پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
نشست خبري مديركل كتابخانه هاي استان ايلام با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ايلام در شرايطي برگزار شد كه زمان بهره‌برداري از كتابخانه مركزي ايلام در صورت تامين اعتبار دو ميليارد تومان و پايان سال جاري خواهد بود.
شعارسال: اين پروژه كه بيش از 15 سال از كلنگ‌زني آن مي‌گذرد از طرح‌هاي اداره كل كتابخانه‌هاي استان ايلام است كه بايستي توسط مسكن و شهرسازي وقت احداث مي‌شد اما اين پروژه به گفته جليليان؛ مديركل كتابخانه هاي استان 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و دليل عدم تكميل و افتتاح اين پروژه ، عدم نصب سيستم گرمايشي وسرمايشي(چيلر) است كه دو ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

به نظر مي‌رسد اداره كل راه و شهرسازي به عنوان متولي ساخت اين پروژه بزرگ به عنوان قلب كتاب استان عزم جدي براي تكميل ان ندارد و كتابخانه هاي استان نيز به دليل عدم پيگيري لازم و جدي در ادوار گذشته عملا كاري از پيش نخواهد برد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام از مردم خواست در صورت داشتن کتاب اضافی در منزل، آنها را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند تا در اختیار علاقه مندان به کتاب قرار گیرد.

جلیلیان روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب های اضافی و بلا استفاده مردم برای تحهیز هر چه بیشتر کتابخانه های عمومی این استان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، مردم این استان در طرح اهدا کتاب در طول سال گذشته در مجموع 35 هزار جلد کتاب بلااستفاده خود را برای استفاده عموم مردم به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرده اند.

وی با بیان اینکه سه کتابخانه عمومی در سه روستای عباس آباد، بلاوه تره و زیرتنگ این استان بزودی به بهره برداری می رسد، افزود: با افتتاح این مراکز تعداد کل کتابخانه های روستایی استان به 11 باب افزایش خواهد یافت.

جلیلیان تعداد کل کتابخانه های نهادی و مشارکتی استان را به ترتیب 28 و هفت کتابخانه اعلام کرد و یادآور شد: این مراکز فرهنگی به 500 هزار جلد کتاب با عنوان های مختلف تحهیز و به عموم مراجعان خدمت رسانی می کنند.

وی تعداد اعضای کل کتابخانه های این استان را 29 هزار و 433 نفر اعلام کرد که از این تعداد 19 هزار و 710 نفر فعال و از خدمات کتابخانه های عمومی استان برخوردار هستند.

جلیلیان سرانه کتاب در این استان را به ازای هر فرد باسواد حداقل یک جلد عنوان کرد و گفت: طرح رفع خوانی و وجین کتاب با هدف ساماندهی وضعیت کتاب های موجود در کتابخانه های استان در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی ایلام توضیح داد: این کتابخانه با مساحت سه هزار و 750 مترمربع اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 45 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: 20 میلیارد ریال اعتبار استانی برای تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی این کتابخانه در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص به موقع اعتبار، دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

جلیلیان با اشاره به اینکه سرانه فضای مطالعه در این استان و در کل کشور پایین است، گفت: یکی از مهمترین علت های این مساله کمبود فضا و امکانات استاندارد برای مطالعه عمومی در استان است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت 13 کتابخانه عمومی در این استان در دست ساخت است، افزود: برای توسعه بیشتر کتابخانه ها بعنوان مهمترین فضاهای فرهنگی استان نیازمند مشارکت افراد خیر هستیم.

وی اعتبار تعمیر کتابخانه های استان در سال جاری را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: افراد خیر با کمک های مالی برای تجهیز و تعمیر کتابخانه های استان این نهاد را یاری کنند.

16 تا 26 آبان ماه امسال به عنوان دهه کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ویرا، تاریخ انتشار: دوشنبه 17 آبان 1395، کدخبر: 3959، www.weera.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
تا سه سال دیگر هم این پروژه تمام نمی شود. اصلا این پروژه نان دانی بعضی ها شده . اگر هم تمام شد، فاز تجهییز آن مطرح می شود و 10 سال هم اون قراره طول بکشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین