پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می گوید، با توجه به اینکه جامعه به این نتیجه رسیده که خانواده دچار بحران شده است، سیاست های ابلاغی رهبری نیاز امروز جامعه بود.

شعارسال: پروین سلحشوری افزود: در حوزه خانواده یکی از ضروری ترین موضوع های ابلاغی سیاست های کلی خانواده بود چون اکنون همه دغدغه خانواده دارند.

وی تصریح کرد: زمانی که سیاست های کلی خانواده ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب را مطالعه کردم متوجه شدم همه دغدغه های حوزه خانواده در آن آمده است.

سلحشوری ابراز امیدواری کرد دستگاه های مختلف به ویژه متولیان امر این موضوع را جدی بگیرند و روی سیاست های ابلاغی رهبری درباره خانواده کار کنند، چون نهاد خانواده در ایران نیازمند توجه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چون سیاست های کلی توسط رهبری ابلاغ شده، جامعه نیز به این نتیجه رسیده که خانواده با بحران مواجه شده است و باید به این بحران یک جایی به صورت ویژه توجه می شد که رهبر انقلاب این توجه را با سیاست های 16 بندی به خوبی اعلام و ابلاغ کردند.

سلحشوری ادامه داد: اگر آمار طلاق و اعتیاد در جامعه افزاش یافته دلیلش این است که خانواده دیگر بنیان های مستحکمی که از قبل داشته است، دیگر ندارد و افراد خانواده باید زمان بیشتری به هم اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه در بندهای مختلف این سیاست، خانواده محوری، نقش پدر و مادر و مسوولیت پذیری به خوبی آمده ، گفت: الان میزان مسئولیت پذیری در جامعه بسیار پایین است بخاطر همین موضوع، میزان طلاق در جامعه زیاد است.

سلحشوری ادامه داد: جوان ما می داند در ازدواج الزاماتی وجود دارد باید این الزامات آموزش داده شود و امیدواریم رسانه ها به ویژه صدا و سیما این موضوع را جدی بگیرند و در خصوص سیاست های رهبری کار فرهنگی انجام دهند و البته این موضوع نباید حالت های دستوری و اجباری باشد بلکه باید حالت های تشویقی داشته باشد تا مردم ترغیب شوند.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: گذران وقت توسط اعضای خانواده در کنار هم باید جدی گرفته شود، چرا باید میانگین گذران اوقات فراغت در مجازی در ایران 9 ساعت در روز است اما برای مردم در خارج از کشور 16 ساعت در هفته است.

وی خاطرنشان کرد: اوقاتی که ما در فضای مجازی هستیم باید در کنار خانواده هایمان باشیم و روی این ارتباطات کار تخصصی، تحقیقی و پژوهشی انجام شود تا مشخص شود چه چیزی باعث شده که ما اینقدر گرایش به فضای مجازی داشته باشیم اما با در کنار هم بودن لذت نبریم.

وی اظهار داشت: علاوه بر ارتباط خانوادگی ارتباط فامیلی هم باید جدی گرفته شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی خانواده را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، در قالب 16 بند روز شنبه سیزدهم شهریورماه به روسای قوای سه گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 19 شهریور 1395، کدمطلب: 82223724 (5547340) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین