پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
مراسم وداع با استاد فرهنگ شریف با حضور جمعی از هنرمندان مطرح موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

شعار سال: مراسم وداع با استاد تارنواز موسیقی کشورمان، فرهنگ شریف در محوطه تالار وحدت در حال برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا نوربخش سخنرانی خود را درباره استاد شریف ارائه كرد، جمعی از هنرمندان و دوستداران وی حضور داشتند.

پیرنیاکان: اخلاق فرهنگ شریف باید سرلوحه تمام هنرمندان قرار بگیرد/ رضایی: استاد مضراب خود را در عشق پیدا کرد

امین الله رشیدی، علی رستمیان، هومان اسعدی، فضل الله توکل،سالار عقیلی، داریوش پیرنیاکان، حسین خواجه‌امیری، احسان خواجه‌امیری، داوود گنجه‌ای، هوشنگ کامکار، زیدالله طلوعی، علی ترابی، پری ملکی، صدیق تعریف، حمیدرضا نوربخش، سیدعباس سجادی، نصرالله ناصح پور و همایون نصیری از جمله هنرمندانی بودند که در این برنامه حضور پیدا کردند.

همچنین علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آئین بدرقه فرهنگ شریف حضور پیدا کرد.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در نخستین لحظه های آغاز این برنامه گفت: فرهنگ شریف مردی بود که بیش از ۶ دهه از عمر خود را صرف خدمت به هنر این مملکت کرد. او هنرمندی بود که از دوران نوجوانی نبوغ و بلوغش را در حوزه موسیقی آشکار کرد و توانست در کنار بزرگان آن دوره هنرنمایی کند.

وی ادامه داد: تمامی صداقت و صفایی که در وجود فرهنگ شریف وجود داشت در ساز او نیز به طور کامل آشکار بود. افسوس که در چند سال اخیر ضعف جسمانی به او دست داد و ما مدتی از پنجه‌های هنرمند او محروم بودیم. به طور حتم نام او در هنر موسیقی این سرزمین جاودانه خواهد ماند.

پیرنیاکان: اخلاق فرهنگ شریف باید سرلوحه تمام هنرمندان قرار بگیرد/ رضایی: استاد مضراب خود را در عشق پیدا کرد

داریوش پیرنیاکان نوازنده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی نیز در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد فرهنگ شریف گفت: بنده همواره علاقه قلبی خاصی به او داشته و دارم و اگر بخواهم درباره هنر شریف این مرد بزرگ موسیقی صحبت کنم، باید بگویم که درباره آفتاب سخن می‌گویم. فرهنگ شریف مانند یک آفتاب همواره به همگان ثابت کرد که یکی از ماندگارترین نوازنده های سرزمین ایران است. او همچنین از نوجوانی در رادیو به تک‌نوازی و بداهه‌نوازی مشغول بود و به جرات می توان گفت در بداهه‌نوازی و سونوریته ساز یکی از بهترین‌ها قلمداد می شد.

این آهنگساز پیشکسوت همچنین تصریح کرد: ابداعات و خلاقیت هایی که استاد شریف در کوک‌های مختلف و استفاده از امکانات سیم‌های ساز تار داشت در نوع خود منحصر به فرد و جالب توجه بود. از نظر من، او به تمام معنا هنرمندی شریف بود که بنده این افتخار را داشتم طی سال‌های گذشته از محضرشان استفاده کنم. در زمانی که با شریف در ارتباط بودم هیچگاه مشاهده نکردم که او پشت سر کسی حرف بزند. این تارنواز برجسته شریف زیست و شریف هم از دنیا رفت و من امیدوارم اخلاق پسندیده او سرلوحه زندگی تمام هنرمندان فعال موسیقی ایرانی قرار بگیرد.

پیرنیاکان: اخلاق فرهنگ شریف باید سرلوحه تمام هنرمندان قرار بگیرد/ رضایی: استاد مضراب خود را در عشق پیدا کرد

منصوره رضایی همسر زنده‌یاد فرهنگ شریف همچنین با نثار درورد بر کسانی که با مضراب عاشقانه شریف نواختند، یادآور شد: فرهنگ شریف هنرمندی بزرگوار و تکرارناشدنی است که باید در این لحظه ها که جسم او از پیش ما پرواز کرده است، از دل سخن بگوییم.

وی افزود: طی سال هایی که با این هنرمند زندگی کرده ام، همواره تلاش کرده ام که او را از دریچه استاد فرهنگ شریف نگاه کنم. او از جایگاه، شئون و شخصیت بسیار بالایی برخوردار بود به همین جهت نمی توانستم از دریچه دیگری به او نگاه کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: فرهنگ شریف مضراب خود را در عشق پیدا کرد و به این وسیله با همه گفت و گو می‌کرد. به یاد دارم که این هنرمند در چند هفته اخیر دائم به من می‌گفت که آیا من زنده می‌مانم؟ و من در پاسخ به او می‌گفتم تو همواره زنده می‌مانی و این عشق تو باعث ماندگاری همیشگی تو در بین مردم خواهد بود.

پیرنیاکان: اخلاق فرهنگ شریف باید سرلوحه تمام هنرمندان قرار بگیرد/ رضایی: استاد مضراب خود را در عشق پیدا کرد

با درنظر داشتن اینکه هوشنگ ظریف نوازنده پیشکسوت ساز تار به دلیل بیماری و مشکل جسمانی از درگذشت دوست دیرینه اش، فرهنگ شریف اطلاعی نداشت، خانواده او در ابتدای برنامه پیام تسلیتی را از جانب او خواندند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ميزان، تاریخ انتشار: 20 شهريور 1395، کد مطلب: 219301:www. mizanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین