پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۲۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت مردم یک موضوع جدی و مهم است که باید به آن توجه شود، لذا نمی‌توانیم از این موضوع غافل شویم، اما متاسفانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی همین دولت و هم دولت قبل آنقدر کارنامه فعالی ندارند.
شعارسال: محمدحسن آصفری درباره فعال شدن دیپلماسی اقتصادی باتوجه به شرایط تحریمی کشور در این روزها، گفت: معیشت مردم یک موضوع جدی و مهم است که باید به آن توجه شود، لذا نمی‌توانیم از این موضوع غافل شویم اما متاسفانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی همین دولت و هم دولت قبل آنقدر کارنامه فعالی ندارند.
 
نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه امروز ۵ الی ۶ کشور هستند که مانند ایران و یا کمتر مورد تحریم قرار دارند، اگر با همین کشورها ارتباط دو طرفه اقتصادی داشتیم می‌توانستیم گام بزرگی در جهت دور زدن تحریم‌ها برداریم.
 
وی یادآور شد: پیشنهاد شد ایران با کشورهایی تبادل پولی مشترکی داشته باشد و به جای ارز معادلات خود را قالب دیگر پیش ببریم اما متأسفانه شکل نگرفت.
 
آصفری با اشاره به نقش میزهای اقتصادی سفارت‌خانه‌ها در رونق دیپلماسی اقتصادی گفت: میزهای اقتصادی که در سفارتخانه‌ها هستند، می‌توانند نقش بسیار فعالی در این زمینه داشته باشند اما به دلیل آن‌که سفارتخانه‌های ما آنچنان کارنامه خوبی به لحاظ اقتصادی ندارند، فعال نیستند.
 
وی تاکید کرد: اگر سفارتخانه‌های ما در حوزه اقتصادی فعالیت داشتند، مطمئنا می‌توانستند در رونق دیپلماسی بسیار اثرگذار باشند، اما شاهد این رویه نبودیم.
 
این نماینده مجلس درباره ساز و کار مجلس برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی بیان کرد:باید گروه‌های دوستی و پارلمانی را فعال کنیم، رفتار و آمد دیپلماسی شکل گیرد، وزارت خارجه به مجلس طرح و لایحه بدهد تا این دیپلماسی شکل گیرد و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت که در سفارت‌خانه‌ها نماینده دارند، می‌توانند اقدامات موثرتری انجام دهند.
 
وی با اشاره به نقش سرمایه‌گذار خارجی در ایجاد دیپلماسی اقتصادی گفت: جذب سرمایه گذار خارجی بسیار مهم است یکی از راه‌هایی که می‌توانیم سرمایه‌گذار جذب کنیم این است که امتیازاتی را برای سرمایه‌گذار خارجی در نظر بگیریم.
 
آصفری درباره اقدام کره جنوبی درباره بلوکه کردن پول‌های ایران گفت: این اقدام کره جنوبی کاملا قابل پیگیری است مطمئنا مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
 
وی با بیان این‌که دوستی، ارتباط و برادری با کشورها برای ما اهمیت دارد، گفت: پول جمهوری اسلامی متعلق به مردم است و پس گرفتن آن برای ما واجب است حال چه عراق باشد چه سوریه باشد.
 
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر  جایی پول نفت و گازش را به ما ندادند قطعا برای پس گرفتنش اقدام می‌کنیم.
 
وی گفت: مطمئنا در مجلس شورای اسلامی نسبت به برگشت دارایی‌هایمان حتی پولی‌هایی  که آمریکا  بلوکه کرده و بر خلاف پروتکل‌های بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند، اقدام خواهیم کرد.
 
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   پایگاه خبری اعتماد آنلاین ،تاریخ انتشار:  28 خرداد 1399،کدخبر:  412665،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین