پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۲۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
ویروس کرونا فرهنگ‌های جدیدی در کره زمین به وجود آورده است که یکی از آن‌ها تغییر چارچوب و فرهنگ خرید خواهد بود.
شعارسال:علامت‌های فاصله اجتماعی بین افراد در زمان خرید، ماسک داشتن کارمندان و استفاده از مایع ضدعفونی‌کننده، در کنار ممانعت از اجتماع مشتریان در فروشگاه‌ها، از جمله فرهنگ‌هایی است که به طور حتم در دوره بعد از برچیده شدن محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا همچنان با ما باقی خواهد ماند.
 
 ویروس کرونا فرهنگ‌های جدیدی در کره زمین به وجود آورده است که یکی از آنها تغییر چارچوب و فرهنگ خرید خواهد بود. در تازه‌ترین تحقیقات یک مجله آمریکایی در گزارشی از تغییر در ساختار بازار خرده‌فروشی و نحوه خریدهای جزئی بعد از شیوع ویروس کرونا نوشت و به نقل از کارشناسان، هشت تغییری را که بعد از پایان محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا به وقوع خواهد پیوست، برشمرد.
 
علامت‌های فاصله اجتماعی بین افراد در زمان خرید، ماسک داشتن کارمندان و استفاده از مایع ضدعفونی‌کننده، در کنار ممانعت از اجتماع مشتریان در فروشگاه‌ها، از جمله فرهنگ‌هایی است که به طور حتم در دوره بعد از برچیده شدن محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا همچنان با ما باقی خواهد ماند.
 
کارشناسان برخی از مهم‌ترین تغییراتی را که بعد از شیوع ویروس کرونا در فرهنگ خرید مردم رقم خواهد خورد برشمرده‌اند.
 
۱. برخی از مغازه‌ها به طور کامل تعطیل می‌شوند
 
پیش از آن که به فروشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید، ابتدا مطمئن شوید که همچنان دایر است زیرا تعداد زیادی از فروشگاه‌ها اعلام ورشکستگی کرده و برخی از مغازه‌های کوچک خرده‌فروشی برای حفظ سرمایه‌شان مجبور به تعطیلی موقت شده‌اند تا بتوانند خود را از ورشکستگی نجات دهند.
 
در این میان شرکت «جی‌ سی پنی» اعلام کرده است طی ۲ سال آینده ۲۴۰ شعبه خود را تعطیل خواهد کرد. شرکت نوردستروم هم اعلام کرد سه شعبه از فروشگاه‌های مجلل جفری را به طور دائم تعطیل کرده و ۱۶ فروشگاه تجاری بزرگ دیگرش را نیز تعطیل خواهد کرد.
 
به گفته تحلیلگران بانک «یو بی اس»، تا سال ۲۰۲۵ یکصد هزار فروشگاه از جمله ۲۴ هزار لباس‌فروشی در آمریکا تعطیل خواهند شد.
 
۲. رونق تحویل کالا در منزل
 
شیوع کرونا باعث رونق گرفتن خریدهای اینترنتی شد تا آنجا که در اوقاتی تنها روش برای تامین مایحتاج مردم بود. از پی شیوع ویروس کرونا، دریافت کالا در منزل به بخش لاینفکی از برنامه‌های بسیاری از دادوستدها در ایالت‌های آمریکا برای دوره پساکرونا تبدیل شد.
 
امروز بسیاری از فروشگاه‌های جزء خدمات رساندن کالا به منزل یا حداقل تا بیرون فروشگاه را حتی بعد از پایان دوره محدودیت و قرنطینه در دستور کار خود قرار داده‌اند.
 
بر اساس پژوهشی که شرکت «آی‌بی‌ام» در سال جاری انجام داده است، خدمات خرید از طریق اینترنت و تحویل در محل نسبت به سال ۲۰۱۴ بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده و این روش در میان فروشگاه‌های کوچک نیز رواج یافته و صاحبان این فروشگاه‌ها هم در حال تامین خدمات الکترونیکی خرید و رساندن کالا به منزل مردم هستند.
 
۳. احتمالاً اتاق پرو به تاریخ می‌پیوندد
 
احتمالاً از این پس کسی قادر نخواهد بود از اتاق پرو در فروشگاه‌های لباس استفاده کند؛ به عنوان مثال شرکت «نوردستروم» تعداد بسیار محدودی از اتاق‌های پرو خود را خواهد گشود و بعد از هر بار استفاده این اتاق‌ها به دقت گندزدایی می‌شوند، در حالی که چند فروشگاه بزرگ و معروف لباس آمریکا اعلام کرده‌اند برای رعایت بهداشت عمومی تا اطلاع ثانوی اتاق پرو نخواهند داشت و مشتریان نمی‌توانند لباس‌ها را اندازه بزنند.
 
۴. لباس‌ها هم قرنطینه خواهند شد
 
اگر لباسی را خریداری کرده و مجبور به پس دادن یا تعویض آن باشید، بازگشت فوری این لباس به قفسه یا رگال فروشگاه‌ها ممکن نخواهد بود و به جای آن لباس عودت داده‌شده به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از لیست فروش خارج می‌شود و تنها بعد از گندزدایی کامل به بخش فروش بازخواهد گشت.
 
به گفته کارشناسان، احتمالاً در آینده برخی از فروشگاه‌ها از فناوری اشعه ماورای بنفش یا ازن برای ضدعفونی کردن لباس‌ها استفاده کنند.
 
۵. فاصله اجتماعی در دستشویی‌های عمومی
 
هرچند بر عدم استفاده از دستشویی‌های عمومی توصیه مؤکد می‌شود، اما به هر روی برای پاسخ به این نیاز طبیعی در لحظات نامناسب به ویژه در فروشگاه‌ها، این اماکن تدابیر لازم را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده و احتیاطات لازم را اتخاذ کرده‌اند.
 
۶. تست لوازم آرایش ممنوع
 
از این پس خریداران لوازم آرایش به ویژه رژلب و... اجازه تست کردن آن را نخواهند داشت. برخی از شرکت‌های بزرگ آرایشی اعلام کردند اجازه تست لوازم آرایش خود را نمی‌دهند، این در حالی است که برخی دیگر از شرکت‌ها از افزایش پروتکل‌های گندزدایی فروشگاه‌های خود خبر داده و تاکید کردند به زودی زمینه تست الکترونیکی تولیدات‌شان را مهیا خواهند کرد.

۷. محدودیت استقبال از مشتریان
 
بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و پرتردد از این پس محدودیت‌هایی را برای ورود مشتریان اعمال و برنامه‌هایی برای محدود کردن زمان خرید در فروشگاه طراحی می‌کنند؛ بدین ترتیب که شاید کارمندی را در مقابل فروشگاه مشاهده کنید که ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده در اختیار شما قرار دهد و چرخ خریدتان را گندزدایی کند.

۸. پیش‌بینی‌های خرید
 
با اینکه بعد از پایان محدودیت‌های کرونایی اجازه خرید در اماکن عمومی صادر می‌شود، اما به طور حتم زمان زیادی طول خواهد کشید تا بار دیگر از تجربه خرید مستقیم لذت ببریم.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   پایگاه خبری اعتماد آنلاین  ،تاریخ انتشار:  28 خرداد 1399،کدخبر:  411117 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین