پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
هفتم اسفند ماه جاری، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و از کاندیداهای احتمالی از ماه ها قبل، رایزنی و نشست های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند. آنچه در این میان اما نگران کننده بوده و اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است، هزینه های میلیاردی برخی نامزدها برای انتخابات پیش رو می باشد.

شعار سال: هفتم اسفند ماه جاری، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و از کاندیداهای احتمالی از ماه ها قبل، رایزنی و نشست های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند. آنچه در این میان اما نگران کننده بوده و اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است، هزینه های میلیاردی برخی نامزدها برای انتخابات پیش رو می باشد.

*کرسی سبز مجلس

اگرچه در همین زمینه، دولت برای شفافیت منابع مالی کاندیداها اظهار علاقه کرده و دکتر محمدباقر نوبخت در نشست با خبرنگاران با تصریح بر ضرورت شفافیت منابع مالی کاندیداها در انتخابات، گفت: دولت علاقه مند است که قانون انتخابات اصلاح شود؛ چون قانون انتخابات این اجازه را که کاندیدا بتوانند از کمک افراد استفاده کنند فراهم می کند حتی اگر این کاندیدا قصد سواستفاده نداشته باشند، دربرخی موارد منجر به مفاسدی می شود و ... لیکن علیرغم تمایل دولت، درحال حاضر تخمین زده می شود که هزینه های میلیاردی زیادی برای رسیدن به صندلی سبز بهارستان به عمل آید که منبع عمده این هزینه ها نیز نامشخص است.

اگرچه، اثبات قانونی عمده این هزینه کردها مقدور نبوده و هزینه های اینچنینی معمولا یا مخفیانه صورت می گیرند، یا در پوشش های شبه قانونی مانند نذری های انتخاباتی نامزدها در روزهای اخیر و مهمتر آنکه این هزینه کردهای عجیب و غریب معمولا پنهان مانده و عموم کاندیدها از اعلام هزینه های واقعی انتخاباتی خود سرباز می زنند و یا رقمی بسیار اندک تر از آنچه هزینه کرده اند را اعلام می کنند. مقلا یکی از نامزدها که در دور گذشته بیش از سیصد میلیون را به برخی رقبا و بزرگان داده، اخیرا هزینه های انتخاباتی خود را فقط یکصد میلیون اعلام کرده است!!

شاید مهمترین سوالای که مطرح باشد این بوده که رقم های سرسام آور هزینه شده از کجا می آید؟ هدف از صرف این مبالغ کلان برای ورود به مجلس چیست؟ آیا شفافیتی نسبت به حامیان مالی نمایندگان وجود دارد؟ آیا دستگاهی برای نظارت بر حامیان مالی و مبالغی که صرف تبلیغات انتخاباتی می شود وجود دارد؟ ضعف قانون انتخابات در خصوص هزینه های تبلیغاتی چیست؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره هزینه های میلیاردی کاندیدا می گوید: کسانی که قصد ورود به این عرصه را دارند مهم ترین شعارشان دفاع از حقوق افراد بی بضاعت است و اگر ورود به این عرصه با صرف هزینه های هنگفت باشد با فلسفه کار مطابقت ندارد و به نوعی نقض غرض است. وی ادامه داد: به جرات می توان گفت کسانی که برای ورود به مجلس میلیاردی هزینه می کنند قصد خدمت به مردم محروم را ندارند و نگاه آنها نگاه سیاسی است.

*نماینده اسلام آبادغرب: خرید و فروش رای جرم است

به گزارش مشرق، علی جلیلیان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی هزینه زیادی ندارد گفت: برای ورود به انتخابات بسته به حوزه انتخاباتی هزینه ها متفاوت است خود بنده صد میلیون تومان هزینه کردم.

وی در ادامه افزود: خرید و فروش رای جرم است و باید با کسی که این چنین خیانت می کند شدیدا برخورد شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری انديشه كرمانشاه، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: -:www. andisheh-kermanshah.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین