پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در مورد اطلاعیه وزارت صمت در خصوص صدور مجوز موردی صادرات سنگ آهن، گندله و کنسانتره گفت: صادرات سنگ آهن شامل سنگ های کم عیار و غیر قابل استفاده است و برای صدور مجوز صادرات سنگ آهن، بر اساس آنالیز و عیار سنگ مجوز صادر می‌شود.
صدور مجوز صادرات سنگ آهن بر اساس عیار سنگ است
شعار سال : داریوش اسماعیلی در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه رتبه دهم تولید فولاد در دنیا را داریم و در سال ۱۴۰۴ به رتبه هشتم خواهیم رسید، افزود: ۱۲ سال پیش بیش از ۲۰ میلیون تن سنگ آهن خام صادر می‌کردیم، اما با قوانین خوب مجلس و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام فروشی از وارد کننده فولاد تبدیل به تولید کننده این محصول شده ایم و در سال گذشته ۲۷.۲ میلیون تن شمش فولاد تولید کردیم.
وی اضافه کرد: هدف گذاری وزارت صمت برای سال ۱۴۰۴ ایجاد ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن شمش فولاد است که اگر این محقق شود به سالانه ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن نیاز داریم.
اسماعیلی افزود: با توجه به ذخیره ۲.۸ میلیارد تنی سنگ آهن کشور نیاز به اکتشافات جدیدی در زمینه سنگ آهن داریم، زیرا با رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تن شمش فولاد در سال، ذخیره کنونی سنگ آهن ۱۲ تا ۱۳ سال این صنعت را تأمین می‌کند.
وی گفت: در سال گذشته ۹۰ میلیون تن سنگ آهن تولید و از این حجم ۶ میلیون تن را صادر کردیم که بیشتر در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ بود.
معاون امور معادن و صنایع وزارت صمت افزود: البته به دلیل افزایش قیمت ارز و مقرون به صرفه بودن صادرات، اسفند گذشته میزان صادرات سنگ آهن افزایش یافت.
اسماعیلی گفت: کل صادرات سنگ آهن امسال ۵۶۰ هزار تن بوده که دو سوم آن سنگ‌های کم عیار و غیر قابل استفاده در کشور است.
وی افزود: کسانی که می‌خواهند سنگ آهن صادر کنند باید آنالیز محصولشان را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند و ما بر اساس آنالیز و عیار سنگ آهن تصمیم می‌گیریم.
اسماعیلی گفت: بیشتر معادن سنگ آهن کشور در اختیار بخش خصوصی است و این بخش مشتری‌های خود را پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه همه معادن معدنی کشور محصولات خود را فقط باید از طریق مزایده بفروشند، افزود: به عنوان نمونه مجموعه ایمیدرو با تولید سالانه ۶۰ میلیون تن سنگ معدنی باید محصولات خود را به مزایده بگذارد.
معاون امور معادن و صنایع وزارت صمت گفت: دولت تا چه زمانی سنگ آهن دارد یا مالک آن است که واحد خاصی درخواست مکرر داشته باشد که به من کمک کنید و خارج از مزایده و چارچوب سنگ آهن به ما دهید.
اسماعیلی افزود: شرکت‌های ذوب آهن باید در عرصه اکتشاف نیز فعال شوند و اگر ذوب آهن، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان بخواهند منابع پایداری داشته باشند باید به تقویت ابتدای زنجیره کمک کنند.
وی گفت: امروز قیمت سنگ آهن در کشور کمتر از ۷ درصد قیمت تمام شده شمش فولاد را به خود اختصاص می‌دهد.
اسماعیلی افزود: در سال ۹۸ و ۹۹ تعداد قابل توجهی از واحد‌های گندله سازی وارد مدار شده و یا می‌شوند، اما واحد‌های کنسانتره نمی‌توانند به میزان نیاز گندله سازان، کنسانتره تولید کنند.
وی گفت: اگر امسال همه کنسانتره تولیدی را در اختیار واحد‌های گندله سازی قرار دهیم، باز کمبود داریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از می متالز، تاریخ انتشار:9 تیر 1399، کد خبر: me-metals.ir113980

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین