پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در نظر دارد تا در سال ۱۴۰۰ پوشش سراسری نقشه‌های زمین‌شناسی درمقیاس یکصدهزارم را کامل کند.
شعارسال:رئیس سازمان زمین شناسی کشور از تکمیل نقشه‌های زمین شناسی در مقیاس یکصد هزارم تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.
 
*** دستاوردهای فعالیت‌های زمین شناسی
 
  علیرضا شهیدی در نشست مشترک بررسی فعالیت‌های زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان فارس، اظهار کرد: سازمان زمین‌شناسی در بحث تولید اطلاعات پایه، نقشه‌های زمین‌شناسی، ژئوشیمیایی، ژئوفیزیک زمینی و هوایی، هیدروژئوشیمی و لایه‌های دیگر دستاوردهای خوبی به‌دست آورده است.
 
*** تکمیل نقشه‌های زمین شناسی
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که سازمان زمین‌‎شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور پوشش سراسری نقشه‌های مقیاس یک‌دویست‌وپنجاه‌هزارم را کامل کرده، تصریح کرد:
 
همچنین ۹۰ درصد کشور را هم با نقشه‌های مقیاس یک‌صدهزار پوشش داده است.
 
سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در نظر دارد تا در سال ۱۴۰۰ پوشش سراسری نقشه‌های زمین‌شناسی درمقیاس یکصدهزارم را کامل کند.
 
*** وظایف سازمان زمین شناسی
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی کشور، اظهار داشت:
 
یکی از وظایف اصلی سازمان تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافات پتانسیل‌های معدنی و سیاست گذاری در این زمینه است که بر اساس قوانین بالادستی به این سازمان ابلاغ شده است.
 
ما کل کشور را در بحث شناسایی و پی‌جویی مورد بررسی دقیق قرار داده‌ایم. پتانسیل خوبی در کشور وجود دارد. امیدواریم با بهره‌گیری از متدهای جدید همچون ژئوفیزیک هوایی، اکتشافات خوبی از ذخایر پنهان را در کشور شاهد باشیم.
 
شهیدی در ادامه اضافه کرذ:
 
توسعه فعالیت‌های زمین شناسی واکتشافات معدنی به عنوان یک ضرورت در بخش معدن و صنایع معدنی در دستور کار دولت قرار گرفته که این امر نقش بسزایی در قطع واردات برخی مواد معدنی دارد.
 
*** ژئوفیزیک هوایی
 
وی در خصوص ژئوفیزیک هوایی در معادن کشور و استان فارس، تصریح کرد:
 
استفاده از ژئوفیزیک هوایی برای شناسایی ذخایر معدنی در عمق علاوه بر اینکه سرعت در اجرای کار را به دنبال دارد، کاهش هزینه و صرفه جویی اقتصادی را در پی خواهد داشت.
 
*** بررسی فعالیت‌های زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان فارس
 
 نشست مشترک بررسی فعالیت‌های زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان فارس به ریاست علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی کشور و با حضور ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و هاله فولاد فر مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس، حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و معاون امور معادن سازمان ، طهمورث یوسفی مدیر مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی جنوب کشور و استان فارس و محمد حسین شرافت رئیس سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان فارس در راستای پیشبرد موثر اکتشافات ذخایر معدنی ، ایجاد زمینه مشارکت در ارتقاء فعالیت‌های اکتشافی و بهره مندی از دانش، تجارب و خدمات تخصصی در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی و…. در محل سازمان صمت استان فارس برگزار شد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع  ،تاریخ انتشار:8   تیر 1399،کدخبر: 186923 ، www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین