پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قتی متوجه شدم کمیسیون فرهنگی به حد نصاب نرسیده، و با توجه به پیام حضرت اقا در ابتدای آغاز مجلس یازدهم، احساس کردم فرهنگ مظلوم مانده است.
شعار سال: «زهره سادات لاجوردی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص «علت حضورش در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم» گفت: یکی از مواردی که رهبر انقلاب در رابطه با آن همواره نگرانی خود را ابراز کرده اند موضوع فرهنگ است، رهبری در یکی از بیانات خود اینگونه فرمودند که فرهنگ به معنای هوایی است که تنفس می‌کنیم، اگر تمیز باشد آثاری دارد و اگر تمیز نباشد آثار دیگر.

او گفت: حضور بنده در کمیسیون آموزش و تحقیقات قطعی شده بود، اما زمانیکه متوجه شدم کمیسیون فرهنگی به حد نصاب نرسیده، بر خود واجب دیدم تا در کمیسیون فرهنگی شرکت کنم. اهمیت فرهنگ بر کسی پوشیده نیست. حضرت آقا در آغاز مجلس یازدهم، به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ به عنوان اولویت اشاره کردند لذا از نمایندگان توقع می‌رفت در کمیسیون فرهنگی حضور پر رنگ تری داشته باشند خصوصا کسانی که سابقه کار فرهنگی داشته و در این زمینه صاحب نظر بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص اینکه کسانی هستند در کمیسیون‌ها که مدرک و تخصص آن کمیسیون مربوطه را ندارند، بیان کرد: هر نماینده که وارد مجلس می‌شود رسالت سنگینی بر عهده دارد و عقلانی‌تر است که با توجه به تخصص، سابقه و تجربه کاری در کمیسیون‌های مربوطه فعالیت کنند. در خصوص تراکم داوطلبان به یک کمیسیون باید از خود کسانی که داوطلب آن کمیسیون‌ها بودند پرسید که علت چیست و چرا ترجیح می‌دهند در کمیسیون‌های خاص که با رشته تحصیلی‌شان تطابق ندارد، بروند. اگر بخواهیم به رسالتمان پایبند و متعهد باشیم بهتر است در کمیسیونی قرار بگیریم که تجربه و تخصص آن را داریم.

لاجوردی در رابطه با «انتخابات کمیسیون فرهنگی» گفت: کمیسیون فرهنگی به دلیل به حد نصاب نرسیدن یک روز بعد از بقیه کمیسیون‌ها تشکیل شد و در وهله اول انتخابات هیات رییسه برگزار شد البته همه اعضای کمیسیون در جریان برگزاری این انتخابات بودند و پس از به حد نصاب رسیدن، جلسه برگزار شد. اگر کسی دغدغه داشت که در انتخابات شرکت کند باید حضور پیدا می‌کرد.

او در خصوص انتخابات کمیسیون‌ها و نقش هیئت رئیسه در آن بیان کرد: در مورد برخی کمیسیون‌ها دیده می‌شد رایزنی هایی برای ریاست یک کمیسیون انجام میشود، اما در کمیسیون فرهنگی اینگونه نبود و بنده شاهد هیچ توصیه و سفارشی نبودم.

لاجوردی در خصوص عدم ریاست خانم‌ها در کمیسیون‌ها به‌رغم امتیاز‌ها و سوابق گفت: برخی از خانم‌های نماینده خودشان داوطلب نشدند، اما مبنا در هر صورت رأیی است که اکثریت می‌دهند. البته هیئت رییسه کمیسیون به مدت یک سال انتخاب می‌شود و تعدادی از خانم‌ها هم اکنون نیز در هیئت رییسه کمیسیون‌ها حضور دارند. جنسیتی نگاه کردن چه برای زن و مرد نگاه درستی نیست و باید به توانایی‌ها و تجارب فرد نگاه شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 8 تیر 1399 ، کدخبر: 1021026 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین