوانین و مصوباتی در این حوزه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: همچنین برای تخلیه کنندگان فاضلاب به این رودخانه که آب آن نهایتا به دریاچه «مهارلو» جاری می شود، جریمه های سنگین و بازدارنده اعمال شده است.

ظهرابی در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص جابجایی کارخانه های سیمان و پشم شیشه در شیراز، گفت: فرآیند انتقال کارخانه پشم شیشه به محل جدید خود پیشرفت 60 درصدی داشته است و طی چند روز اخیر برای کاهش و یا رفع آلاینده های این کارخانه به مدیران آن اخطار داده شده است که اگر در مهلت داده شده، عمل نکنند به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: در مورد کارخانه سیمان با وجود پیگیری های مکرر به نظر می رسد که اراده ای از سوی مدیران آن برای انتقال و جابجایی آن به خارج از شهر وجود ندارد و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی به مرجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: مقرر شده است تا با بازدیدی که به صورت مشترک با حضور دادستان شیراز به انجام خواهد رسید، کارخانه سیمان را به خروج از شهر ملزم کنند.

ظهرابی اعلام کرد: تاسیسات زیربنایی برای انتقال کارخانه سیمان در خرامه ایجاد شده است اما تاکنون اقدام موثری برای انتقال کارخانه صورت نگرفته و این در حالیست که فضای تحت اختیار کارخانه سیمان با تغییر کاربری، امکان فعالیت چندین کارخانه و سوددهی بیشتر به مدیران آن را دارد.

وی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در هر موردی که پای سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست به میان بیاید از مواضع خود کوتاه می آید و در این زمینه نیز برخوردهای جدی تری خواهیم کرد.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری می متالز ،تاریخ انتشار:  18خرداد 1399،کدخبر:109606 ،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
ببينم ميتونيد همينقدر توريستي كه تو اين استان مياد رو با اين خرابكاري هااز استان بگيريد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین