پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران اعتقاد دارد دولت باید قاچاق دام به عراق را در مسیر درستی هدایت کند.

شعار سال: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران اعتقاد دارد دولت باید قاچاق دام به عراق را در مسیر درستی هدایت کند.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با اظهار اخبار واصله از قاچاق گوسفند زنده به کشور عراق اظهار داشت: اخبار و شنیده‌های موثق حکایت از این دارد که قاچاق گوسفند به خارج از مرزهای ایران انجام می‌شود. این مسیر برای کشور عراق از شهر بانه و مرز پیران می‌گذرد.

او در ادامه بیان داشت: بارندگی‌های خوب در سال گذشته موجب رشد مراتع شد. این عامل مهم نه تنها موجب فراوانی دام را شد بلکه تاثیر زیادی در قیمت دام گذاشت. طوریکه قیمت گوشت گوسفندی اکنون برای مصرف کننده ۹۷ هزار تومان در شقه بدون دنبه است. در حالیکه شب عید قصاب گوشت گوسفندی را در هر کیلو ۱۱۰ هزار تومان از کشتارگاه تهیه می‌کرد. استفاده دام از علوفه تازه ابتدا باعث پروار شدن آن می‌شود اما به دلیل مراحل خاص هضم آن برای گوسفند، پس از این مرحله لاغر می‌شود. همین مساله دامدار را مجبور به فروش هر چه سریعتر دام می‌کند تا از وزن دام کاسته نشود و بتواند آن را با قیمت بیشتر به فروش برساند.

به گفته ملکی در حال حاضر بازار داخلی از این محصول اشباع است لذا به جهت جلوگیری از زیان و با توجه به ریسک بالای عبور دام از مرز، آن را به خارج از مرزها قاچاق می‌کنند. این امر می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های اصولی توسط مسئولین مربوطه در مسیر درست و اصولی هدایت شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با اشاره به صدمات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر واردات نهاده های دامی گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در واردات نهاده‌های دامی، این نیاز دامی کشور با قیمت بالا تهیه خواهد شد و این امر بر افزایش قیمت محصول نهایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف تهران، کد خبر: 28618، تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹، www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین