پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منتقدان بدانند که دولت یازدهم تا چند ماه پیش با کارشکنیهای یک اقلیت محدود اما پر هیاهو در مجلس شورای اسلامی کار می کرد.

شعارسال: استانداری خراسان رضوی روز جمعه به نقل از آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای تشکلهای سیاسی این استان و جمعی از مردم، مسئولان و خانواده های شهدای در مشهد گزارش داد: تشدید نزاع در بین مردم و تشکلهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواسته کسانی است که می خواهند خود را بر مردم تحمیل کنند.

وی به شرایط کشور در سالهای قبل از استقرار دولت یازدهم، نگاه جهانیان به جمهوری اسلامی و صدور پی در پی قطعنامه های تهدید آمیز شورای امنیت اشاره و بیان کرد: خدا را شکر افکار عمومی که اساس و پایه کار است به طرف آگاهی بیشتر، صلح، برادری و تعامل با جهانیان می رود که نتیجه آن در ایران انتخاب دولت تدبیر و امید بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مردمی بودن را ذات جمهوری اسلامی و شرط همه مسئولیتها دانست و ادامه داد: حتی برای انتخاب رهبری جامعه نیز با دقت کامل، انتخاباتی دو مرحله ای انجام می شورد تا نخست مردم، مجتهدین طراز اول کشور را انتخاب و سپس نمایندگان خبرگان بر اساس شرایط و شروط بسیار مترقی قانون اساسی، رهبر را انتخاب می کنند.

* هیچکس نمی تواند بین اخبار و مردم دیوار بکشد

وی در ادامه به انتخاب مستقیم رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر و روستا اشاره و بیان کرد: قانون اساسی ما همه چیز را به مردم سپرده و اگر جایی اشکال می بینید مربوط به عملکرد هاست که بعضاً به ساختار نظام هم ظلم می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی آگاهی مردم را ستود و با ارائه تحلیلی از نقش ابزار اطلاع رسانی در رشد هوشیاری و بلوغ سیاسی جامعه گفت: هیچکس نمی تواند در عصر حاضر بین اخبار و مردم دیوار بکشد و این اطلاع رسانی و آگاهی مردم همان است که از آرمانهای انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی رشد علمی، سیاسی، فرهنگی و تحصیلی بانوان را آرزوی دیگر انقلاب اسلامی و خانواده های مومن ایرانی توصیف و بیان کرد: حرکت زنان ایران اسلامی بگونه ای است که در آینده ای نه چندان دور تواناییهای خود را در همه زمینه ها بیشتر نشان می دهند.

* اکثریت مجلس تحصیل کرده، عاقل و معتدل

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین انتخاب نمایندگان آگاه را نتیجه رأی مردمی آگاه دانست و با اشاره به دیدارش با اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: اکثریت مجلس فعلی را نمایندگان تحصیلکرده، آگاه، عاقل و دارای افکار اعتدالی تشکیل می دهند.

وی آغاز انتخاب مسئولان آگاه، عاقل و معتدل را به انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 مرتبط دانشت و با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در ابعاد داخلی و خارجی افزود: اگر روند اجرایی سابق با همان تفکرات در دولت بعدی ادامه می یافت مطمئنا دایره محدودیتها و تهدیدها کوچکتر و ابعاد تحریمها گسترده تر می شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در تشریح اقدامات دولت در بعد سیاست خارجی به توطئه شوم قدرتهای جهانی برای طرح نفت در برابر غذا اشاره و بیان کرد: اگر آن توطئه در ایران اجرایی می شد مردم متمدن، غیرتمند، باعزت، بافرهنگ و تاریخ ساز ایران را تحقیر می کردند.

وی افزود: البته هوشمندی مردم ایران در انتخابات سال 92 آن توطئه را در نطفه خفه و در انتخابات سال 94 عزت و اعتبار نظام را به تصمیم گیران مجامع جهانی دیکته کرد.

* توجه ویژه رهبری به حل مساله هسته ای کشور

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص حل مسائل هسته ای و مذاکره ایران و آمریکا نیز به سوابق مباحث و جلسات کارشناسی به میانجیگری دولت عمان اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از شروع فعالیت دولت روحانی به فکر حل مسأله هسته ای و دور کردن کشور، انقلاب و مردم از خطرات احتمالی بودند.

وی با اشاره به روند بحثهای هسته ای در دولتهای گذشته افزود: در همه دولتها و در همه مقاطع رهبری با دو چشم باز مسائل را زیر نظر داشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به جهاد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دولت یازدهم اشاره و بیان کرد: همهی ادعاها و ترس و نگرانی قدرتهای جهانی دسترسی ایران به بمب هسته ای بود.

وی افزود: این در حالی است که رهبر معظم ما از مدتها قبل ساخت بمب هسته ای و هرگونه سلاح کشتار جمعی را حرام کرده بودند و هنر تیم مذاکره کننده ایرانی این بود که همین اعتقاد دینی رهبر و مردم ایران را به اعتماد بین المللی تبدیل کرد و نتیجه آن برجام بود.

وی همچنینی با اشاره به مفاد برجام، اختلاف نظر درباره آن را طبیعی دانست و با اشاره به امتیازاتی که ایران حتی برای استفاده رسمی از پیشرفته ترین تکنولوژیها هسته ای گرفته است گفت: قدرتهایی که تا قبل از برجام ملتهای دنیا را با ایران هسته ای می ترساندند و هر فعالیت هسته ای ایران را برای جهان خطر می دانستند، عضویت رسمی ایران در باشگاه هسته ای را پذیرفتند و متعهد شدند که نیازهای هسته ای ایران را برآورده کنند.

* عصبانیت آمریکایی از هوشیاری تیم مذاکره کننده ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه تعابیر دموکراتهای آمریکا و صهیونیستها از دستاوردهای ایران در برجام و عصبانیت آنها را دلیلی برای هوشیاری تیم مذاکره کننده دولت یازدهم و کلیت نظام دانست.

وی افزود: بر اساس دستاورد برجام راه استفاده از فناوریهای روز و تحصیل جوانان دانشجوی ایران در رشته های حساس دانشگاههای مهم جهان باز شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به دستاورد دولت یازدهم در کاهش تورم از 40 درصد دولت سابق به هشت درصد فعلی اشاره و بیان کرد: متأسفانه بخاطر عدم همکاری صدا و سیما، دولت نتوانست برای مردم توضیح دهد، ضمن اینکه تیم اطلاع رسانی دولت هم ضعیف است و در حد اقدامات و دستاوردهای دولت نیست.

وی افزود: من دولت را با توجه به مجموعه موانع ارثی، طبیعی و تحمیلی موفق می دانم، کسانی که درباره کارنامه دولت یازدهم انتقاد می کنند در نظر داشته باشند که این دولت تا چند ماه پیش با کارشکنیهای یک اقلیت محدود اما پر هیاهو در مجلس کار می کرد.

* مردم مسیر درست را تشخیص دادند

آیت الله هاشمی رفسنجانی همکاری همه جناحها در فضای رقابتی را برای کشور ضروری توصیف و بیان کرد: به رغم مجموعه موانعی که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی به بهانه های 'انگلیسی بودن و نفوذی خواندن' نامزدها گذاشتند مردم مسیر را به خوبی تشخیص داده و نمایندگانی بر اساس شعارهای اعتدالی انتخاب کردند.

وی همچنین جنگ شیعه و سنی را برنامه شیطانی مخالفان اسلام دانست و با اشاره به دستورات قرآن و مصالح ملی و دینی ایران و جهان اسلام در وحدت مسلمانان گفت: دعوا بر سر مسائل تاریخی مناسب امت اسلام نیست و در خصوص حجیت عقاید هم که این موضوع در زمان آیت الله بروجردی حل شد و رئیس الازهر در مصر اعلام کرد افکار و عقاید شیعه،مانند افکار و عقاید فرقه های اهل سنت قابل تبعیت است.

* اقدامات و جنایات عربستان بدتر از جنایات اسرائیل

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اقدامات و جنایات عربستان در یمن را بدتر از جنایات اسرائیل در فلسطین توصیف و بیان کرد: رژیم مدعی حاکمیت جهان اسلام بیش از یک سال است هر روز مردم بی دفاع و مظلوم یمن را بمباران می کند.

وی وحدت را ضرورتی غیرقابل انکار در همه مقاطع برای مسلمانان دانست و افزود: دلسوزان جهان اسلام خون دل می خورند وقتی می بینند عده ای تروریست به اسم اسلام مردم بیگناه را در کوچه و خیابان و مسجد و بازار به خاک و خون می کشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19شهریور1395، کدخبر: 82224009: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین